Highway 1 dicht bij Big Sur (sinds 10 juni weer open)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Highway 1 dicht bij Big Sur (sinds 10 juni weer open)

Bericht door goldenhills »

In de Silicon Valley Mercury News:
A landslide south of the Rocky Creek Bridge has closed Highway 1, the California Highway Patrol reports on its website.

Northbound lanes are closed at the Bixby Bridge and southbound travelers are being stopped at Palo Colorado, the website says.

About 40 feet of roadway is "washed out," the CHP reports.

The slide was reported just after 5 p.m.

The CHP reports that the highway could be closed "potentially several days if not longer."

No one was injured, the CHP said.
Twee foto's zijn te vinden op deze website.
Meer foto's hier.

Ziet er niet goed uit. Op zich niet uitzonderlijk, er valt wel vaker een stukje van de kust in de oceaan. Ik hoop maar dat het snel gerepareerd kan worden.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door MichelH »

Big Sur, Calif--Central Coast News has learned part of Highway 1 could be closed for several months.

Central Coast News reporter Susanne Brunner said at least 120 feet of the road, just south of Hurricane Point, slid into the ocean. She described the scene as "crazy." The drop is between 200-300 feet.

Aan de foto's te zien is er ook een groot gedeelte weg naar beneden gevallen, dus dat gaat wel wat langer duren als een paar dagen lijkt me.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Isis »

Dat is slecht nieuws voor de mensen die de kustweg gaan rijden... Juist het mooie stuk ook. Het ziet er best ernstig uit. Als je daar woont is het helemaal lastig!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
IngeRene
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 23 aug 2009, 10:51
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door IngeRene »

Jemig, da's wel even wat anders dan vorstschade op de A1. Ben blij dat wij hem straks van zuid naar noord rijden, voelt toch een beetje veiliger :wink:
ALS hij dan weer open is natuurlijk, maar ondanks dat "een paar dagen" wel heel erg optimistisch klinkt, zal het herstel toch niet oplopen tot ruim 140 dgn nemen wij gemakshalve nu maar even aan.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door goldenhills »

Omrijden is een hele tour: ik denk dat dat Carmel - Carmel Valley - Hwy 101 - Fort Hunter Liggett - Nacimiento Ferguson Rd - Hwy 1 wordt.

Dat is trouwens wel een hele mooie route (een keer op de motor gedaan), maar wel heel erg tijdrovend.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 17 mar 2011, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Maksim
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Diest

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Maksim »

Ai! Onze rit Los Angeles - San Jose zou over 2 dagen gespreid worden en langs deze route gaan!
Dit zou voor begin juni zijn - over een 2tal maanden dus. Ik zou het zeer on-Amerikaans vinden moest de reparatie zo lang in beslag nemen 8)

In het slechtste geval verandert er niks aan dag 1: Los Angeles - > Cambria.

Dag 2 zou er als volgt uitzien: Cambria > neem snelweg 101 tot in Salina > neem 68 tot in Monterey.

of een alternatief: Cambria > neem highway 1 noordwaarts tot de afslag naar Nacimiento-Fergusson Road > Rij door het gebied van Fort Hunter Liggett > neem snelweg 101 tot in Salina > neem 68 tot in Monterey.

Dit kan misschien nog interessant zijn om eens te bezoeken?
http://www.liggett.army.mil/sites/local/home.asp

Ook het Pinnacles National Monument wordt zeer aantrekkelijk door deze route.

goldenhills schreef:Omrijden is een hele tour: ik denk dat dat Carmel - Carmel Valley - Hwy 101 - Fort Hunter Liggett - Nacimiento Ferguson Rd - Hwy 1 wordt.

Dat is trouwens wel een hele mooie route (een keer op de motor gedaan), maar wel heel erg tijdrovend.
Geruststellend om te lezen dat deze route mogelijk is, en de moeite bovendien.
Gebruikersavatar
t1m
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 03 apr 2010, 00:03

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door t1m »

FOX35 geeft aan dat het "months" kan duren. Tijd om scans te maken van de hele coast line? Yeehaw, kom er maar in met alternatieve routes en stops :lol:
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Isis »

Afbeelding
Bij de B is het ingestort.
Afbeelding
Hier is het.
Je kunt wel naar Big Sur (vanuit Zuid) maar moet dezelfde route weer terug! EN ook Juliana Pfeiffer State Park is bereikbaar vanaf het Noorden.

Aletrnatieve route
Afbeelding
Carmel, Californië
Verenigde Staten
1. Vertrek in oostelijke richting op de Ocean Ave naar Dolores St
0,7 mijl
2. Sla linksaf bij CA-1 N/Cabrillo Hwy
4,0 mijl
3. Neem afslag 401B en voeg in op de CA-68 E/Monterey Salinas Hwy/Salinas Hwy richting Salinas
16,0 mijl
4. Sla rechtsaf bij E Blanco Rd
1,6 mijl
5. Weg vervolgen naar S Sanborn Rd
0,8 mijl
6. Sla rechtsaf en voeg in op de US-101 S/Hwy 101 S
98,6 mijl
7. Neem afslag 228 naar CA-46 W richting Cambria
0,2 mijl
8. Sla rechtsaf bij CA-46 W/Green Valley Rd
21,8 mijl
9. Sla rechtsaf bij CA-1 N/Cabrillo Hwy
2,3 mijl
10. Sla rechtsaf bij Main St
0,2 mijl
11. Neem de 1e afslag links, de Eton Rd op
0,4 mijl
12. Neem de 2e afslag links om op de Eton Rd te blijven
351 ft
13. Flauwe bocht naar rechts bij Burton Dr
0,3 mijl
14. Neem de 1e afslag rechts, de Village Ln op
0,2 mijl
15. Neem de 1e afslag links om op de Village Ln te blijven
325 ft
16. Flauwe bocht naar links om op de Village Ln te blijven
233 ft

Cambria, Californië
Verenigde Staten
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
IngeRene
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 23 aug 2009, 10:51
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door IngeRene »

Ik ga even bellen met de verhuurmaatschappij, kan zijn dat ik een upgrade ga vragen ...

prima oplossing!

:thumbup:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Maksim
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 jul 2007, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Diest

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Maksim »

Isis schreef:Aletrnatieve route
Om nog een deel van de kustroute te doen vanaf Cambria kan je ook via Fort Hunter Liggett en daarna pas de 101 op noordwaarts richting Monterey.

Deze route is dan wel een uur langer dan de "gewone" kustroute..
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Isis »

Ja er zijn nog wel meer tussendoor wegen. Maar niet alles zal makkelijk zijn met een camper. Met auto misschien prima te doen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
IngeRene
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 23 aug 2009, 10:51
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door IngeRene »

Zie deze slideshow voor foto's van de schade.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Old Faithful »

:offtopic: Mooie woordspeling: slideshow
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
EasyRiders
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 jan 2011, 22:58

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door EasyRiders »

Isis,

Dat is wel een behoorlijke omweg en nog erger: bijna de hele kustweg tussen tussen Monterry en Morro Bay kan je niet rijden. Is er echt geen mogelijkheid om , bijvoorbeeld vanuit het noorden, eerder de 101 af te slaan en dan binnendoor naar de 1 te gaan om deze te vervolgen?
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
Gebruikersavatar
vtveen
Amerikakenner
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 jul 2008, 12:20
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door vtveen »

Vond op Tripadvisor nog 'laatste' nieuws over de weg:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2 ... ornia.html
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2 ... ornia.html
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
EasyRiders
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 jan 2011, 22:58

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door EasyRiders »

Het is een hele cruciale verbindingsweg dus ik kan me niet voorstellen dat ze er maanden over doen,maar een paar weken zijn ze wel bezig zo te zien. Ze hebben het ook over een ´tijdelijke´oplossing. Ik denk dat voor de meeste die deze zomer gaan de weg gewoon beschikbaar is......(de wens is hier duidelijk de vader van de gedachte... :wink: ik ga op 10 juli...)
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door Isis »

Wat ik een beetje begreep is dat ze een vrij groot deel van de weg nu gaan controleren op stabiliteit.. Dat kan ook tijd kosten en geld.
Je zou eens op wat kaarten kunnen kijken, Easyrider, misschien zijn er meer tussendoor weggetjes. Dit is de algemene omleiding en voor alle voertuigen (lees ook RV's) te rijden. Als je met een gewone auto gaat kun je wellicht kijken naar andere wegen. Misschien kun je als je vanuit het Noorden komt via de Oostkant Big Sur bereiken en dan nog een stuk naar het Zuiden rijden langs de One. Je zou eens kunnen kijken naar de G17 een afslag net onder Soledad aan de 101. Of G14 bij King City aan de 101. Je zou dan weer op de One komen ergens bij Limeklin State Park. Die wegen schieten natuurlijk niet echt op... maar je ziet wel een stuk Hwy1! Komend vanuit het Zuiden zou dat dan andersom zijn. Misschien biedt google maps wel weggetjes.... Uit eigen belang zou ik als ik jouw was wel even gaan zoeken. Misschien kom je wel op een briljante zet! Succes.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door dimple »

Gadverrepielekes............wij zouden daar de 1e week van juni gaan rijden. Hopen dat ze tegen die tijd uitgeknutseld zijn aan de weg!

Je zou daar gereden hebben..........Foeps, weg auto :roll: Ga ook maar eens kijken voor een mooi alternatief.
Gebruikersavatar
EasyRiders
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 jan 2011, 22:58

Re: Highway 1 dicht bij Big Sur

Bericht door EasyRiders »

Ik heb al even gekeken. Probleem is dat te zuiden van Monterey er een groot natuurgebied ligt tussen de 1 en de 101 dus je kan niet snel vanaf de 101 weer op de 1 geraken. Wat wel een optie is (ik kom vanuit het noorden) bij Monterey de 101 nemen en dan bij King City de G14 richting Fort Hunter Liggett. Daarna via de US Highway Forest Route 22S01 richting de 1. IK heb even op googe gekeken en het is gewoon een dooorgaande weg. Wel is de Forest Highway een weg met veel kronkels dus het zal niet echt snel gaan. Aan de andere kant kan het zomaar een mooie route zijn.
Het neemt ca. 1,5 uur extra reistijd. Ik ben benieuwd of er iemand is die weleens deze route en dan voornamelijk zo´n Forest Route heeft gereden?
Andere optie is dus de beschreven optie van Isis , maar wanneer je zoveel mogelijk US 1 wilt doen is dat zonde.
Monterry-Cambria.jpg
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer