Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Fleur v G »

Opmerking moderator

Afgesplitst van topic: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.
viewtopic.php?f=36&t=77172
josea schreef:
17 jun 2022, 21:51
Ja, fietsen in Zion, dat is leuk!
Met zijn zessen kun je verdelen over twee bussen, maximaal drie fietsen per bus. Bovenaan op elkaar wachten en naar beneden fietsen…. :thumbup:

Hoe is je route nu uiteindelijk geworden? Heb je nog tijd gevonden voor een extra nacht Sequoia? Anders heb je niet heel tijd om er iets te doen.
Je zou kunnen doen wat wij deden; twee nachten slapen in Three Rivers of in de buurt. Na de eerste nacht de hele volle dag gebruiken om Sequoia in te rijden en weer terug, en de dag daarna naar Yosemite.
Hi Josea!

Ik heb jou hier op het forum eerder over zien praten, dacht ik. Echter kan ik de post niet terug vinden.

Wij willen in de meivakantie de fietsroute in Zion doen (boven op elkaar wachten en dan naar beneden). De kids zijn dan echter pas bijna 3 en 5,5.
Denk je dat het voor die van 5,5 te doen is? Hij kan wel al zonder zijwieltjes fietsen, maar ben een beetje bang voor de bussen die langs rijden.

Die van 3 kan in zo'n karretje achter mijn fiets zie ik, dat je kan huren. Alleen weet jij of ik dat karretje mee krijg in de bus naar boven?
https://www.zioncycles.com/rental-bikes
op die site zag ik dat karretje.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door josea »

Poeh, lastig. Ik ken jouw kind niet, maar met die van mij had ik het niet gedaan. Het gaat soms toch best hard naar beneden, op een vreemde fiets. En dan regelmatig moeten stoppen voor de bussen had mij wel veel stress gegeven onderweg…. Maar misschien kan die van jou wel heel goed fietsen?

Zo’n karretje kun je in ieder geval niet op de fietshouder van de bus meenemen. Misschien mag het in de bus, maar meestal zijn ze wel vol. Dat zou je het beste even de dag van tevoren aan een Ranger bij de bussen kunnen vragen.
Maar ik zou het liever doen met oudere kinderen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij met zulke jonge kinderen ook wat minder geschikt. Misschien is het leuker om wat leuke korte wandelingen te doen? De bussen moeten trouwens wachten op fietsers, je wordt geacht af te stappen als er een bus aankomt.
Het zal ook wel veel tijd kosten. Hoeveel tijd heb je voor het park? Als je er meerdere dagen bent kun je altijd de eerste dag nog kijken of het je iets lijkt voor de volgende dag.

Marianne
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Dutchess »

Kinderen verschillen natuurlijk enorm in wat ze aankunnen, maar ik had die van mij niet zelf laten fietsen op die leeftijd. Misschien kunnen jullie zo'n "Rad Wagon eBike (2 person option)" huren en het kind achterop zetten? En voor de jongste zo'n aanhanger? Maar dan wel heen en terug fietsen waarschijnlijk, ik weet niet of ze in die fietsendragers van de bussen passen. Op zich prachtig hoor, want je ziet toch weer andere dingen in beide richtingen. En met eBikes is het zeker te doen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door paulr »

Wij hebben vorige maand fietsen gehuurd in Zion. Check goed wáár je dat doet ! Bij de entree van het park zit een grote verhuurder (zij verhuren trouwens ook schoenen etc voor de Narrows). Deze fietsen hebben 7 versnellingen, maar het ''verzet'' dat erop zit is niet zo goed: 6 versnellingen die ''bergop'' (de heenweg) eigenlijk wat zwaar zijn en het 7e, lichtste verzet is net iets te licht ! Wij hebben het laatste stuk (het steilste stuk na Zion Lodge) dus maar niet meer gedaan. We zijn vanaf Zion Lodge gaan wandelen naar de Emerald Pools. Op de terugweg (''bergaf'') hoef je nauwelijks bij te trappen. Heenweg zijn we ingehaald door 4-5 shuttlebussen en dan moet je inderdaad even van je fiets (of voetje aan de grond). Op de terugweg (meer snelheid) zijn we maar door 1 shuttle ingehaald. Kosten fietshuur ca. Usd 40,- staat mij bij. Verderop in het dorp zitten nog een paar fietsverhuurders. Kosten ongeveer gelijk, maar het leek erop dat deze fietsen van een iets beter kwaliteit waren dan bij de entree van het park. Uiteraard kun je ook elektrische fietsen huren, maar schrik niet: deze hebben we nergens onder de ca. Usd 90,- gezien. En dat vonden wij best kostbaar voor een paar kilometer heen en weer fietsen ! Dan m.b.t. de kinderen: bergop best pittig voor hen (heel lang ''vals plat''), maar dat kun je dus evt ook met de shuttle doen. Bergaf gaat best snel, dus enige ervaring met fietsen in heuvels met hen is dus aan te raden !
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door josea »

Die $40 is dan wel per persoon…
Wij huren altijd maar een halve dag, dat is goedkoper en ze zijn niet héél streng op de tijd (natuurlijk niet de hele dag wegblijven :wink: ).
Als je met de bus omhoog zou gaan, dan is een halve dag voldoende om terug te komen, met hier en daar nog even stoppen voor een korte wandeling. In de middag was er dan lekker tijd om te zwemmen.
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Fleur v G »

Wat een fijne en snelle antwoorden, dankjewel! We hebben besloten om onze zoon van 5 niet zelf te laten fietsen, maar op zo'n soort duofiets mee te nemen.

Indien het karretje voor onze zoon van 2 niet mee kan in de bus, dan moet ik dus omhoog fietsen. Enig idee hoeveel km dat is? Ik ben redelijk fit en fiets regelmatig langere afstanden, dus het zal niet zo'n probleem zijn, maar voor mijn beeldvorming hoor ik graag hoeveel km het ongeveer is en hoe weet ik wanneer ik bij het einde ben (zodat ik weer de draai naar beneden kan maken)? Houd de weg op?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Dutchess »

Hier kan je ongeveer de route en afstand zien (dit was dus heen & terug). [De route ziet er hier en daar wat vreemd uit omdat Garmin de satellieten soms kwijt raakt in de canyon.] Het omkeerpunt wijst zich echt vanzelf. Als je een goed slot meekrijgt, kan je de fietsen parkeren en een eindje lopen op de Riverside Walk richting de Narrows.

Ik heb niet meegekregen welke tijd van het jaar je gaat. Ik raad fietsen eigenlijk alleen maar in herfst/winter/voorjaar aan, vanwege de hitte in de zomer, maar ik weet dat genoeg mensen het ook in de zomer doen. Als je toch in de zomer gaat, zorg dan dat je voor én tijdens het fietsen heel veel drinkt (ook electrolytes)! Het is echt ongelofelijk warm, en op grotere hoogte dan je gewend bent, dus je droogt snel uit. Ook de kinderen, zelfs als ze niet zelf fietsen, moeten veel drinken.

Afbeelding
Zion NP by bike 2012 by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door paulr »

Het hele ritje is vooral “vals plat” op de laatste kilometers na (je ziet de bochten aan het eind op kaartje hierboven, daar is het steiler). Totale afstand heen en weer ca 27km. Dus tot shuttle stop Weeping Rock gaat prima (stop6), daarna naar Temple of Sinawava klein steiler stuk naar stop 8. Als we fietsen hadden gehad zoals thuis met betere versnellingen hadden we laatste stukje ook gedaan. Goeie tip van dat slot ! Wij kregen die er niet bij en hebben fietsen dus gewoon zonder slot bij Zion Lodge gezet tijdens wandelen. Onder het motto van “hadden ze slot maar moeten meegeven” en “deze fietsen wil niemand stelen voor thuis “ :-). Heen en weer naar Zion Lodge was ca. 18-20 km denk ik. Veel plezier !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook op www.nps.gov/zion zien hoe de weg loopt. Kijk bijvoorbeeld onder maps (zie https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/maps.htm) naar de kaart in de brochure. De shuttlebushaltes staan daar ook op aangegeven.

Het is goed om te weten wanneer je gaat. Ik zag hier dat je ook een vraag had gesteld over Yosemite, maar daarin had je niet gereageerd op mijn vraag wanneer je er zou zijn. Als je ook naar Yosemite gaat en je wilt graag fietsen zou je dat ook daar kunnen doen. Het zal daar normaal gesproken minder warm zijn dan in Zion en het is vlakker.
Zie voor meer informatie https://www.travelyosemite.com/things-to-do/biking/

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Big Al »

Bij Bryce Canyon lijkt het me geschikter voor fietsen met (kleine) kinderen. Daar zijn veel fietspaden die naar Nederlands model aangelegd lijken te zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Goede tip! Ik wist niet dat dat kon. Ik vond hier wat informatie: https://www.nps.gov/thingstodo/ride-the ... e-path.htm

Bij de Grand Canyon kan ook gefietst worden, naar Hermits Rest. Een leuk alternatief voor de shuttlebus.
Zal nagenoeg vlak zijn denk ik. In Bryce zal het richting Inspiration Point wel wat stijgen.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Big Al »

Vergeet ook de fietspaden buiten Bryce niet!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door paulr »

Naar Hermits Rest (Grand Canyon) is inderdaad prima te fietsen. Tijdens onze wandelingen (en stukjes shuttle) vele fietser gezien. Let wel: ook hier is het zeker niet vlak ! Het gaat best op en neer, ook al lijkt de omgeving volledig vlak.... Hermits Rest ligt ca 140m hoger dan Canyon Village.
zie: http://bikegrandcanyon.com/wp-content/u ... sion3.pdf/
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Big Al »

Elektrische fietsen zijn er derhalve ook zeer populair.

De hoogte (ca 2500 m) speelt ook een grote rol en de lage luchtvochtigheid speelt mensen ook parten. Het duurt een paar weken voordat je voldoende extra rode bloedcellen hebt aangemaakt om het zuurstoftekort op deze hoogte aan te vullen.
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2016, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Fleur v G »

Martin & Marianne schreef:
21 jul 2022, 12:15
Je kunt ook op www.nps.gov/zion zien hoe de weg loopt. Kijk bijvoorbeeld onder maps (zie https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/maps.htm) naar de kaart in de brochure. De shuttlebushaltes staan daar ook op aangegeven.

Het is goed om te weten wanneer je gaat. Ik zag hier dat je ook een vraag had gesteld over Yosemite, maar daarin had je niet gereageerd op mijn vraag wanneer je er zou zijn. Als je ook naar Yosemite gaat en je wilt graag fietsen zou je dat ook daar kunnen doen. Het zal daar normaal gesproken minder warm zijn dan in Zion en het is vlakker.
Zie voor meer informatie https://www.travelyosemite.com/things-to-do/biking/

Marianne
Dankjewel! Handige map. Wij gaan eind April en het lijkt me leuk om onderweg (al fietsend naar 'beneden') te stoppen en korte wandelingen te maken.
Heeft iemand daar tips voor? Emerald Pools, Temple of Sinawava, the Narrows (ondanks dat het water te koud is, zou het leuk zijn om er langs te lopen?), nog meer?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Eind april lijkt me wat vroeg en zeker wat koud voor de Narrows. Je kunt er niet langs lopen; je loopt daar door het water. Je kunt wel de Riverside Walk doen.
En terug inderdaad Emerald Pools. Je kunt ook de Pa'rus Trail nog meenemen op de fiets.
Zie ook mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in de parken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jul 2022, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door josea »

Wij liepen indertijd een stukje naar de rivier bij de Riverside walk, en liepen de wandeling Weeping Rock (nu gesloten) en klauterden even naar beneden naar de rivier daar. Ook stopten we bij de lodge voor iets te eten en drinken en liepen de korte wandeling bij Court of the Patriarchs. En hier en daar nog wat foto momenten.
De Paarus trail, daar kom je eigenlijk bijna automatisch op als je terug naar het Visitor center fietst. Vanaf de busstop Canyon Junction volg je niet meer de “gewone” weg maar fiets je het wandel/fietspad op dat daar rechts naar beneden gaat. Je volgt dan de Paarus trail, diverse keren bruggetjes over en komt vanzelf weer bij het Visitor center.

2015: https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... onal-park/
2018: http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html
2019: https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... fiets.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad, zeker bij de Lodge stoppen. Ze hebben daar lekkere ijsjes. Je kunt er ook lunchen. Wij waren er altijd in de zomer en dan is het heerlijk onder de bomen op het gras voor de Lodge.
Ik begrijp dat je keuze wel gemaakt is? In de andere parken hoef je niet met de shuttlebus. Is wellicht wat makkelijker.

Marianne
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Fietsen in het Zion NP met kinderen.

Bericht door Dutchess »

Maar in Zion hoef je ook niet met de shuttlebus - je kunt heen en terug fietsen :wink: Dat moet je bij de andere parken tenslotte ook, toch, als je geen shuttle neemt zoals bv bij Bryce ook mogelijk is?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer