Leuke dorpjes in de buurt van New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Angela1234
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Angela1234 »

Hallo

Wij gaan deze zomer op citytrip naar New York. We denken dat we na een paar dagen eens de behoefte zullen hebben om aan de drukte te ontsnappen. Zijn er in de buurt van New York ( max anderhalfuur met de trein) typisch Amerikaanse dorpjes of mooie natuur die de moeite waard zijn om te bezoeken?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Bennogr »

Met een Metro North treintje (vanuit Grand Central) langs de Hudson rivier naar het noorden. Bijvoorbeeld naar Poughkeepsy waar je de rivier kan oversteken over een hoge, lange voetburg brug (https://walkway.org/). En langs dat deel van de Hudson zijn er een aantal leuke dorpjes, inclusief wat met Nederlandse achtergrond. (https://www.hudsonriver.com/).

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door tomaat85 »

Angela, mooie vooruitzichten hoor. Wanneer het jullie eerste NYC trip is (mijn aanname :wink: ) dan is het voor mij persoonlijk erg lastig om me voor te stellen dat je er na een paar dagen al weer even weg wilt.
Maar goed, dat komt denk ik door een besmetting die ik aldaar heb opgelopen en waartegen het enige vaccin is "daar zijn"..of misschien een booster "de volgende trip plannen" :D .
Wanneer je op youtube en instagram wat NYC gaat volgen zal je vast ook tips over plekken in NYC zelf kunnen vinden waar je heel even uit de heksenketel kan stappen (zelf vindt ik hem wel leuk; https://www.youtube.com/c/HereBeBarr/featured).
In Brooklyn zijn veel plekken aan de eastriver te vinden waar je naar toe kan (alleen de ferry ride is al ontspanning), je kan naar Governors Island, naar Ellis Island en ook op Rooseveld Island kan je even "ontvluchten" (leuk om dat met de tram te doen). Of bijna een must-do, de ferry naar Staten Island, pak je gelijk het Statue of Liberty mee.
Aan de andere kant, wij zijn in Poughkeepsie geweest en hebben de brug bezocht waar Benno over spreekt en eerlijk is eerlijk, een aanrader is het wel :thumbup: . Wij zijn alleen niet met de trein geweest maar hebben in de auto rit naar NYC wel tegen elkaar gezegd dat we de omgeving erg leuk vinden. Mochten jullie naar Poughkeepsie gaan overweg dan om daar een fiets te huren, je kan een leuke trail fietsen die over de walkway loopt en zo zie je ook nog wat natuur.
Wat mij betreft is de belangrijkste tip om je te laten leiden door het moment zelf en daar maximaal "in te zijn" en een planning zeker niet de overhand te laten nemen :wink:
Hoe dan ook, heel veel plezier met het plannen en dadelijk het uitvoeren.
Grote Amerika fan
Angela1234
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Angela1234 »

Hallo
Dankjewel voor jullie reacties! We blijven 10 volledige dagen in New York, dus vandaar dat we dachten om eens de stad te "ontvluchten". We verblijven er met 3 tieners van 18, 17 en 15 jaar. Kunnen jullie ons eventueel een of meerdere hotels aanraden? Is het de moeite om in twee verschillende hotels te verblijven of biedt dit geen meerwaarde?
Groetjes
Angela
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7776
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door mtl »

Ik blijf dan altijd in één hotel. Tussendoor mijn spullen inpakken daarna uitchecken en vervolgens naar het andere hotel om weer in te checken is niet mijn ding. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42130
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn hier - ook recent- al veel hoteltips gegeven. Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic.

Marianne
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8336
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Bennogr »

In Brooklyn is een leuk uitstapje: Red Hook. Met de F trein naar 9th Street en dan even doorlopen onder de BQE Expressway door naar het water. Er is (was?) daar een kruidenierswinkel met een terrasje aan het water. Wat eten halen bij de winkel en dan op een terrasje eten en drinken. Zit je bijna onder de oksel van het Vrijheidsbeeld. Ook een paar Hollands uitziende huisjes in de buurt.

Je kunt ook een pontje nemen naar de Ikea daar vlak om de hoek (vaarschema hier https://www.nywaterway.com/ikea.aspx zodra covid en het weer dat weer toestaan). Even iets heel anders in die grote stad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door tomaat85 »

Angela1234 schreef:
29 jan 2022, 11:02
Kunnen jullie ons eventueel een of meerdere hotels aanraden?
Zoals M&M al aangeeft, hiervoor is hier in NO al zoveel over geschreven daar moet je je echt even in verdiepen. Mijn 5ct, een airbnb in Brooklyn (motivatie in meerdere topics besproken)

En 10 dagen geeft idd heel veel mogelijkheden. Denk zeker dan ook aan de andere borrows om daar tijd aan te geven (zie ook die gast op YT die ik eerde gedeeld heb)

Benno heeft het over de FairWay supermarket, zeker een aanrader!

@Bennogr , leuk dat je er weer ben zeg!
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door tosca »

Princeton ligt op het randje qua afstand maar vonden wij erg leuk! Gezellig plaatsje & leuk om de universiteit te bezoeken. Ook staat daar het huis van Albert Einstein.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Big Al »

Over Einstein gesproken, het laboratorium van Thomas Edison in West Orange (NJ) is ook niet zo ver.
Tess_vs
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 feb 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Tess_vs »

Mochten de tieners shopping-minners zijn, dan zou je ook een dagje een auto kunnen huren en naar Woodbury (outlet mall) en Pallisades (gewone mall) rijden. Woodbury ligt vlakbij Bear Mountain State Park en Harriman State park, waar het sowieso prachtig is en je ook veel hiking trails hebt.

En vanuit de stad is een (mid)dagje Coney Island (kitscherig en vergane glorie, maar tof om te zien) makkelijk met OV te bereiken, en even weg uit de stad. En jullie gaan in de zomer, toch? Dan kun je ook gewoon smiddags in het park gaan liggen met een boekje en wat voedsel, voelt ook als een uitje-in-je-uitje:)

(Zelf noteer ik even de tip van Benno, want nog niet in Poughkeepsie geweest en die dorpjes klinken leuk om eens te bezoeken!)
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Leuke dorpjes in de buurt van New York

Bericht door Sparkling Pointe »

Hallo Angela,
Wij zijn al een aantal keren meer dan een week in NY geweest en daarbij een onderbreking gedaan met 1 of 2 hotel overnachtingen in Long Island.
Auto huren en ongeveer 1,5uur later rij je door knusse dorpjes, langs mooie havens en prachtige stranden, en natuurlijk wijngaarden met proeverijen.
Je kan een rondje rijden langs de hampton dorpen, Sag Harbor, via de ferry naar Shelter Island, Greenport en omgeving met wijngaarden.
Montauk en vuurtoren zijn ook leuk en in Riverhead zit de Tanger Outlet.
Bij het huren van een auto in Manhattan geen problemen gehad, stond netjes op tijd klaar en weer inleveren was snel gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer