Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben hem inmiddels drie keer gelopen, op verschillende momenten van de dag, en altijd een parkeerplaats kunnen vinden. Er is een kleine parkeerplaats tegenover de trailhead, meteen rechts van de weg als je uit de tunnel komt. Mocht daar geen plaats zijn dan is er verderop aan de linkerkant ook nog parkeergelegenheid. Op Streetview zie je wel wat de mogelijkheden zijn. Terugrijden naar Springdale lijkt me niet handig als je volgende stop aan de oostkant is. Er zijn verderop nog meerdere pull outs. Keren op de weg is mogelijk.
Je kunt ook nog naar de Many Pools Trail kijken. Hopelijk kunnen wij daar volgende maand verslag van doen.

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Cobert »

Wij hebben hem in 2018 gelopen. De parking was al vol, maar er stonden ook auto’s langs de weg geparkeerd. ik weet niet of dat mag, maar er stonden er best veel. Wij vonden zelfs een gaatje voor onze 25 ft camper.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat GoogleMaps de oostelijke parkeerplaats ook aanmerkt als parking voor de Canyon Overlook Trail (rechtsonderaan). De parking die tegenover de trailhead ligt bevindt zich linksboven op de foto.
image.png

Bovenste stuk ingezoomd:
image.png
image.png (983.18 KiB) 175 keer bekeken

Er zijn meerdere plaatsen waar je langs de weg kunt parkeren.

Marianne
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Welke wandelingen zijn in Zion NP nog leuk om te doen (hoogzomer)?

Bericht door redeye »

Wij waren er afgelopen jaar eind september in de ochtend (even opgezocht adhv foto’s) om 09:30 uur. Zowel de parkeerplaats direct rechts als je uit de tunnel komt als de parkeerplaats verderop links waren vol. Wij konden onze auto vlak na de 2e linkse parkeerplaats toch parkeren, want aan de rechterkant van de weg stonden allemaal auto’s geparkeerd. Hier hebben wij de onze ook tussen gezet. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer