Routekaartjes maken.......opmerkingen/mededelingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo Rita,

jouw routekaartje is nu ook geplaatst.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rita
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2005, 16:54

Bericht door rita »

Hallo Marjan en Roland
Heel hartelijk bedankt voor het kaartje. Ziet er prima ui.
Groeten Rita
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob,

Je routekaartje heb ik geplaatst.

Voor de overzichtelijkheid lijkt het mij beter dat je wat nummers weghaalt.

Ik wacht wel af tot je de plaatsnamen hebt geplaatst en dan pas ik het routekaartje ook voor je aan.

Succes ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heb de omschrijving wat minder uitgebreid gemaakt zodat de ruwe route zichtbaar wordt, zo kan men ongeveer inschatte wat we gaan doen.
Het is een trip van 4 weken (met een camper)
Rob
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Heb de omschrijving wat minder uitgebreid gemaakt zodat de ruwe route zichtbaar wordt, zo kan men ongeveer inschatte wat we gaan doen.
Het is een trip van 4 weken (met een camper)
Rob
Rob,

We hebben je routekaartje inmiddels aangepast. Hij is nu veel overzichtelijker. Ben je zo tevreden?

Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jullie zijn geweldig :doublethumb:
Zelf kon ik er wel uitkomen omdat ik de route in S&T heb staan en er ook kaartjes per dag van heb gemaakt, op deze mannier kunnen de andere forumleden hopelijk ook wijs uit hoe wij dit jaar gaan rijden.

Rob

:offtopic: Ik wil NU weg
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Annemie,

jouw routekaartje is geplaatst.

In je opgegeven route spreek je nergens over Nationale Parken. Wij zijn er van uitgegaan dat je deze wel bezoekt en hebben ze daarom ook toegevoegd in je route, evenals Highway 1 (de kustroute) tussen San Francisco en Los Angeles. Deze parken en plaatsen staan in het blauw vermeld.

Mocht dit niet je bedoeling zijn voor het routekaartje dan kunnen wij dit zo voor je aanpassen in je originele route. Ook als er nog plaatsen of parken ontbreken, kunnen wij die alsnog toevoegen.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wendy,

Jouw routekaartje is geplaatst.


Opmerkingen:

Voor de heenreis richting Cody hebben we nr. 6 Lovell, WY toegevoegd omdat de US 14 tussen Greybull en Cody is afgesloten t/m 30 juni a.s.

Voor de terugweg hebben we de snelste route gekozen. Voor tips en informatie over een mooie route raden wij je aan om een nieuw topic te openen in het forum "Andere regio's, interregionaal".

Moet het routekaartje naar aanleiding hiervan nog worden aangepast, doen wij dat graag voor je.

Veel plezier ermee!

Groeten van Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

stormbroek schreef:Hoi Roland en Marjan,

Enorm bedankt voor het kaartje en de route!! Echt geweldig!! Ook bedankt voor de tip van Lovell, WY ivm de afgesloten US 14 tussen Greybull en Cody.

Voor de terugweg, zou je de route willen aanpassen vanaf het Yellowstone NP via Cheyenne terug naar Minneapolis?

Enneh.. zou het mogelijk zijn om ook per punt het aantal km neer te zetten en hoe lang je hier over doet? (Zeg maar zoals jullie ook hebben gedaan voor Rita op 13 april)

Alvast enorm bedankt!!

Groeten, Wendy
Hoi Wendy,

we hebben je routekaartje aangepast.

Cheyenne hebben we op jouw verzoek toegevoegd evenals Omaha (op de grens van Nebraska en Iowa) voor een beter overicht van de afstanden.

Marjan en Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

stormbroek schreef: We komen aan in Minneapolis maandag 15 mei, waar we een motorhome hebben gehuurd.

Hoe lang we ergens blijven en hoelang we over een bepaalde afstand willen doen weten we niet. Ook weten we nog niet hoe we weer terugrijden naar Minneapolis (waarvandaan we dinsdagochtend 30 mei vliegen) Allemaal afhankelijk van de afstanden en de tijd die je er voor nodig hebt om deze af te leggen. Zou je eventueel tips hebben voor een mooie terug-route?
Hoi Wendy,

Ik heb nog even nagedacht over tips voor de te volgen route. Je hebt maar 2 weken en de afstand is toch behoorlijk. Vooral de terugroute zoals die nu ingevuld is, is toch veel langer dan de route bovenlangs door Noord Dakota. Via Cheyene en Omaha doe je daar toch drie hele lange rijdagen over, wat eigenlijk een beetje zonde is n.m.m.

Om een beetje een goede mix te krijgen tussen natuur, bezienswaardigheden en rijtijden is het volgende schema misschien een idee.

- Aankomst in Minneapolis en overnachting
- ophalen camper en doorrijden naar Sioux Falls
- familiebezoek in Sioux Falls
- via de I 90 naar Mitchell en bezoek aan Cornpalace. Erg leuk en het ligt niet zo ver van de Interstate af. Ook moet je binnen een kijkje nemen en de entree is gratis. Dan de I 90 vervolgen en bij het Badlands NP afslaan en de loop door het park rijden. Terug op de I 90, deze oversteken naar Wall en hier een kijkje nemen bij Wall Drug Store. Daarna bij Rapid City in de buurt overnachten. Dit is een lange volle dag, maar het is te doen (eigen ervaring). Vroeg vertrekken!
- Deze dag besteden aan de Black Hills. Bezoek aan bijv. Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer Park, Windcave NP, Bear Country, Needles Hwy etc. Ergens in de buurt overnachten.
- Evt nog een dag in de Black hills
- Via de I 90 en de US 14 naar Devils Tower NM. Rondwandeling en weer terug naar de I 90. Overnachting bij Sheridan. Je kunt hier op de KOA-campground in countrystyle ontbijten bij Chuck Wagon.
- Prachtige bergroute via Lovell naar Cody. Je komt onderweg langs het Big Horn NRA. 's Middags in Cody een bezoek aan het Buffalo Bill Historical Center. Zeer de moeite waard. Overnachting in Cody.
- Naar Yellowstone NP
- Yellowstone NP
- Yellowstone (evt. Grand Teton)
- Evt. via de prachtige Beartooh Pass naar Billings (of omgeving)
- Via de I 94 naar het leuke plaatsje Medora en bezoek aan hetT Roosevelt NP.
- naar Minneapolis (lange rit)
- Minneapolis bekijken en camper inleveren.

Ik heb nog een dag over, dus er zit nog "rek" in.

Succes met de planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Christine schreef:25 daagse reis (incl.vliegen)
aankomst phoenix
we willen naar :
omgeving phoenix/tucson? tips?
grand canyon
monument valley
zion
bryce canyon
las vegas
met voldoende tijd naar san francisco
yosemite n.p.
wellicht slaan we LA over en gaan we wel naar San Diego

Edit moderator (Marjan):
Sorry Christine, maar deze route is te vaag. Het is niet duidelijk hoe je bijv van Las Vegas naar San Francisco en/of San Diego wilt rijden.
Voor tips raad ik je aan om een apart topic in het Zuidwesten-forum te openen, zodat een ieder daar antwoord op kan geven. Het is duidelijk NIET de bedoeling om het topic voor het maken van routekaartjes daarvoor te gebruiken.
we gaan met tent en auto. detailkaarten zijn daarom zeer welkom. hopelijk is daarop ook te zien waar staatsparken zijn voor kampeerplekken
Voor detailkaartjes van de campgrounds in de Nationale Parken, verwijs ik je naar de betreffende sites van de Nationale Park Service. Van elk park kun je een map vinden waarop ook de campings staan aangegeven.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: Voor detailkaartjes van de campgrounds in de Nationale Parken, verwijs ik je naar de betreffende sites van de Nationale Park Service. Van elk park kun je een map vinden waarop ook de campings staan aangegeven.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Groetjes Marjan
En Voor campgrounds in de State Parks kan je op http://www.stateparks.org kijken, je komt op de nationale site van de State Parks uit en kan dan doorklikken naar de voor jou betreffende State en vervolgens naar het betreffende park.
Rob
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Thea,

jouw routekaartje is geplaatst.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Perry,

Jouw routekaartje is geplaatst.

We hebben de route zoals jij hem hebt opgegeven aangehouden. Omdat je geen overnachtingsplaatsen hebt genoemd, hebben we zelf stops ingebracht om de afstanden te kunnen bepalen.

Veel plezier ermee!

Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sandra,

Jouw routekaartje is geplaatst.

Van Bishop naar Las Vegas heb ik de route door Death Valley gekozen en van Needles naar LA de route via Joshua NP.

Mocht dit niet juist zijn, laat het mij dan weten, dan zal ik het nog aanpassen.

Veel plezier ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hennie,

Jouw routekaartje is geplaatst.

Omdat je zelf zegt dat er misschien nog wat aangepast moet worden, heb ik de reistijden nog niet vermeld. Is je route definitief zal ik dat alsnog graag voor je doen. Ook de vermelde afstanden is excl. de afstanden die je aflegt in de parken. Bijv het rondje om Crater Lake zit hier niet in en ook Arches Park is niet opgenomen. Met elkaar maak je heel wat meer kms op een dag dan hier vermeld. Bovendien blijft er weinig tot geen tijd over om echt iets te bekijken, evt een wandeling te maken of ergens een rustpunt te hebben. Mijn ervaring is dat als je zo overal bij langs sjeest, je op den duur last hebt van overkil en dat is beslist zonde.

Het is begrijpelijk dat je graag heel veel wilt zien, maar je zult net als iedereen toch keuzes moeten maken. Op deze manier krijg je er spijt van en dat is zonde. Ik ben ook niet "vies" van af en toe flink wat kilometers maken, maar dit is echt te veel. Anders gooi het nog eens in de groep hier, om nog een andere mening te horen misschien.

Laat maar weten als er nog wat veranderd en als je reistijden wilt hebben. Ik wacht er in dit geval ook even mee, omdat het best heel veel werk is en als het dan weer veranderd moet worden is dat jammer van de tijd die er ingestoken is.

Bekijk het nog eens rustig allemaal en laat het mij dan maar weten.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Helena,

Jouw routekaartje is ook geplaatst.

Veel plezier ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jeevee,

Jouw routekaartje is geplaatst.

Het is niet de bedoeling dat wij de kaartjes persoonlijk naar iedereen mailen. Ze worden in principe alleen geplaatst in het betreffende topic.

Mocht je om een bepaalde reden toch het kaartje nog in een ander formaat willen hebben, kun je mij een pb-tje sturen.

Veel plezier ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Peter-Bas en Ilonka (PBMaaskant),

jullie routekaartje is geplaatst.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Didi,

We hebben jouw routekaartje inmiddels ook geplaatst.

Veel plezier ermee!

Groetjes Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer