Old Town Trolley in San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Old Town Trolley in San Diego

Bericht door gondelier »

Ik heb een vraag over de Old Town Trolley in San Diego, en kan het hier op het forum niet echt terugvinden. Iedereen heeft het over hop on en hop off, maar is dat wel zo? Dit is wat ik terug kan vinden op hun site:
Depending on your start time, you may also use your ticket to enjoy your tour in segments by hopping off at one or two of our distinctive stops on the loop. Each stop offers a unique aspect of San Diego for you to explore. When you are ready to continue your tour, simply hop on the next available trolley. The number of stops you can explore in one day depends on the time of year that you are touring and the amount of time you have on the day of your tour.
Wat houdt dit in de praktijk nu in?
Als ik inlog om tickets te bestellen staat er dit:
Your eTicket is good for all day use from 9am, with the last re-boarding at 4pm winter/5pm summer. If you chose to stay on the trolley, the tour is approximately 2 hours. You may "hop on" and "hop off" as many times as you like during the hours of operation
Het is mij nu niet meer duidelijk, wie heeft hier ervaring mee?
Nog een vraag: stopt de bus nu om 5pm met rijden, of is dat tijdstip bedoeld als je start met de tour?
Wie helpt mij uit de brand?
Gebruikersavatar
Noa
Amerikakenner
Berichten: 921
Lid geworden op: 05 aug 2006, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Den Haag

Re: Old Town Trolley in San Diego

Bericht door Noa »

Wij hebben afgelopen jaar gebruik gemaakt van de trolley in San Diego. Wij werden opgehaald bij ons hotel en werden naar the Old Town gebracht. Daar kregen we gekleurde stickers op zodat ze konden zien dat je betaald had. De trolley rijdt een vaste route. Overal kun je uitstappen waar je wilt. En natuurlijk ook weer instappen. De trolley rijden af en aan, zodat je nergens lang hoeft te wachten. Je kiest zelf uit waar je er uit wilt en de chauffeur vertelt (tegen een fooitje natuurlijk) ook nog iets over de eerstvolgende stop.
Inderdaad reed de trolley tot 5 pm. Hij stopte weer in the Old Town. Ik denk dat het aan het hotel ligt waar je logeert of je daar weer opgehaald wordt of dat je op jezelf naar het hotel moet. Ik denk dat de hotels je de nodige informatie kunnen geven.
Maar de tour is een hoogetpunt die je beslist niet mag overslaan
Fan of the U.S.A.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Old Town Trolley in San Diego

Bericht door gondelier »

Ik kan dat ophalen bij het hotel helemaal niet terugvinden op de site.
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Old Town Trolley in San Diego

Bericht door jerbia »

Wij hebben vorig jaar ook gebruik gemaakt van de Old Town Trolley en vonden het een leuke en makkelijke manier om de stad te bekijken. De trolley rijdt de hele dag in een loop met 8 verschillende haltes. De eerste vertrekt om 9 AM vanaf Old Town Market en je kunt bij iedere halte uitstappen en later ook weer opstappen. In de zomer vertrekt de laatste trolley dus om 5 PM bij Old Town Market en rijdt dan vervolgens voor de laatste keer langs alle andere haltes om weer te eindigen bij Old Town Market. Bij het begin van de tour krijg je een overzichtje waarop vermeld staat wat de laatste vertrektijden van iedere halte is.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Old Town Trolley in San Diego

Bericht door gondelier »

Weet iemand ook bij welke halte je het beste kunt parkeren?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Old Town Trolley in San Diego

Bericht door markro »

Landkaart van de San Diego Trolleyroute.

In het Balboa Park zijn grote parkeerplaatsen, dus je kan daar de auto neerzetten en op de Trolley stappen.
Kijk op de landkaart voor de opstappunten.
Ik weet even niet meer of het parkeren in dit park gratis is, of dat het iets kost.

Aan de Harbor Drive, aan de haven, tegenover de terminal voor de cruiseschepen, is een bezoekerscentrum (Visitor Center). Direct langs de weg en naast dit bezoekerscentrum is een parkeerplaats, waar je maximaal drie uur mag parkeren bij een parkeermeter.
Achter het bezoekerscentrum is een grote parkeerplaats, waar je maximaal 10 uur mag parkeren voor $ 10,=. (stand 2007)
In de buurt van de cruiseterminal is een halte van de Trolley.

In dit bezoekerscentrum heeft men allerlei folders en brochures van bezienswaardigheden en landkaarten, stadsplattegronden, e.d. Je wordt daar erg vriendelijk te woord gestaan. Ook kan je daar toegangskaarten kopen voor bezienswaardigheden, zoals het vliegdekschip Midway en de rondvaarten door de haven. Maar deze kaartjes kan je ook bij de afzonderlijke bezienswaardigheden zelf kopen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Old Town Trolley in San Diego

Bericht door gondelier »

Dank je voor deze uitgebreide informatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer