Autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
PH-SAN
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2005, 20:23

Autohuur

Bericht door PH-SAN »

Hallo allemaal,

Vorig jaar was ik voor het eerst in de USA, een rondreis van 2 weken door het zuid westen van de USA!!! WAT EEN MOOI LAND!!!! en een vriendelijke bevolking :!: Dit moeten we nog een keer doen.

En ja deze zomer gaan we weer, deze keer voor 3 weken. Echter heb ik een vraag over de autohuur.

Zelf ben ik 18 jaar oud, en dan gelden er regels in de USA over het autorijden. Je moet minimaal 25 jaar zijn om zonder extra verzekeringskosten een auto te mogen huren. Maar ik ben verder gaan kijken. Als mijn vader die auto huurt zou ik een extra bestuurder zijn. Dan staan er geen leeftijdsbeperkingen, ik moet dan alleen in het bezit zijn van een rijbewijs. Maar ik vertrouw het toch niet helemaal.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij meer kan vertellen????
Want als 18 jarige wil ik wel eens een V8 onder mijn kont hebben :D

Groeten,

Sander
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur

Bericht door Njit »

PH-SAN schreef: Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij meer kan vertellen????
Want als 18 jarige wil ik wel eens een V8 onder mijn kont hebben :D
Minimum leeftijd
Tot voor kort was de minimumleeftijd voor het kunnen huren van een auto 25 jaar. Tegenwoordig is de minimumleefttijd gesteld op 21 jaar. Voor personen jonger dan 25 jaar wordt echter wel een toeslag (underage driver fee) gerekend. De hoogte daarvan hangt af van de staat waar de auto wordt gehuurd en van de verhuurmaatschappij. Doorgaans bedraagt die toeslag $20 per dag. Indien de huurder jonger dan 25 jaar is, zal die toeslag een flinke aanslag op het reisbudget zijn.

Sommige verhuurbedrijven verhuren aan personen vanaf 19 jaar. Voor de 19- en 20-jarigen wordt vaak een extra hoge toeslag gerekend.

Twee of meer bestuurders
Alleen diegene die de auto heeft gehuurd mag er in rijden. Indien iemand anders ook in de auto gaat rijden dan moet dat bij het inchecken worden vermeld. Op de huurovereenkomst wordt dan een aantekening gemaakt dat de betreffende persoon de auto mag besturen. Overigens zal daarvoor meestal een toeslag moeten worden betaald (circa $6 per extra bestuurder). Voor auto's gehuurd in California (en soms ook Nevada) geldt geen toeslag voor een extra bestuurder. Wanneer iemand zonder toestemming van de verhuurder in de auto rijdt en deze raakt betrokken bij een verkeersongeval dan ben je niet verzekerd.

Even samenvattend:

- Je kan geen auto huren
- Als je het risico toch neemt om te gaan rijden ben je NIET verzekerd!!

Gewoon nog maar even wachten dus...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Bericht door Marceljesse »

vorig jaar was de minimum leeftijd 25.
Ook voor de bijrijder gold dat deze persoon 25 moet zijn.
Ze kontroleren paspoort en creditcard dus liegen om je leeftijd heeft geen zin.
Persoonlijk zou ik het niet aandurven om toch te gaan rijden. Gaat er wat fout en jij rijdt dan ben je zelf verantwoordelijk voor alle kosten. De auto (of auto's) is niet de enige kostenpost dan. Bezorg je iemand letsel dan is dat ook jouw verantwoordelijkheid en denk ook eens aan de schadeclaims die je kunt verwachten.

Mijn advies: Niet gaan rijden.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gezien het feit dat in de USA dit soort boeken veel verkocht worden zou ik de gok toch niet gaan wagen :)

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer