Cedar Breaks NM

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ess
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 08 apr 2006, 21:48
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Cedar Breaks NM

Bericht door ess »

Hallo,
Cedar Breaks lijkt dit op Bryce NP?
Bryce NP ken ik maar Cedar Breaks ken ik niet.
Mijn schoonzusje die met onze nichtjes een aantal dagen mee gaat naar Amerika in Juli wilde naar Bryce NP, maar Vanuit Las Vegas een dag op en neer naar Bryce NP vind ik net wat te veel van het goede.
Maar toen bedacht ik me Cedar Breaks..... eigenlijk zijn wij hier nog nooit geweest, maar als ik google, denk ik dat het leuk bij Bryce in de buurt komt en het is 3 uur rijden, dan is te doen.

Groetjes Esther
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door michelly »

Cedar Breaks vind ik inderdaad een goed alternatief voor Bryce. Het lijkt er wel een beetje op. Je kunt hier echter niet naar beneden tussen de hoodoos wandelen. Wij hebben in 2012 toch wel een mooie wandeling hier gemaakt naar Ramparts Point, totaal 4 mijl. Hier ons verslag.
Gebruikersavatar
ess
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 08 apr 2006, 21:48
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door ess »

Super! Dan zet ik die op het programma. Opzich dat we daar niet naar beneden kunnen wandelen is niet zo erg.
We willen daarna ook nog door Zion, maar dan hebben ze een beetje een indruk gekregen.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door Harry »

Ik vind het ook een mooi alternatief voor Bryce, en wat het mooiste was.....we waren er helemaal alleen. :D
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door avusa »

Ook wij zijn afgelopen zomer vanuit Bryce Canyon NP op weg naar Zion NP langs Cedar breaks gereden. Ondanks het mindere weer vonden wij het dubbel en dwars waard. Kijk maar ff op https://pgusa2014.wordpress.com/week-3/ ... 4-zion-np/ (meer fotos via de link onderaan het dagverslag)

Ook het minder bekende Snow Canyon State Park is een optie. Kijk hiervoor op https://pgusa2013.wordpress.com/reisver ... th-valley/. ( ook hier onderaan een link vOor meer foto's)

Grtz AVUSA
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vond Cedar breaks prachtig (zie ons 2010 verslag via link hieronder).
De twee korte trails daar vond ik zeker de moeite. Er zijn wel minder to-do's dan in een ander park, maar toch, een omweg waard!
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door Doockles »

Cedar Breaks is zeker de moeite! Wij zijn er 2 keer geweest.

De eerste keer was het heel slecht weer en werden de uitkijkpunten afgesloten owv onweer. Spijtig, maar we zijn toen wat lagere oorden gaan opzoeken en daar was het wel goed weer! Leuk in de buurt daar is de Bristlecone Pine Trail. Zie ook ons verslag van 2011: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag102#dag9

De tweede keer hadden we beter weer (http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag137#dag11). We hebben toen de wandeling naar Spectra Point gedaan. Heel leuk! Je kan ook even de Scenic Drive op en af rijden en stoppen aan alle uitkijkpunten.
groennom
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Cedar Breaks NM

Bericht door groennom »

Kon niet zoveel informatie in reisverslagen vinden via google, maar lees hier dat het erg leuk is (niet heel groot misschien). Staat bij ons ook op de planning voor deze zomer, we komen dan vanuit Orem (bij Salt lake City) en rijden die dag naar Hurricane en komen dus (bijna) langs Cedar Breaks NM. Ben benieuwd (en goed dat er op het form zoveel informatie is) en zal mijn bevindingen uiteraard in mijn verslag delen !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer