Vergeten inleveren groen formulier???

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Goliath
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mei 2004, 22:35
Locatie: Urmond (Limburg)

Vergeten inleveren groen formulier???

Bericht door Goliath »

Hallo, ik kwam in januari 2005 terug van Las Vegas. we vlogen via Chicago weer naar Amsterdam. toen op Schiphol kwam ik erachter dat ik was vergeten dat formulier weer was vergeten in te leveren. Op schiphol zeiden ze dat ik het kon weggooien, dat heb ik dus gedaan.
Krijg ik nu veel gedoe dat ik dat toen niet heb ingeleverd bij het volgend bezoek? Want voor de Amerikanen zal ik nu nog wel in Amerika zitten, of zullen ze me al zo hebben uitgeschreven met mijn paspoort bij het inchecken?
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Wanneer de I-94W (het groene kaartje) niet uit je paspoort wordt gehaald bij vertrek, blijft je - althans in de administratie - in Amerika. Het risico daarvan is dat er een 'overstay' (verblijf van meer dan de maixmaal toegestane 90 dagen) ontstaat. Daar kun je bij een volgend bezoek of bij het aanvragen van een visum een hoop gelazer mee krijgen. Onderstaande info hierover komt van de website van het Amerikaanse Consulaat-Generaal in Amsterdam:
2. What should I do with the I-94/I-94W from my last visit to the United States?

Dutch version: Wat moet ik doen als ik thuiskom en het Amerikaanse vertrekformulier I-94 (wit) of I-94W (groen) zit nog in mijn paspoort?

If you returned home with your departure record Form I-94 (white) or Form I-94W (green) in your passport, it means that your departure was not recorded properly. It is your responsibility to correct this record. You must provide U.S. Customs and Border Protection (USCBP) sufficient information so it can record your timely departure from the United States. This will close out your earlier record of arrival to this country.
If you do not validate a timely departure from the United States, or if you cannot reasonably prove otherwise when you next apply for admission to the United States, USCBP may conclude you remained in the United States beyond your authorized stay. If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

In particular, visitors who remain beyond their permitted stay in the United States under the Visa Waiver Program cannot reenter the United States in the future without obtaining a visa from a United States Consulate. If this occurs and you arrive at a United States port-of-entry seeking admission under the Visa Waiver Program without a visa, United States immigration officers may order your immediate return to a foreign point of origin.

To validate departure, USCBP will consider a variety of information, including, but not limited to:

Original boarding passes you used to depart the United States
Photocopies of entry or departure stamps in your passport indicating entry to another country after you departed the United States (you should copy all passport pages that are not completely blank, and include the biographical page containing your photograph.)
Photocopies of other supporting evidence, such as:
Dated pay slips or vouchers from your employer to indicate you worked in another country after you departed the United States
Dated bank records showing transactions to indicate you were in another country after you left the United States
School records showing attendance at a school outside the United States to indicate you were in another country after you left the United States
Dated credit card receipts, showing your name, but, the credit card number deleted, for purchases made after you left the United States to indicate you were in another country after leaving the United States.

Your statement will not be acceptable without supporting evidence such as noted above.

You must mail legible copies or original materials where possible. If you send original materials, you should retain a copy. USCBP cannot return original materials after processing. To help USCBP understand the situation and correct your records quickly, please include an explanation letter in English. You must send your letter and enclosed information only to the following address:


ACS Inc.
1084 South Laurel Road
London, Kentucky 40744
USA

Do not mail your departure Form I-94 or supporting information to any United States Consulate or Embassy, to any other USCBP office in the United States, or to any address other than the one above. Only at this location are USCBP able to make the necessary corrections to USCBP records to prevent inconvenience to you in the future.

If you want to confirm that your I-94 was received by ACS, please give them 4 months to process the paperwork. Then you can write the following address to determine whether or not your departure was recorded. If you turned in the I-94 when you left the U.S. as required, please do NOT request confirmation that it is on file. This process is only for people who did not turn in the I-94 when they exited the U.S.

You will need to provide your name, date of birth, passport number, and date of departure, in addition to asking whether or not your departure was recorded.

U.S. Customs and Border Protection
Air Sea Passenger Operation
Room 5, 4D
1300 Pennsylvania Ave.
Washington D.C. 20229
Life is good in the Tarheel State.
Goliath
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mei 2004, 22:35
Locatie: Urmond (Limburg)

Bericht door Goliath »

maar kunnen ze je er mee vast zetten als je daar komt? of niet toelaten? mischien een stomme vraag.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

heb je de info hierboven gelezen? er staat volgens mij duidelijk het volgende:

If this happens, the next time you apply to enter the United States, your visa may be subject to cancellation or you may be returned immediately to your foreign point of origin.

M.a.w. je kan de toegang tot het land worden geweigerd. Ik zou dus zeker oppassen en de instructies volgen.
SEEING IS BELIEVING
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Geen stomme vraag. Formeel moet men je inderdaad terugsturen. Of men dit doet hangt sterk af van de immigration official(s) met wie je te maken hebt. Die hebben nogal wat ruimte voor eigen interpretatie.

Zelf heb ik het ook een keer gehad dat de I-94W nog in m'n paspoort zat. Dat werd ontdekt toen ik de volgende keer weer binnenkwam. Het bleef toen bij wat strenge woorden (waarbij het mij moeite kostte om niet wat te zeggen over dat stomme, foutgevoelige administratieve systeem met die groene kaartjes in je paspoort) en het kaartje werd alsnog ingenomen om in hun administratie te verwerken.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de aanwijzingen van het consulaat volgen, tenminste, als je van plan bent nog eens naar de US te gaan.
Life is good in the Tarheel State.
Roos*
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 20 mei 2005, 00:00

Bericht door Roos* »

Ik heb vorig jaar mei dus hetzelfde meegemaakt.
Ik heb gewoon gedaan wat er gevraagd werd, dus ik wel kopietjes van de gevraagde instapkaarten etc. opgestuurd.
Desalniettemin was ik toch een heel klein beetje zenuwachtig toen ik december van dat jaar weer naar de VS ging. Onnodig natuurlijk, want zonder problemen kwam ik het land in!!!!
Goliath
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mei 2004, 22:35
Locatie: Urmond (Limburg)

Bericht door Goliath »

ja ondanks ik Amerika gek ben, is mijn Engels niet het beste :oops: maar als ik het goed begrijp moet ik dus een copy van de instapkaartjes van het vliegtuig, en van mijn paspoort en een brief met de situatie uitgelegd opsturen naar:

ACS Inc.
1084 South Laurel Road
London, Kentucky 40744
USA

klopt dit?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Goliath schreef:ja ondanks ik Amerika gek ben, is mijn Engels niet het beste :oops: maar als ik het goed begrijp moet ik dus een copy van de instapkaartjes van het vliegtuig, en van mijn paspoort en een brief met de situatie uitgelegd opsturen naar:

ACS Inc.
1084 South Laurel Road
London, Kentucky 40744
USA

klopt dit?
Klopt. Brief in het Engels.

En als je wilt weten of het allemaal verwerkt is kun je na 4 maanden een brief schrijven aan onderstaand adres, onder vermelding van naam, geboortedatum, paspoort nummer en vertrekdatum, met de vraag of je vertrek is geregistreerd.
If you want to confirm that your I-94 was received by ACS, please give them 4 months to process the paperwork. Then you can write the following address to determine whether or not your departure was recorded. If you turned in the I-94 when you left the U.S. as required, please do NOT request confirmation that it is on file. This process is only for people who did not turn in the I-94 when they exited the U.S.

You will need to provide your name, date of birth, passport number, and date of departure, in addition to asking whether or not your departure was recorded.

U.S. Customs and Border Protection
Air Sea Passenger Operation
Room 5, 4D
1300 Pennsylvania Ave.
Washington D.C. 20229
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Roos*
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 20 mei 2005, 00:00

Bericht door Roos* »

Als je onzeker bent om een brief te schrijven gebruik je toch gewoon een van de vele vertaal-sites die je online kunt vinden. De vertalen is wel niet 100%, maar met wat je zelf weet en wat de vertaal-site aangegeeft kom je er vast wel uit.

Ik heb er eentje uitgepikt.
http://dictionary.reference.com/translate/text.html

Succes
Goliath
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mei 2004, 22:35
Locatie: Urmond (Limburg)

Bericht door Goliath »

oke, nu weet ik al heel wat meer erover :) . Bedankt voor jullie hulp
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Roos* schreef:Als je onzeker bent om een brief te schrijven gebruik je toch gewoon een van de vele vertaal-sites die je online kunt vinden. De vertalen is wel niet 100%, maar met wat je zelf weet en wat de vertaal-site aangegeeft kom je er vast wel uit.

Ik heb er eentje uitgepikt.
http://dictionary.reference.com/translate/text.html
Alleen niet 1-op-1 overnemen AUB :)

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Roos* schreef:Als je onzeker bent om een brief te schrijven gebruik je toch gewoon een van de vele vertaal-sites die je online kunt vinden. De vertalen is wel niet 100%, maar met wat je zelf weet en wat de vertaal-site aangegeeft kom je er vast wel uit.

Ik heb er eentje uitgepikt.
http://dictionary.reference.com/translate/text.html

Succes
Die vertaal sites werken echt niet.. het vertaalt letterlijk, waardoor er niets meer klopt van de zinsopbouw..
Geloof me, daar begrijpen ze niets van.. Je kan beter iemand om hulp vragen die wel goed is in Engels (woord en geschrift).
Wellicht dat iemand je op dit forum kan helpen een brief in Engels op te stellen. Moet voor sommigen toch een kleinigheidje zijn.
Laatst gewijzigd door Sandy op 16 aug 2005, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL Njit, je was me net voor .. Maar dat bedoel ik dus ..
Sandy
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Bericht door jvinch »

with pleasant groeten ;-)
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

I want more of this type like!

:hilarious:

(ik typte in: "ik wil meer van dit soort zinnen!)

Briljant!!! :D

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jan Visser schreef:with pleasant groeten ;-)
Wilde eigenlijk op z'n Brabants 'Houdoe' tikken :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Roos*
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 20 mei 2005, 00:00

Bericht door Roos* »

Het vertalen is wel niet 100%, maar met wat je zelf weet en wat de vertaal-site aangegeeft kom je er vast wel uit.

Daarom tikte ik dat erbij voor de zekerheid......
boeffie
Amerikakenner
Berichten: 1120
Lid geworden op: 22 feb 2004, 12:48

Bericht door boeffie »

In Dutch:
Word ik nu terug naar Nederland gestuurd?

In English:
I now to the Netherlands it are sent?


LMAO! 8)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

boeffie schreef:LMAO! 8)
Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Mack
Amerika-expert
Berichten: 2653
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:02
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

What a terrible programme is this, says... I wonder myself who this has made, and how is Dutch sounds... :D :D :D

(Wat een geweldig programma is dit, zeg... Ik vraag me af wie dit gemaakt heeft, en hoe zijn Hollands klinkt...)

Heerlijk hoe het programma "geweldig" klakkeloos vertaald naar "terrible" --> het programma weet in ieder geval wel van zichzelf hoe goed het is!!! :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer