Highway 1 dicht bij Big Sur (sinds 10 juni weer open)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hans@usa
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2010, 18:40

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door hans@usa »

Ik heb geïnformeerd bij de camping bij Monterey en kreeg zojuist de volgende update:

Hello,

The Highway 1 to the North from Carmel to Big Sur will reopen full time this weekend. They are saying at this time Highway 1 South of us will reopen in one month or so. You can go South to Lucia 21 miles and then take Naciemento Ferguson road over to 101 and then go South. You can also check with the Highway Department at 1-800-427-7623 for updated Road Conditions on Highway 1.

Feel free to check in with us for the current updates on the highway as well.

Thank you,

Riverside Campground & Cabins
Phone: 831-667-2414
On line booking: riversidecampground.com

Afzender Hans Thunnissen SFO - Grand Canyon- SFO 21 May - 17 Jun 2011
Maksim
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Diest

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Maksim »

Heb net een mailtje terug ontvangen van het Monterey County Convention & Visitors Bureau.
Zij stuurde me een .pdf met daarin dezelfde info als hierboven. Het punt van de wegverzakking (Hurricane Point) is gefixed en opent vandaag.

Het punt bij Alder Creek is dus recent weer voor een maand gesloten. Het ziet er naar uit dat tot half mei de Nacimiento-Fergusson Road gebruikt moet worden...

http://www.ksbw.com/news/27556097/detail.html

Een blog met alle uptodate info: http://thebigsurblog.com/
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door goldenhills »

Net op het nieuws gezien dat Hwy 1 inderdaad weer open is bij de wegverzakking (1 weghelft, met stoplichten voor het reguleren van verkeer van beide zijden), maar bij de nieuwe mudslide is de boel inderdaad nog dicht...
BIG SUR
Highway 1 reopens to traffic

Highway 1 near Rocky Creek opened to traffic Wednesday after a slide closed the road for more than a month.

Caltrans opened the northbound lane just before 8p.m. Work crews installed a traffic light that will allow drivers going north and south to alternate use of the roadway.

The highway's southbound lane remains closed as a result of the March 16 slide. Caltrans hasn't estimated when permanent repairs will be finished.

South of Big Sur, the highway remains closed at Alder Creek, where a series of slides starting March 28 buried the roadway.

"This area of Highway 1 continues to be extremely unstable," Caltrans said in a news release.
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door dimple »

Jeetje, balen zeg!! Het wordt begin juni toch krap an voor ons. Ik wacht het nog even braaf af maar zal me gaan orienteren op een omleiding :wink: Jammer!
Chris Maes
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 mar 2011, 10:44

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Chris Maes »

dimple schreef:Jeetje, balen zeg!! Het wordt begin juni toch krap an voor ons. Ik wacht het nog even braaf af maar zal me gaan orienteren op een omleiding :wink: Jammer!
Geen idee wat je planning is, maar voor mij persoonlijk ligt de 2e mudslide toch beter dan de eerste :-)
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door dimple »

Mazzel! :lol:
mhocks
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 okt 2010, 11:14

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door mhocks »

Ik snap het niet helemaal.. is nu van het zuiden -> noorden gedeeltelijk open? en andersom niet?
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door goldenhills »

Bij de gedeeltelijk gerepareerde weginstorting is de noord- en zuidrichting open (afwisselend, via een stoplicht), maar ten zuiden van Big Sur is de weg nog helemaal dicht. Je kunt Monterey - Big Sur - Nacimiento-Ferguson Rd - Interlake Rd - Cambria rijden om er omheen te komen. Een flinke slinger, maar gelukkig grotendeels best mooi om te rijden. Je hebt helaas wel (een kleine) kans dat je bij Fort Hunter Liggett er niet door mag als er een legeroefening is. Toen wij er langsreden was er ook een oefening, maar kon je via de San Miguelito Loop Rd er omheen.

BTW, the Santa Rosa Creek Rd naar Cambria is een erg leuke slingerende weg, maar toen we er vorig jaar over reden (met de motor) was het wegdek erg slecht. De 46 is veel sneller en ook best mooi.
Gebruikersavatar
vtveen
Amerikakenner
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 jul 2008, 12:20
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door vtveen »

Qua tijdstip van opening begint het er (voor ons) inmiddels steeds somberder uit te zien. Volgens een laatste update gaat het opruimen aan de zuidkant nu 4 tot 6 weken duren.
http://www.ksby.com/news/hwy-1-at-alder ... o-6-weeks/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maksim
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Diest

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Maksim »

Op http://thebigsurblog.com/ valt er te lezen:
The contractor is mobilizing equipment. Rock scaling will take place tomorrow, with helicoptering of equipment to the site and debris removal scheduled for mid-week.
Bijhorende foto is indrukwekkend: http://blogbigsur.files.wordpress.com/2 ... mage15.jpg

Onze trip van Los Angeles naar San Jose is opgedeeld in 3 dagen. De eerste dag zouden we in de buurt van Cambria/San Simeon verblijven. Heeft iemand hier toevallig aan te raden verblijfplaatsen?

Als we toch de alternatieve route moeten nemen, plannen we op dag 2 de rit van Cambria (via omweg, de 101 > Nacimiento-Fergusson road en zo highway 1 op richting Monterey. Eventueel verblijven we in Monterey of rijden we door naar Santa Cruz. Ik ben al in beide plaatsjes geweest maar nog niet overnacht. Mij lijkt Monterey iets gezelliger. Hebben jullie een voorkeur?
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Zantman »

Mooie foto van de rockslide. Als ik dit zo zie heb ik er een hard hoofd in dat de weg vrijgegeven wordt voor 1 juni als ik daar langs moet van Monterey naar Pismo Beach. Dat wordt dan toch maar via de Nacimiento-Fergusson road.
Chris Maes
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 mar 2011, 10:44

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Chris Maes »

Die foto is inderdaad indrukwekkend!
mhocks
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 okt 2010, 11:14

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door mhocks »

Zijn er nog updates?
Maksim
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Diest

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Maksim »

mhocks schreef:Zijn er nog updates?
De laatste update op thebigsurblog.com is van 4 mei:
Due to the physical constraints of this very difficult operation, the estimated opening date (subject to change) is now four to eight weeks from today.
In het beste geval is het dus open begin juni. Dit betreft de mudslide van Alder Creek.
marido
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:38

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door marido »

Net terug van rondreis SF-DV-LV-GC-JSP-LA-SF en dus ook de highway 1 gedaan op 5 mei 2011. De bedoeling was om de hele route 1 van LA naar SF te doen, maar door de mud-slide bij Gorda en dus afsluiting was dit niet mogelijk. Op dit forum de " omleidings-route" gevolgd, dus vanaf Pismo Beach route 101 en dan bij Bradley eraf om via Fort Hunter (legerbasis USA) naar route 1 te gaan. Je komt dan bij Lucia weer op deze route 1. Big Sur en Julia Pfeifer kun je dus zeker zien (zeer de moeite waard!!)
Al met al een bijzondere ervaring. We konden zo doorrijden bij Fort Hunter, geen versperring of ondervraging. De weg zelf is wel on-Amerikaans, d.w.z. niet breed (2 SUV's kunnen elkaar niet passeren zonder aan de kant te gaan), geen belijning en in de bergen geen vangrail en ook zeker geen verlichting! Met grote RV's is deze weg echt af te raden en al helemaal met schemer of donker.
Eenmaal bij Lucia en richting Monterey moet je wel rekening houden met vertraging omdat ze op diverse plekken aan de weg aan het werken zijn. San Simeon om deze reden niet gezien, maar dat is alleen maar reden te meer om terug te keren naar CA. Eerste keer USA en CA...de liefhebbers weten dus wel wat ik bedoel..
grt Marido
Chris Maes
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 mar 2011, 10:44

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Chris Maes »

Bedankt voor de update, vooral goed om te horen dat FHL geen problemen gaf
Maksim
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Diest

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Maksim »

marido schreef:Net terug van rondreis SF-DV-LV-GC-JSP-LA-SF en dus ook de highway 1 gedaan op 5 mei 2011. De bedoeling was om de hele route 1 van LA naar SF te doen, maar door de mud-slide bij Gorda en dus afsluiting was dit niet mogelijk. Op dit forum de " omleidings-route" gevolgd, dus vanaf Pismo Beach route 101 en dan bij Bradley eraf om via Fort Hunter (legerbasis USA) naar route 1 te gaan. Je komt dan bij Lucia weer op deze route 1. Big Sur en Julia Pfeifer kun je dus zeker zien (zeer de moeite waard!!)
Al met al een bijzondere ervaring. We konden zo doorrijden bij Fort Hunter, geen versperring of ondervraging. De weg zelf is wel on-Amerikaans, d.w.z. niet breed (2 SUV's kunnen elkaar niet passeren zonder aan de kant te gaan), geen belijning en in de bergen geen vangrail en ook zeker geen verlichting! Met grote RV's is deze weg echt af te raden en al helemaal met schemer of donker.
Eenmaal bij Lucia en richting Monterey moet je wel rekening houden met vertraging omdat ze op diverse plekken aan de weg aan het werken zijn. San Simeon om deze reden niet gezien, maar dat is alleen maar reden te meer om terug te keren naar CA. Eerste keer USA en CA...de liefhebbers weten dus wel wat ik bedoel..
grt Marido
Fijn om te horen dat alles goed verlopen is. Het ziet er naar uit dat deze alternatieve route het gaat worden voor ons (vertrek volgende week maandag, Highway 1 is geplanned voor begin juni!).
Bissie
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2011, 13:19

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Bissie »

Hallo allemaal,

Ik en mijn vrouw zitten op dit moment in SF. Wij zijn deze site zo dankbaar voor hetgeen wat wij gister hebben mogen zien dat wij even een update willen geven over de aangegeven omleidingsroute:

Ook wij zijn gister van Monterey naar SF gereden via de omleidingsroute: Bradley - Ford Hunter - Lucia. En hebben totaal geen problemen gehad met deze weg, de weg door Ford Hunter is gewoon een openbare weg, al is het wel appart wanneer je door de poorten rijdt en later allerlei leger voertuigen tegenkomt.
De weg na Ford Hunter (de bergen in en wanneer je de top bereikt hebt de afdaling) is heel bochtig, steil en op sommige plekken smal maar is goed, mooi en leuk om te doen (moet je zeker niet in het donker doen). Kan deze weg zelfs echt aanraden want het uitzicht tijdens de afdaling op de oceaan was adembenemend.
Kortom: het was voor ons een mooi avontuur!

Highway 1 naar Big Sur is zoiezo helemaal geweldig en het is er nu door de afsluiting niet zo druk, wat weer een geluk bij een ongeluk is.

Zitten nu dus in SF en hebben nog 2,5 weken voor de boeg........helemaal TOPPIE
Bissie
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2011, 13:19

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Bissie »

Sorry,

was natuurlijk niet van Monterey naar SF, maar wij van Morro Bay naar SF.

Is nie bepaald hetzelfde maar rijmt wel..........Monterey - Morro Bay :lol:
Gebruikersavatar
Vinno
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 mei 2011, 09:32
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Arnhem

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Vinno »

Weet iemand wat de verwachting is?

Wij rijden 2 juli van LA naar SF.
Is de verwachting dat alles dan gewoon weer toegankelijk is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer