Wie wil mij helpen een reisschema samen te stellen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
diane
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jan 2005, 00:02
Locatie: Oud-Beijerland

Wie wil mij helpen een reisschema samen te stellen?

Bericht door diane »

Mijn naam is Diane en ik ben niet helemaal nieuw op het Amerikaforum maar ik ben hier jaren niet geweest. Onderstaand schema zal onze tweede Amerikareis gaan worden en ik hoop dat deze reis wel goed eindigt want de vorige had een zeer naar einde. Heel bizar was dat want deze reis (rondje westen) had in 2005 gemaakt zullen worden en twee dagen voor vertrek overleed mijn schoonvader en is de vakantie uiteraard gecancelled. Dezelfde reis dus een jaar later gemaakt en twee dagen voor de thuisreis was er weer een sterfgeval binnen de familie. Daarom heb ik eigenlijk ook nooit meer hier een update gegeven over hoe de reis geweest was. Beetje laat maar okee, het was he-le-maal geweldig (tot het beruchte telefoontje)

Maar goed, we zijn 5 jaar later en nu willen we zo graag een reis naar Amerika met een happy ending... ik zou daar heel graag jullie hulp bij krijgen.

Ik wil jullie graag een vraag voorleggen over een eventueel reisschema.

Gisteren is besloten dat we in september naar Amerika willen gaan om een kleine drie weken in het oosten door te brengen. Ik heb vannacht heel veel zitten lezen en googelen maar omdat ik dus echt haast moet maken met tickets boeken, zou ik heel graag jullie hulp in willen roepen.

Het idee is om te vliegen naar New York dan met de trein of bus (wat zou jullie voorkeur hebben?) naar Washington. Vanuit Washington vliegen naar Buffalo en daar een auto huren.

De Niagara falls bezoeken uiteraard, en het idee was om dan met de huurauto weer richting New York te rijden en daar een aantal dagen over te doen.

Mijn vragen zijn:

-Als je een auto huurt in Buffalo, mag je daar mee naar Canada en is behalve de watervallen, genoeg te doen en te zien in die omgeving? Hoeveel dagen zouden jullie daar voor uittrekken?

-Van Buffalo naar New York; is dat een mooie route en wat is/zijn leuke plaatsen om te overnachten?

-Hebben jullie suggesties over andere routes welke wellicht beter of mooier zijn om te doen?

Kortom... I need your help! Ik ga intussen druk met de zoekfunctie aan de gang hoor, maar ik zou zo graag op de goede weg geholpen willen worden. Ook tips voor wat betreft tickets en een huurwagen zijn van harte welkom.
Trouwens, wij zijn met drie volwassenen... ik ga samen met mijn man en zoon.

We willen in principe een vrij relaxte vakantie, we vinden de steden hartstikke leuk maar er moet ook een rustig gedeelte in de reis zijn. Dat hopen we te vinden in de route Buffalo-New York maar nogmaals, misschien vergis ik me daarin en zijn er veel mooiere routes.

Intussen ga ik door met lezen en zoeken..

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

Groet, Diane
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen een reisschema samen te stellen?

Bericht door Rob »

Hoi Diana, allereerst welkom terug op het forum.
Voor ideeen tussen Buffalo en NYC heb je misschien iets aan ons verslag van 2004 toen hebben we ook in deze regio gezeten.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2004.html
diane
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jan 2005, 00:02
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Wie wil mij helpen een reisschema samen te stellen?

Bericht door diane »

Bedankt Rob!

Ik ga het vanavond uitgebreid bekijken.
Groet, Diane
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Wie wil mij helpen een reisschema samen te stellen?

Bericht door ANY »

Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer