Puerto Rico en US Virgin Islands

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Puerto Rico en US Virgin Islands

Bericht door Made in Holland »

Hallo allemaal,

Wij hebben het idee om begin volgend jaar op vakantie te gaan naar de cariben.
We zaten zelf te denken aan Puerto Rico of de (Britse of US) Virgin Islands, dit mede omdat het vanuit NL daar op vakantie gaan niet echt bekend is en dit mede ons een leuke uitdaging lijkt.

Is er ooit iemand daar geweest en wil deze persoon dan op dit forum daar iets meer over vertellen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Leon
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Bericht door Staceybeesie »

Wij zijn in mei 2004 naar St. Thomas (Us virgin Island) geweest.
We hebben door de Cariben gecruised. (en ook naar de Bahamas en St. Maarten)
Het is wellicht niet zo dat er veel Nederlanders zijn die naar de us virgins islands toe gaan, maar Amerikanen des te meer. Dus echt ongerept kan ik het niet noemen. Wel waren we op St. Thomas naar een strandje geweest waar het echt prachtig snorkelen was. Echt kristal helder water. En het was ook echt een eiland met een eiland gevoel. Maar nogmaals het is denk ik, mede ook door de cruiseschepen behoorlijk toeristisch. Zoek de stille plekjes op en je kunt er heerlijk genieten.
Groetjes Petra
Made in Holland
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 jan 2004, 11:31
Locatie: Schijndel

Bericht door Made in Holland »

Petra,

Bedankt voor je reactie.

Leon
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben het met Petra eens. Eerlijk gezegd vond ik St. Thomas een van de mindere eilanden, die wij bezocht hebben.
Ondanks het kasteel van Bluebeard :lol: .

Petra had het misschien over Megan's Bay, waar het heel mooi snorkelen is. En als je van tax free shopping houdt, is het er ook paradijs. Maar verder vonden wij het vrij saai.

Puerto Rico lijkt mij veel interessanter. San Juan is echt een grote stad en er is ook heel wat geschiedenis te zien. Het heeft ook wat meer cultuur (vind ik), dan St. Thomas.

Het hangt er natuurlijk helemaal van af, wat je wilt gaan doen, maar voor het snorkelen waren wij helemaal weg van Turks and Caicos.

En Aruba is ons favoriete eiland in het Caribisch gebied, maar dat is misschien ook omdat het nog redelijk Nederlands is.

Succes met plannen, alle eilanden hebben zon, wit strand en onvoorstelbaar turquoise zeewater.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stratos
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 jan 2005, 01:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Stratos »

Leuk om te horen dat je Aruba als favoriet hebt. Kom daar zelf vandaan. 8) :D
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Grappig, dat je uit Aruba komt. Inderdaad, na vele eilanden gezien te hebben onze favoriet en we hopen er dit jaar weer heen te gaan.

Van de US eilanden vonden we Puerto Rico het mooist, daar zou ik ook nog weleens een langere vakantie willen houden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer