MrsMiaWallace schreef:Maar. In Nederland was ik een enthousiaste vrijwilliger op de basisschool. Dat zie ik hier niet echt zitten. Ik wil niet met mij onbekende kinderen alleen gelaten worden, en als ik er met nog iemand voor stond, zou ik nog argwanend zijn - wat als deze persoon mij een hak wilde zetten? Het is hier zo eenvoudig om iemand onschuldig veroordeeld te krijgen. Of financieel of mentaal te ruineren.
laska schreef:IK ben trouwens wel benieuwd hoe het nu met hem gaat. Wat heeft hij besloten is hij teruggegaan of woont hij nog in de USA of is hij naar Canada gegaan?

kastelke schreef:Wie eens lekker wat negatieve verhalen wil lezen, kan dat doen op deze blog:
http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/boek.html
Ik kwam hem op het spoor via een google-blog-search, via de blog van
http://www.xs4all.nl/~everts/bloggernl/ ... reren.html
Petra/VS schreef:Hee, Elke, mijn blog staat er niet bij in je rijtje. Dat kan toch niet zijn omdat ik niet positief genoeg ben.
Nee, ik ga het je nooit meer vergeven!
Ten eerste ben ik in de 10+ jaren, dat ik in de scholen hier vrijwilligster ben geweest nog nooit met kinderen alleen gelaten en ten tweede ben ik in al die tijd nog nooit in een situatie geweest, waar er ueberhaupt iets met een kind had kunnen gebeuren, waar ik alleen de schuld van had kunnen krijgen, ik kan me zo'n situatie niet eens bedenken.
Rijd je wel auto? Want dat zou ik dan ook maar niet meer doen als ik jou was, je hebt dan een veel en veel grotere kans om vervolgd te worden om het minste of geringste.
MrsMiaWallace schreef:Een beetje een felle reactie van je vind ik, Petra. Zoals ik al zei, jij weet niet alle ins en outs van de situatie op onze school. (Bovendien heb ik een goede rechtsbijstandverzekering bij mijn autopakket in, dus daarover hoef ik me niet druk te maken.)
MrsMiaWallace schreef:Het is hier zo eenvoudig om iemand onschuldig veroordeeld te krijgen.
Mack schreef:in de afgelopen week is het bewezen dat iemand onschuldig in de gevangenis te zetten ook in Nederland (te) simpel is...
Mack
Marcel schreef:Ik heb het verhaal van Jacob met belangstelling gelezen en herken veel van mijn eigen indrukken die ik heb over het reilen en zeilen in de US.
Als Amerikaans 'resident alien' in spé vraag ik me wel eens af in hoeverre mijn in het algemeen negatief kritische houding jegens 'het Amerikaanse systeem' (politiek, rechtspraak, gezondheidszorg, e.d.) mij parten zal/kan spelen bij het wonen in de US.
Keer terug naar Emigratie naar Amerika
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast