Highway 1 dicht bij Big Sur (sinds 10 juni weer open)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jokealie
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 feb 2008, 14:41

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door jokealie »

Op het blog van Big Sur wordt bijgehouden hoe de toestand van de weg is. Er zijn ook enkele foto's van de landslide te zien. Ze gaan er vanuit dat de weg tot ca half. juni gesloten zal zijn. http://thebigsurblog.com dit is het adres van de website.
Zelf gaan we op 20 juni de highway 1 rijden. Het blijft spannend. We gaan met een camper op pad en zijn benieuwd of de omleidingsroute wel zo geschikt is voor campers, aangezien de weg kronkelig en smal is. Kan iemand hier iets over zeggen.

Alie
Bissie
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2011, 13:19

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Bissie »

Wij zijn deze week op deze weg veel campers tegen gekomen, je moet in onoverzichtelijke bochten extra voorzichtig zijn, maar het moet volgens mij wel te doen zijn, of je moet zelf heel onzeker/ bang uitgevallen zijn.
Het is eigenlijk zelden of nooit dat er geen 2 auto's langs elkaar passen.
Het is zeer zeker wel de moeite waard om het te doen, want het highway 1 is een lust voor het oog.
tojo
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2011, 10:36

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door tojo »

Vanaf SF richting Big Sur; levert dat nog problemen op qua landslides etc (dus omleidingen) of niet en betreft het alleen als je vanuit LA komt??
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Zantman »

tojo schreef:Vanaf SF richting Big Sur; levert dat nog problemen op qua landslides etc (dus omleidingen) of niet en betreft het alleen als je vanuit LA komt??
Er zijn nog wel wat vertragingen, omdat maar 1 rijbaan beschikbaar is, maar voor de rest kan je tot aan Lucia prima rijden vanaf SF.
Gebruikersavatar
laguna62
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 27 feb 2011, 11:10
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Groningen

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door laguna62 »

Hallo allemaal,

Wij hebben vrijdag de omleidings route gedaan en het is een hele mooie route,echt een aanrader.We reden van LA naar SF
Maar ik heb mijn twijfels om deze weg te nemen met een camper,je komt ze wel tegen maar het zijn niet de allergrootste campers,met een camper groter dan 25 feet zou ik deze weg niet nemen,sommige stukken zijn toch wel behoorlijk nauw en als je dan van de andere kant ook een camper tegenkomt? :oops: .
We hebben overnacht op een KOA camping in Santa Margarita en deze mevrouw wees ons erop dat de 1 dicht was en dat dit misschien nog wel 3 maanden kon duren voordat de weg weer open is.
Voor de mensen die nog moeten,hoop ik dat het snel voorbij is.
Albert.
WendyD
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 mei 2006, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door WendyD »

Hoi allemaal,

Ik zie net dit topic voorbij komen en plaats toch nog even een reactie. Op 19 mei zijn wij via Highway 1 van Monterey naar San Luis Obispo gereden (niet wetende dat de weg afgesloten was). Wij kwamen dus voor een verrassing te staan. De man van de benzinepomp voor de afsluiting wees ons op de Nacimiento-Fergusson Road (en zo bleek later via Fort Hunter Liggett) en dit hebben wij natuurlijk ook maar gedaan. Wij waren natuurlijk niet van plan weer helemaal naar Monterey terug te rijden.
De Nacimiento-Fergusson Road is een weg met behoorlijk klimmen, kronkelen en een flink avontuur. Wij rijden met z'n vieren in een Jeep grand Cherokee (4x4) en deze trok de rit prima gelukkig, maar een camper...? Zouden wij toch niet graag gedaan hebben. Na de klim en daling is het weer redelijk vlak en dan zit je inderdaad in Fort Hunter. Erg mooi gebied. Vlak. En dus geen enkel probleem meer.
Al met al een fikse omweg door de afsluiting van de weg, maar ach... we hebben er een mooie rit voor teruggekregen.

Groetjes,
Wendy
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
Chris Maes
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 mar 2011, 10:44

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Chris Maes »

Wij hebben gisteren ook de alternatieve route gevolgd en het is inderdaad allemaal goed doenbaar, zelf vond ik het een prachtig weggetje, maar mijn passagier vond het allemaal veel minder :lol:

Met een camper zou ik er ECHT niet aan beginnen...
Gebruikersavatar
camarados
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2011, 05:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door camarados »

Allereerst hartelijk dank aan de forumleden voor deze informatie!
Niet alleen voor deze informatie, maar voor alle informatie betreffende onze reis in de USA!
Heb via dit forum al veel (wat eigenlijk niet??) informatie verkregen. Zodra ik terug ben, zal ik een verslag van onze reis plaatsen (plus route)

Ter zake.

Op dit moment zitten we in Monterey.
We zouden morgen via de Highway 1 naar Santa Barbara rijden, enfin, door dit obstakel (big Sur) wordt het iets anders.
Waarschijnlijk rijden we via de alternatieve route naar San Simeon.

Vraag:
De alternatieve route is dus vanaf Monterey direct (we gaan richting LA, naar het zuiden) de Highway 101 tot aan King City, en dan binnendoor naar Lucia ?
Deze route..


Morgenvroeg die kant op! Spannend :)
2011: USA LA VEGAS SF
2013: USA Chicago to Miami
2016: Boston - New York - Washington
2019: CANADA?
Niek007
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mar 2011, 19:22

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Niek007 »

Camarados, hopelijk lees je dit bericht nog op tijd want de weg is vanaf het noorden gezien pas voorbij lucia gesloten! Het probleem bij big sur is inmiddels opgelost. Je alternatieve route van je bericht klopt dus niet. Wat je kan doen vanaf Monterey is tot voorbij lucia rijden via de hw1 en daarna links de bergweg nemen. Daarna richting lockwood, en de 101 bij Berkeley oprijden. Eventueel kan je de 1 daarna weer op via de 46 naar het westen. Zorg dat je genoeg brandstof hebt, vanaf lucia is er even niets meer te krijgen tot voorbij Berkeley en je ziet de brandstofmeter teruglopen als je de kronkelweg neemt naar boven (zijn we vandaag achter gekomen ;)) verder is het een mooie weg maar neem je tijd ervoor, 2 uur extra ben je altijd wel kwijt. Veel plezier!
Gebruikersavatar
camarados
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2011, 05:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door camarados »

Bedankt voor je reactie!

Dus mooi over de highway 1 tot aan Lucia, daar even tanken en het kronkel weggetje richting Lockwood!
Dan de keuze of op de 101 blijven of terug naar de highway 1 ..
(afhankelijk van de tijd die we nog hebben!)
2011: USA LA VEGAS SF
2013: USA Chicago to Miami
2016: Boston - New York - Washington
2019: CANADA?
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2011, 16:41

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door jimmyenwesley »

Wij hebben vorige week ook de hwy vanuit montery genomen richting Santa Barbara. Maar je kunt idd tot in lucia.... Je ziet dan duidelijkj de werken en je ziet ook duidelijk dat je daar links omhoog een bergweg in moet... Mooie berg weg, mooie uitzichten.... Maar zeer vermoeiend want het maakt de rit idd 2 uur langer.... Dus neem zeker een picknickje mee de dag. Hadden wij beter ook gedaan.
Erwinh
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 sep 2010, 15:59

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Erwinh »

jimmyenwesley schreef:Wij hebben vorige week ook de hwy vanuit montery genomen richting Santa Barbara. Maar je kunt idd tot in lucia.... Je ziet dan duidelijkj de werken en je ziet ook duidelijk dat je daar links omhoog een bergweg in moet... Mooie berg weg, mooie uitzichten.... Maar zeer vermoeiend want het maakt de rit idd 2 uur langer.... Dus neem zeker een picknickje mee de dag. Hadden wij beter ook gedaan.
Kan je die weg ook met een kleine RV doen?
Gebruikersavatar
laguna62
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 27 feb 2011, 11:10
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Groningen

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door laguna62 »

Hoi,Erwinh

Ik weet niet wat je bedoelt met een kleine RV,als je zoiets bedoelt bedoeld wat ook meestal bij ons in Nederland rond rijdt,dan is het te doen ,maar ga vooral niet met een 32 feet of zoiets die weg op,dat is niet te doen!
En dan nog iets als je een RV hebt met een alkoof(topslaper) pas dan op voor de rotsen en bomen die soms behoorlijk overhangen.
Groetjes en succes Albert.
Gebruikersavatar
derrobbie
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 okt 2010, 12:08

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door derrobbie »

kan ik beamen.
We zijn er net langs gereden en het is een prachtige alternatieve route, maar voor campers echt ongeschikt, lijkt me.
Tenzij je van een ECHTE uitdaging houdt.
Gebruikersavatar
camarados
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2011, 05:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door camarados »

We hebben het eergisteren het bergweggetje gereden, viel me opzich nog mee nadat ik de berichten hier had gelezen.
Met een halve tank was ik iet wat verontrust toen ik het bergweggetje op reed, maar had slechts een kwart tank nodig (in een mustang!).
Mooie uitzichten en langs de legerbasis geeft ook fraaie plaatjes, wel een leuke route!
2011: USA LA VEGAS SF
2013: USA Chicago to Miami
2016: Boston - New York - Washington
2019: CANADA?
Mjölnir
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 nov 2010, 15:11

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Mjölnir »

Het was de planning om de route naar Monterey op 14 juli te rijden. Ben benieuwd of ze het voor die tijd autoproof hebben weten te maken. ;)
Erwinh
Amerikafan
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 sep 2010, 15:59

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Erwinh »

laguna62 schreef:Hoi,Erwinh

Ik weet niet wat je bedoelt met een kleine RV,als je zoiets bedoelt bedoeld wat ook meestal bij ons in Nederland rond rijdt,dan is het te doen ,maar ga vooral niet met een 32 feet of zoiets die weg op,dat is niet te doen!
En dan nog iets als je een RV hebt met een alkoof(topslaper) pas dan op voor de rotsen en bomen die soms behoorlijk overhangen.
Groetjes en succes Albert.
23 feet, tenzij ik een upgrade krijg natuurlijk 8)
Tazzy
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 okt 2010, 18:12

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Tazzy »

Gisteren ook de omleiding gereden, in de gietende regen. Vooral het laatste stuk (wij kwamen van het zuiden, dus het stukje vlakbij Lucia) was kronkelen en omhoog/omlaag over smalle wegen. Al bij al goed doenbaar. Wat mij vooral opviel was de slechte staat van Highway 1, op een 5-tal plaatsen lag de weg vol stenen (misschien wel slides die werden veroorzaakt door de vele regen die dag..), en regelmatig zijn er ook wegenwerken aan de gang.
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door dimple »

Wij hebben vandaag gekozen om de route via Hunter Ligett niet te rijden vanwege het weer.
We werden gewaarschuwd dat vanwege de regen er veel slides waren en de weg modderig zou zijn.

We baalden als een stekker want dit is waar de HW1 voor gingen doen! Maar ook vanwege de kids in de auto gekozen over de 101 te gaan, jammer maar helaas.

Zouden we zonder kids zijn geweest zouden we zonder twijfel die route hebben genomen, maar als we er te lang over zouden doen dan is dat gewoon geen optie met de kinderen.

Morgen gaan we een stukje terug rijden om wat van het moois te zien en dan 17 mile drive rijden. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een pech die regen. Daar reken je niet echt op. Ik geniet wel van je verslag Jessica!
Het schijnt beter weer te worden!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer