Mariposa "gesloten"

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
diane
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jan 2005, 00:02
Locatie: Oud-Beijerland

Mariposa "gesloten"

Bericht door diane »

Hallo allemaal,

We zitten met een probleem(pje) en ik zou graag advies van jullie krijgen. We zijn een uurtje geleden, 14.30 u aangekomen in Mariposa en hebben ingecheckt in ons hotel. Daar hoorden we dat de toegangsweg tot Yosemite geblokkeerd is door gevallen rotsen. Dat is dus een flinke streep door onze rekening. We wilden namelijk, vandaag én morgen het park bezoeken. Morgenavond zouden we weer hier slapen en dan overmorgen naar San Francisco vertrekken. Het enige wat we kunnen doen, is terug te rijden naar Oakhurst en via die weg het park in gaan.
Volgens de vrouw aan de receptie is dat ruim twee en half uur rijden.
Vandaag kan dat dus al niet... vijf uur rijden, heen en terug; dan blijft er geen tijd over om iets te gaan bekijken! Dus... dan zou alles morgen moeten gebeuren. Maar...wij vinden het een té lange rit voor maar één dag en hebben dus met pijn in ons hart besloten, Yosemite dan maar links (in ons geval, rechts :lol: ), te laten liggen.

Wat zouden jullie doen? Hebben jullie suggesties om nog iets leuks te doen? We zouden een dag extra in San Francisco kunnen doorbrengen, maar daar hebben we al vier dagen geplanned, dus misschien wordt dat dan wel te lang.

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Groetjes, Diane

PS In SFO hebben we geen hotel vastgelegd, dus we zijn vrij om te gaan en staan waar we willen.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is balen, Diane!! Zijn jullie al naar Monterey en Carmel geweest? Zo niet, dan raad ik dat van harte aan. Monterey heeft een heel leuk aquarium, maar is sowieso een leuke plaats met zeehonden langs de kust. Als je dan naar het zuiden rijden naar Big Sur heb je prachtige uitzichten langs de kust. Naar het noorden via de kust naar San Francisco is er ook nog bij Ano Nuevo State Park een elephant seal kolonie. Wij zijn twee jaar geleden in die buurt op vakantie geweest, hier is ons reisverslag te lezen: http://noordcalifornie.blogspot.com/.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
diane
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jan 2005, 00:02
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door diane »

bedankt voor je snelle antwoord, Petra.!

We zijn al in Monterey en Big Sur geweest..., we zijn ruim drie weken in San Francisco gestart en de volgen dag begonnen aan de kustroute! We vonden het overigens fantastisch, maar om nou voor een tweede keer te gaan....




Groetjes, Diane
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In dat geval zou ik ten noorden van San Francisco gaan, Napa Valley (hebben jullie dat ook gedaan?) en Redwoods NP bijvoorbeeld. Vier dagen San Fran is best lang, dus als je wat meer tijd nodig hebt kun je daar wel een dagje vanaf snoepen, lijkt me.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9262
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Jammer, dat jullie Yosemite nu niet kunnen aandoen via wegnummer 140. Je kan overwegen toch naar Oakhurst te rijden, een dag minder in San Francisco verblijven en die gebruiken voor Yosemite. Dit zou mijn voorkeur hebben.
Ik ken jullie route niet, maar hier nog een aantal suggesties:
- via wegnummer 49 naar het noorden, via Moccasin en even later is er naar het oosten wegnummer 120, die ook naar Yosemite leidt.
- via wegnummer 49 (is een mooie weg door prachtige natuur) nog noordelijker gaan, naar Jamestown (daar rijdt een stoomtrein), Sonora, Columbia. Bij Columbia bevindt zich het Columbia State Historic Park. Een mooi voorbeeld van een goudzoekersstad, een openluchtmuseum.
- bezoek Sacramento: grote stad (zelf ben ik daar nooit geweest en kan daar niets over vertellen)
- ten zuiden van San Francisco liggen de plaatsen Monterey (mooi zeeaquarium), Carmel. Hier langs de kust (Highway 1) een stuk naar het zuiden naar Big Sur. Een fantastisch mooi route.
- ten noorden van San Francisco Muir Woods Nat. Monument. Schijnt mooi park te zijn met bossen en grote bomen. En het plaatsje Sausalito.
- oostelijk van San Francisco downtown, andere kant van het water (via de Bay Bridge) ligt de universiteitsstad Berkeley.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Succes en een prettige vakantie verder. Goede reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Marco, te warm om te slapen? ;) Maar eigenlijk zou ik ook voor jouw eerste optie gaan. Ik vind 4 dagen SFO veel en Yosemite is echt de moeite waard. Moeten jullie morgen weer in dit hotel logeren of kunnen jullie iets in Oakhurst vinden? Ben nu wel benieuwd wat het gaat worden!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9262
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Petra/VS schreef:Marco, te warm om te slapen? ;)
Even OFF TOPIC:
Ja Petra, en ik ben klaarwakker. Hier in de huiskamer 26 graden Celcius en boven in de slaapkamer tegen de 30. Vanavond in een bloedhete bioscoop naar de The Da Vinci Code-film geweest. Maar ik ga zo wel proberen te slapen hoor :lol: .
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
diane
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jan 2005, 00:02
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door diane »

... we zijn er hard over aan het nadenken... ik laat het straks weten, OK?

Groetjes, Diane

@Marco; bedankt voor je reactie enne.. welterusten!!
diane
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jan 2005, 00:02
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door diane »

Nou, we zijn "eruit", hoor!!

We gaan toch maar een dag eerder naar San Francisco, en vandaar uit kijken we wel! We kunnen dan ook nog naar Napa valley of Berkeley gaan! Dus morgen gaan we op ons gemak richting SFO, en daar een leuk hotel zoeken voor de laatste vijf nachten!

Nogmaals bedankt!

Diane
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Veel plezier nog de laatste dagen! Er is veel te doen in de omgeving van SFO, dus vervelen zullen jullie je niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Bericht door Staceybeesie »

Napa Valley is echt een aanrader.
Alle wijnvelden zijn heel leuk om te zien.
Ook een mooie route om te rijden.
Er is ook nog een geyser daar in de buurt.
Heet de Old Faithful. (niet die uit Yellow stone, maar ook wel faithful )


http://www.oldfaithfulgeyser.com/
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 feb 2006, 00:01
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Heeft iemand een idee hoe lang de weg naar Yosemite vanuit Mariposa nog gesloten is? We zijn van plan 10-8 van Yosemite naar San Francisco te rijden via Mariposa. Op welke manier zouden we anders moeten rijden?

Anita
Gebruikersavatar
Rikky
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 apr 2006, 14:34
Locatie: Beersel, België

Bericht door Rikky »

Volgens de laatste berichten nog zeker 6 maanden, en sommigen zeggen zelfs een jaar, kijk maar eens op http://www.getoutdoors.com/goblog/index ... -Year.html
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 feb 2006, 00:01
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Ik heb het gelezen. Ik ga er dus vanuit dat Mariposa niets wordt. Nu komen we 8-8 vanuit Sequoia naar Yosemite via Fresno. Daar overnachten we en 9-8 gaan we dan naar San Francisco. Dan zouden we weer bijna langs Fresno moeten. Bovendien ben ik bang dat het erg druk gaat worden doordat een route is weggevallen en dat het daardoor veel te lang gaat duren.

Ik vraag me daarom af of we misschien Yosemite maar moeten laten afvallen. :cry:

Anita
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Amerikaantje schreef:Heeft iemand een idee hoe lang de weg naar Yosemite vanuit Mariposa nog gesloten is? We zijn van plan 10-8 van Yosemite naar San Francisco te rijden via Mariposa. Op welke manier zouden we anders moeten rijden?

Anita
Hij blijft inderdaad voorlopig nog wel even dicht. Neem gewoon de 120. Dit is ook de meest logische route.
Je kunt de route invoeren in http://www.mapquest.com of een andere routeplanner.

Marianne
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 feb 2006, 00:01
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Martin & Marianne schreef:Hij blijft inderdaad voorlopig nog wel even dicht. Neem gewoon de 120. Dit is ook de meest logische route.
Je kunt de route invoeren in http://www.mapquest.com of een andere routeplanner.

Marianne
De 120 is inderdaad een goed alternatief maar langer (in tijd) dan via Mariposa, volgens mijn routeplanner. Ik denk dat ik daarom deze mogelijkheid niet had gekregen van mijn routeplanner.

Maar het punt blijft natuurlijk dat het op de overgebleven routes nu een stuk drukker zal zijn. Zal dat geen files opleveren aangezien Yosemite zo'n populair park is?

Anita
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9262
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Amerikaantje schreef:De 120 is inderdaad een goed alternatief maar langer (in tijd) dan via Mariposa, volgens mijn routeplanner. Ik denk dat ik daarom deze mogelijkheid niet had gekregen van mijn routeplanner.

Maar het punt blijft natuurlijk dat het op de overgebleven routes nu een stuk drukker zal zijn. Zal dat geen files opleveren aangezien Yosemite zo'n populair park is?
Lees hier de "WARNING" onder de foto's van de rotsverschuiving.
Vroeg op pad gaan en geduld hebben als het druk is.
Je kan vanuit Fresno via highway 41 naar de zuidingang van Yosemite NP, naar de vallei en via highway 120 west het park weer uit in de richting van San Francisco.

In een ander topic had ik dit bericht al eens geplaatst, dat is echter als je vanuit SF komt naar Yosemite toe.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
helena
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 jul 2005, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Den Haag

Bericht door helena »

Martin & Marianne schreef:Hij blijft inderdaad voorlopig nog wel even dicht. Neem gewoon de 120. Dit is ook de meest logische route.
Je kunt de route invoeren in http://www.mapquest.com of een andere routeplanner.

Marianne
De sheriff vertelde ons dat het nog de gehele zomer zou duren.
Even off topic, aan de zuidzijde van Yosemite is een Shell tankstation, daar moesten we $ 4,05 per gallon betalen :twisted: , we moesten wel tanken, maar dit was wel de hoogste benzineprijs die we zijn tegengekomen.

Helena
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Amerikaantje schreef: De 120 is inderdaad een goed alternatief maar langer (in tijd) dan via Mariposa, volgens mijn routeplanner. Ik denk dat ik daarom deze mogelijkheid niet had gekregen van mijn routeplanner.

Maar het punt blijft natuurlijk dat het op de overgebleven routes nu een stuk drukker zal zijn. Zal dat geen files opleveren aangezien Yosemite zo'n populair park is?

Anita
Ik denk niet dat het via de 120 veel langer zal duren, maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf wat je beginpunt is. Ik was er van uitgegaan dat je vanuit de vallei komt maar begrijp ik nu goed dat je in Fresno overnacht? In dat geval kun je kijken of je alsnog accomodatie in het park kan vinden.

Wat de drukte betreft: 's ochtends zal het bij de toegangswegen erg druk zijn, maar dat zal later op de dag erg meevallen. De meeste mensen overnachten buiten het pak en vertrekken 's avonds weer.

Marianne
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 feb 2006, 00:01
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

We overnachten inderdaad in de vallei. Daar komen we 's middags aan vanuit Sequoia en de volgende dag vertrekken we van daaruit naar San Francisco.
Zoals je het beschrijft zouden we dan niet veel last van drukte hebben. We moeten het er maar op gokken.

Bedankt voor het meedenken.

Anita
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer