Intimidator achtbaan Kings Dominion

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Petra/VS »

Omdat ik weet, dat hier een aantal achtbaanfans meeleest, hier een evaluatie van de nieuwe achtbaan bij Kings Dominionin Doswell, Virginia, de gigacoasterIntimidator 305 (meer informatie hier). Vanaf het parkeerterrein zagen we enorme bijna 93 meter hoge eerste "val" al, die gaat met een hoek van 85 graden (dus bijna recht) naar beneden. De snelheid bereikt 145 km/u. Saskia (14) en ik hebben al heel wat achtbanen gedaan en dachten deze ook wel "even" te doen.

We gaan snel naar boven, in tegenstelling tot andere achtbanen, waar je langzaam naar boven klimt. Dan "vallen" we inderdaad flink, maar dat ervaar ik niet als eng of naar, integendeel. Het is in het volgende traject, dat ik me opeens niet lekker voel en het me letterlijk zwart voor de ogen ziet. Geen fijn gevoel! De rest van het traject worden we heen en weer geworpen, wat niet lekker voelt en ook niet echt spectaculair is, gewoon ongemakkelijk. Saskia had hetzelfde "black out" gevoel en ik hoorde het van anderen ook. Al met al is dit voor ons geen achtbaan om meerdere malen achtereen te doen (hoewel we trots zijn, dat we hem een keer hebben gedaan). Wij vinden dat gevoel van nog eens willen, omdat het zo opwindend was, juist zo leuk van achtbanen. Dat hebben we met deze niet. Geef ons maar de Dominator in dit park, de langste "bodemloze" achtbaan in de wereld. De snelheid daar is nog meer dan 100 km/u en je gaat vijf keer over de kop. Dat is pas leuk!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Njit »

Ik had inderdaad al meerdere reviews gelezen dat ze blackouts kregen.
Hier staat een report compleet met video en foto's: http://www.themeparkreview.com/forum/vi ... 56#p877056
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Jasmino »

Dat ziet eruit als een leuke baan, wel jammer dat je die blackout gevoelens had, Petra. Ik ben wel benieuwd of ik dat ook zou hebben.
Ik zou hem graag eens proberen...... :P
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Grandu »

Ik zou graag eens instappen, hopelijk zonder black outs. Hij ziet er spectaculair uit, maar jammer dat hij anders is bevallen dan andere achtbanen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
Anja79
Amerikakenner
Berichten: 585
Lid geworden op: 13 feb 2008, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Anja79 »

Wij gaan deze zomer ook naar dit pretpark, dan gaan we hem proberen, ik ben heel benieuwd hoe wij het gaan ervaren! Hopelijk zonder black-outs, dat lijkt me toch minder prettig.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door tosca »

Wow! Superstoere achtbaan!

Vervelend van de black out, maar je hebt em wel maar mooi gedaan! :thumbup:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, ja, inderdaad, we hebben hem gedaan! Hij ziet er zo imposant uit, dat het het gesprek van de dag was in de rijen bij de andere achtbanen, veel mensen, die vroegen, hoe het was en er nog niet in gedurfd hadden. Saskia en ik gaven elkaar een high five aan het einde, vooral voor haar was het nogal wat, want zij durft pas sinds een paar jaar in achtbanen. Ik ga er de volgende keer wel weer in, want ik weet zeker, dat de rest van ons gezin hem ook wil proberen. Ik ben wel benieuwd of die blackout dan weer gebeurt, of dat ik die op de een of andere manier kan voorkomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Njit »

Misschien een andere positie kiezen in de trein? En anders misschien gewoon vaker doen. Je kan aan achtbanen wennen :)
Deze baan doen we dit jaar helaas niet maar we doen wel de andere Intimidator die dit jaar is geopend @ Carowinds

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Anja79
Amerikakenner
Berichten: 585
Lid geworden op: 13 feb 2008, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Anja79 »

Wij hebben vandaag ook de Intimidator in Kings Dominion gedaan. Hij gaat inderdaad razendsnel omhoog en valt dan 85 graden omlaag. Hij gaat de rest van het traject behoorlijk snel en je wordt flink heen en weer geworpen. Niet op de meest soepele manier, maar heel erg vervelend vond ik het ook niet.

Wij hadden gelukkig niet dat blackout gevoel maar ze hebben wel enkele aanpassingen gedaan sinds de opening waarover het park geen uitspraken wil doen.
Dit staat erover op Wikipedia:
Since its opening debut, Intimidator 305 has received trim brakes on its first drop that reduced its speed. The exact reason for the addition of the trim brakes remains unknown. Speculation of the addition of such trims has pointed at either to reduce maintenance costs or to reduce the large number of positive G forces during the first drop's pullout and turn. As of July 2010, the park is still modifying amounts of braking and where braking takes place
Er wordt op internet ook gespeculeerd dat de aanpassingen gedaan zijn vanwege de vele blackouts...

Ook zijn de schouderbeugels blijkbaar veranderd. Ze waren niet hard maar enigszins meeverend en zacht (zoals op de tweede foto)

Zo zagen ze er blijkbaar eerst uit:
Afbeelding

En zo zien ze er nu uit:
Afbeelding

Al met al vonden wij het in elk geval een leuke ervaring!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Intimidator achtbaan Kings Dominion

Bericht door Petra/VS »

Interessant, dat er veranderingen zijn aangebracht. Wij hoorden inderdaad van vrijwel iedereen in het begin van de zomer over de black outs, maar later vond men het wel meevallen. Wellicht is er inderdaad iets aangepast, waardoor dan niet meer zo vaak voorkomt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer