Internetten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
a lenssen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:52

Internetten

Bericht door a lenssen »

Ik ga 4 weken naar Amerika. Start en eindpunt is Las Vegas en daar tussenin veel nationale parken. We gaan grotendeels kamperen. Hoe staat het met de internetmogelijkheden? Zijn er veel internetcafe's of ben je voornamelijk aangewezen op hotels/
Anja
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Bericht door rozie »

Neem je een laptop mee, of ga je computers zoeken? Wij zijn nu in de states, en hebben een laptopje mee. Tot nu toe hebben we vrijwel overal wifi toegang. Alleen in Grand Canyon National Park was geen bereik, en we hebben twee keer moeten betalen voor een periode toegang. Verder kun je overal gratis het net op (al dan niet legaal...)

Wat betreft vaste pc's weet ik niet zo goed, maar volgens mij kan je sowieso op veel plaatsen bij bibliotheken terecht, en we zien ook wel regelmatig internetcafes. Ook sommige hotels hebben een pc met internettoegang, maar die moet je er dan wel op uitzoeken.

Succes!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij reizen momenteel rond in de VS. We overnachten in hotels en heel veel daarvan hebben gewoon internet. Wij hebben de laptop mee. Ook veel campgrounds hebben volgens mij internet. Twee jaar geleden hadden we de laptop niet mee. Wij vonden het moeilijk om internet cafés te vinden, die zijn dun gezaaid en bovendien vrij duur. Wel kon je in veel bibliotheken een kwartier gratis internetten.

Marjon
Marloes
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 feb 2006, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Ik ben nu 2 weken terug. Wij hadden een laptop mee zonder internet mogelijkheid. Dus we maakten een verslagje op de laptop en zetten het via usb op internet, bij een internetcomputer.
De eerste 2 weken vonden we geregeld internet op campings, en de laatste week nergens.

Library's konden we overal vinden, maar hier was dan geen up-load mogelijkheid. Wel internet.
Het is mij meegevallen hoevaak we ergens een computer vonden met internet. De computers op campings waren veel goedkoper, dan die van internetcafé's.
a lenssen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:52

Bericht door a lenssen »

We hebben geen laptop bij ons, dus we zijn dan afhankelijk van internetcafe's maar we kunnen dus ook redelijk makkelijk op campings internetten begrijp ik.
Anja
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

a lenssen schreef:We hebben geen laptop bij ons, dus we zijn dan afhankelijk van internetcafe's maar we kunnen dus ook redelijk makkelijk op campings internetten begrijp ik.
Er zijn wel verschillende campgrounds waar men gebruik kan/mag maken van de aanwezige computer maar dat zijn er niet zo veel.
Bij de veel campgrounds kan met wel met de eigenlaptop op internet, steeds meer via WIFi maar vaak ook via een hookup in het kantoor.
Dit geld voor de private campgounds, in de National en State parken heb je deze mogelijkheid zelden.
Rob
New Life
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jun 2006, 14:56

Bericht door New Life »

Internet gaat heel makkelijk daar in bijna alle starbucks kan je internetten. Verder heeft mijn vriend een extra simcard waar hij bijan over wel kan internetten. Wel graag rijdt door de woenstijn en zit te bellen met hem op skype :D.

Zou toch overwegen een laptop te regelen desnoods 2de hands het is ideaal daar.
2006 year of the big changes...
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer