Wat neem je mee naar de US en/of wat neem je mee terug

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Wat neem je mee naar de US en/of wat neem je mee terug

Bericht door Marceljesse »

Naar Amerika (voor de familie):

Kaas (vacuum)
stroopwafels
chocolade
hagelslag
snoep/drop
nederlandstalige DVD's

Naar Nederland:
Kleding
pancake mix en bijhorende stroop
Drank (0.5 gallon Bacardi voor minder dan 20 dollar)
ziplock zakjes
en altijd veel onnozele dingen waar ik niets aan heb
Gebruikersavatar
PBa
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 jan 2005, 13:28
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Bericht door PBa »

Wat is er zo bijzonder aan de pancake mix met bijbehorende stroop? Hierover las ik elders op dit forum ook al een opmerking.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Bericht door Marceljesse »

Als je ooit echte pancakes hebt gegeten dan wil je niets anders meer.
Ook aunt ...... syrop is super

Edit# inderdaad aunt Jemima syrup#
Laatst gewijzigd door Marceljesse op 19 jan 2005, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Aunt Jemima syrup bedoel je waarschijnlijk. Maar ook die van Hungry Jack is lekker en komt bovendien in een fles die makkelijk in de magnetron past en die bovendien aangeeft wanneer het warm genoeg is. Heel handig.

Wij nemen naar de US zo'n beetje dezelfde dingen mee als Marceljesse, vaak nog aangevuld met pindakaas en koffie. Dit is meestal voor Amerikaanse vrienden en kennissen die wanneer ze deze NL producten eenmaal hebben geproefd met spijt moeten toegeven dat de US producten daar niet aan kunnen tippen. Dat geldt trouwens ook voor de chocola. Het moest verboden worden dat ze Hershey's chocola mogen noemen!

Terug gaan doorgaans de volgende zaken mee:
- kleding
- schoenen (sneakers)
- pancake mix + syrup
- Jiffy mix (o.a. voor blueberry muffins)
- soms nog wat Betty Crocker cake mixes en chocolade frosting
- ziploc bags (schijnen sinds kort eindelijk ook in NL verkrijgbaar te zijn; zag reclame op TV)
- vlees (brisket)
- Reynolds alumunium folie (veel zwaardere kwaliteit dan wat we hier kennen)
- plastic wrap (cellofaan; plakt beter dan het spul in NL)
- batterijen
- soms nog wat cereal (honey wheats)
- stove top (yummy!)
- riceroni
- ingrediënten voor onze eigen BBQ-saus (o.a. Texas Pete)
- lotions van de Bodyshop

Ach ja, gewoon een hoop zaken die goedkoper of beter zijn dan hier of die hier helemaal niet verkrijgbaar zijn.
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wat ik mee naar Amerika ga nemen...
we gaan een paar dagen op bezoek bij een NL vriendin in OK en voor haar ga ik dus meenemen:
stroopwafels, drop, hagelslag, schuddebuikjes, thee met smaakjes, nassi/bami kruiden/mix en ongetwijfeld nog wel wat meer Hollandse artikelen.

en wat ik mee terug ga nemen?
als "oreo" fan, ga ik zeker de nieuwe oreo light meenemen (die zijn toch lekker!), bbq saus en nog veel meer dingen die je in die heerlijke grote supermarkts vindt, natuurlijk kleding, tijdschriften, boeken en omdat we ook naar Louisiana gaan, cajun/zydeco cd's.
Ik neem ook nooit badhanddoeken/lakens mee, die koop ik ook altijd daar.

Die extra tas, die in de rugzak meegaat, en de ruimte die de Hollandse spullen op de heenweg innemen, die komt echt wel vol. Het is altijd weer een heel geprop als we weer terug naar Nederland gaan.

groetjes, Ineke
die morgen over 9 weken in het vliegtuig stapt!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Weet je wat je hier helemaal niet kunt krijgen (behalve van de postorder bedrijven natuurlijk): borrelnootjes of tijgernootjes. En in mijn ervaring zijn de Amerikanen daar dol op! (in tegenstelling tot drop, waar vrijwel niemand iets aan vindt) Dus misschien een idee om mee te nemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
PeeJay
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 29 jan 2004, 01:15
Locatie: USA

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:Weet je wat je hier helemaal niet kunt krijgen (behalve van de postorder bedrijven natuurlijk): borrelnootjes of tijgernootjes. En in mijn ervaring zijn de Amerikanen daar dol op! (in tegenstelling tot drop, waar vrijwel niemand iets aan vindt) Dus misschien een idee om mee te nemen.
Jaaaaa, en kroepoek...


/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4008
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Bericht door Loek »

PeeJay schreef:
Jaaaaa, en kroepoek...
Kroepoek kun je vaak wel vinden in de Oriental section van de supermarkt (shrimp crackers). Je moet het wel even zelf klaarmaken in de frituur.

Overigens kan ik sinds kort alle nederlandse producten hier om de hoek in Denver kopen. De online winkel "Dubbel Dutch" heeft hier een echte winkel. Ik koop hier kroketten, frikandellen, ontbijtkoek, hagelslag, majonaise, drop en ga zo maar door. Piepklein winkeltje maar ze hebben er van alles. En je kunt het meteen meenemen. Als je wat verder weg woont van Denver kun je ook online bij ze terecht.
http://www.dubbeldutchdenver.com/
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben natuurlijk al wel heel lang weg uit Nederland en ik ben nooit een hagelslag persoon geweest, of welk zoet broodbeleg dan ook. Maar hier vond ik opeens, dat vlokken, vruchtenhagel en hagelslag niet mochten ontbreken. Waarom? Geen idee! De pakken staan onaangebroken in de kast. Zo heb ik meer "echt Nederlandse" dingen, die we eigenlijk nooit eten. Herkent iemand dit? Zo ben ik dit weekend voor het eerst in zeker 10 jaar van plan poffertjes te maken. Leuk en zo, maar het komt er anders nooit van (dit weekend zullen we thuis zijn vanwege een zware sneeuwstorm).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Bericht door ANY »

Ik heb nog een pak poffertjes mix in de kast staan wat er al jaren staat :D
Wat we van Nederland meegenomen hebben vorig jaar; Douwe Egberts koffie, heel veel hagelslag, nasi/bami mix, atjar tjampoer, remia fritesaus, drop, borrelnootjes, appelstroop en kilo's kaas. Van dit alles is alleen de kaas helemaal op. We gaan helemaal uit onze bol met inkopen doen. Zelfs dingen die ik niet wist dat ik miste.
Annemiek
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Amerikaanse tieners zijn in ieder geval dol op oliebollen. Een van Katja's vrienden IM-de haar vanavond: I have a craving voor goli-bolas. Katja begreep dit natuurlijk meteen, want hij bedoelde oliebollen, die hij met Oud en Nieuw bij ons gegeten heeft :D.
Wat wij meenamen uit Aruba: vacuum verpakte saucijzebroodjes, verschillend kaasjes, zoals met paprika, kruiden en pepers, DF pepermunt (het soort dat op de tong smelt), stroopwafels, stroopstift, allerlei cup a soups, borrel- en tijgernootjes, koffiemelk, DE koffie en nog veel meer. Inderdaad ook veel dingen, die ik niet eens wist dat ik miste, maar die hier thuis ook niet op komen. Heel raar, ik kom er gewoon niet toe ze te eten en de kinderen zijn er niet aan gewend, ze vinden het wel lekker, maar denken er gewoon niet aan.
Het enige wat heel populair is, zijn de plakken Goudse kaas van Frico, die we hier kunnen krijgen. We maken er de beste tosti's mee!
En als er iemand ooit echte Hollandse haring en paling zou verkopen, zouden ze in mij een zeer goede klant hebben! En Hollandse garnalen, daar doe ik een moord voor (ok, bij wijze van spreken dan)!
Maar al die dingen, samen met bitterballen, frikandellen en sauzijzebroodjes zijn moeilijk te importeren.
Nederlandse gasten kunnen zich hier in ieder geval helemaal thuis voelen, want we hebben van alles in huis :D
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
PeeJay
Amerika-expert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 29 jan 2004, 01:15
Locatie: USA

Bericht door PeeJay »

En wat te denken van Pijnenburgse peperkoek (uit Geldrop)


/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
anice van den Boer
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 mar 2004, 11:52
Locatie: Tilburg

Bericht door anice van den Boer »

Wij nemen uit Amerika altijd gekleurde cereals mee, en cereals met een kaneelsmaakje, oreo-koekjes en bussen met coffeecreamer met de vanilla-smaak, die smaak- koffie pakken wij altijd bij de benzinepomp. :lol:

Maar als ik eerlijk ben (en dat heb ik ook met de producten die ik altijd mee uit italie neem) het blijft anders smaken.
Ik denk dat je als je echt van alles optimaal wilt genieten, je echt in het land van herkomst moet zijn!!! :cry:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

anice van den Boer schreef: Maar als ik eerlijk ben het blijft anders smaken.
Ik denk dat je als je echt van alles optimaal wilt genieten, je echt in het land van herkomst moet zijn!!! :cry:
Dat hebben wij dus ook, van Gran Canaria komen altijd een paar flessen ron-miel mee naar huis maar op een terrasje langs het strand op Gran Canarie smaakt het veel lekkkerder.
Gr.
Rob
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

anice van den Boer schreef: Maar als ik eerlijk ben (en dat heb ik ook met de producten die ik altijd mee uit italie neem) het blijft anders smaken.
Ik denk dat je als je echt van alles optimaal wilt genieten, je echt in het land van herkomst moet zijn!!! :cry:
Jee, Anice, je zegt zo in een paar woorden precies wat ik bedoelde! :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sanny Rocks
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 feb 2004, 21:00
Locatie: Zaandam

Bericht door Sanny Rocks »

Ik ben denk ik een van de weinigen die geen voedsel maar hebbedingetjes meeneemt.

Wat ik afgelopen zomer heb meegenomen vanuit The States:

*Een UCLA trui, een Grand Canyon trui en een T-Shirt van CSI Las Vegas

*4 nummerplaten: California, Arizona, Utah en Nevada

*een Las Vegas Boulevard straat bord (en een kleintje waar sandra opstaat)

*een Route 66 bord

*een cable car uit SF

*de Golden Gate Bridge

*een fotolijstje van Alcatraz en een mok

*ongeveer 40 ansichtkaarten voor in mijn fotoalbums

*en mijn mooiste souvenier: een Bald Eagle op een amerikaanse vlag (van steen)

Nou volgens mij wat dat het. Jullie zullen wel denken: Wat moet zij met al die troep! hahaha het staat allemaal netjes op planken in mijn slaapkamer.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, nog even rebelleren ;). Ik heb net weer toast met crunchy Skippy peanut butter op en dat wint het voor mij ver over Calve! Ook de gewone Skippy vind ik lekker. Ik heb wel Calve hier (alweer die nostalgie ;)), maar ik gebruik het eigenlijk alleen om sate saus te maken.
Probeer Amerikaanse peanut butter eens! En Virginia peanuts kan niemand verbeteren :). (this ad not sponsored by any peanut farmers ;))
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik ben het helemaal met je eens Petra! Wij kunnen de Nederlandse pindakaas niet meer door onze keel krijgen, geef ons maar Skippy superchunk.
Gelukkig bij de Makro te koop en ook bij toko's kun je Skippy vaak kopen.

gr, Ineke
ikkedus
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 mar 2004, 20:57
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door ikkedus »

Sanny Rocks schreef:
Nou volgens mij wat dat het. Jullie zullen wel denken: Wat moet zij met al die troep! hahaha het staat allemaal netjes op planken in mijn slaapkamer.

Groetjes Sanny
Haha, ik heb het gewoon in de huiskamer neergezet.
:D

Zie http://community.webshots.com/album/218109584SbteLW
Pixie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 dec 2004, 09:20
Locatie: Waterford, Michigan

Bericht door Pixie »

Voor mij het gebruikelijke rijtje:

heel veel stroopwafels (vriend en schoonfamilie is verslaafd)
Aldi chocola
hagelslag voor schoonzusje
speciale bieren (als er ruimte voor is, meestal niet dus)

En terug:
paar cd's
kleding
Pringles (pizza flavour)
altijd een nieuwe salade dressing om uit te proberen (tot nu toe zijn Ken's Lite raspberry/pecan vinaigrette en Four Cheeses Ranch m'n favorieten)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer