En wat vind je nu van Obama

Forum om alles te bespreken wat met de Amerikaanse politiek te maken heeft.

Re: En wat vind je nu van Obama

Berichtdoor FlipjeBTiel » 11 feb 2010, 01:04

Clueless? Nee, het is Paultje K. die zelf eens de Times moet lezen. Van een paar dagen terug, de NYT over JPM:
Its chief executive, Jamie Dimon, is a friend of President Obama’s from Chicago, a frequent White House guest and a big Democratic donor. Its vice chairman, William M. Daley, a former Clinton administration cabinet official and Obama transition adviser, comes from Chicago’s Democratic dynasty.

Obama is niet "clueless." Hij beschermt gewoon zijn vrindjes.

Gr., Flipje
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Berichtdoor Speakingtongues » 18 feb 2010, 16:46

Jesus dit is al een lang verhaal aan t worden, maar terecht !

Wat vindt je van Obama nu ? Ik ben zelfs vrijwilleger geweest om stemmen voor de goede man te winnen maar nu zakt steeds meer mijn broek af van die man. Een hele hoop Bla Bla Bla en niks wordt bereikt. Healthcare reform ? Tja misschien komt er nog een heel uitgekleed wetje doorheen waar niemand op zit te wachten.
De man zit met handen en voeten gebonden aan allerlei lobbyisten. In zijn campagne zei hij dat ie Washington ging veranderen maar tis nog steeds dezelde bende die zijn zakken daar vult. Dit land wordt geregeerd door MONEY en niks anders. Bedrijven met veel geld, zoals bijv ziektekosten verzekeringen, geven miljoenen uit om bepaalde wetten tegen te houden of juist er doorheen te krijgen. Tis te gek voor woorden, maar tis niks anders dan dat hier. Zolang dit mag en kan zal er NIKS veranderen in dit land. Het grote geld regeert en wil alleen maar meer en meer en meer en dat maakt uiteindelijk alles kapot.
Obama roept dat de ERGSTE crisis voorbij is en dat er weer groei zit in de Econonie. Waar dan ? Ja de grote bedrijven maken meer winst nadat ze duizenden, zelfs miljoenen mensen hebben ontslagen. Is dat Economische Groei ?

Neen Bush en de zijnen hebben er een puinhoop van gemaakt, maar uiteindelijk maakt het niets uit. Dit 2 partijenstelsel werkt gewoon niet meer. Dacht ik Nederland dat we wel erg veel compromissen hadden met die vele partijen, hier heb je maar 2 partijen en die willen alleen maar de volgende verkiezingen winnen en hun zakken vullen. Maar bijna niemand is bezig voor zijn kiezers.

Ik geloof best dat Obama goede bedoelingen had, maar tis al lang gebleken dat je er met bedoelingen niet komt. Zeker niet als ook zijn verkiezings kas is gespekt door allerlei lobbyisten van grote banken en dergelijke.

Ik wordt er gewoon ziek van van deze politiek ! Modder gooien naar mekaar maar niemand die nu echt eens iets gaat veranderen.

Ik vrees dat de echte recessie nog moet komen en dat dan de dollar en ook de Euro compleet in een duikvlucht naar beneden gaan vallen. Misschien dat we over 10 jaar weer normaal kunnen leven, maar voorlopig zal menig mens de buikriem aan moeten halen vrees ik ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Plantation, OF kijk op mijn WEBLOG ,
Speakingtongues
Amerikakenner

Berichtdoor Texas Boy » 23 feb 2010, 00:56

Hoorde dit vanmiddag bij Limbaugh op de radio, Obama gebruikt dus de oude Washington truuks die hij tijdens de verkiezingen zo belachelijk maakt, Change, where you can believe in NOT

RUSH: this blue ribbon commission business, this is kind of fun. Let's go to the audio sound bites. During the campaign, Obama ridiculed McCain's idea for a fiscal commission, a blue ribbon commission, to study our debt. McCain proposed it, too, and Obama, September 16th, 2008, in Golden, Colorado, said...

OBAMA: This morning, instead of offering up concrete plans to solve these issues, Senator McCain offered up the oldest Washington stunt in the book: You pass the buck to a commission to study the problem. (laughter) Here's the thing. This isn't 9/11. We know how we got into this mess. What we need now is leadership that gets us out. (cheers and applause) I'll provide it, John McCain won't, and that's the choice for Americans in this election.

RUSH: Okay. So September 16th, 2008, it's the oldest Washington stunt in the book, you pass the buck to a commission to study the problem. Here's Obama last Thursday.

OBAMA: Alan Simpson and Erskine Bowles are taking on the impossible. They're going to try to restore reason to the fiscal debate and come up with answers as cochairs of the new National Commission on Fiscal Responsibility and Reform. I'm asking them to produce clear recommendations on how to cover the costs of all federal programs by 2015 and to meaningfully improve our long-term fiscal picture.

RUSH: It's the oldest Washington stunt in the book and just a year and a half ago, Barry Obama was ridiculing it.

http://www.rushlimbaugh.com/home/daily/ ... guest.html
http://hollandranch.blogspot.com

“You may all go to Hell, and I will go to Texas” Davy Crockett, 1835
Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor SteveHallemans » 25 feb 2010, 11:01

"The dude is too white" ... heb ik onlangs gehoord in een Quick restaurant niet ver van een Amerikaans Sport-complex hier in Brussel !

Een paar woorden die alles samenvatten :D Een best wel 'potentieel' goede president maar zoals iedereen hier wel zegt, $$$ are still controlling the wheel... not people !
Bijlagen
flag.JPG
Een vlag uit Michael Moore's documentaire
I have a dream... but first 'dinner' !
SteveHallemans
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Texas Boy » 12 maart 2010, 02:15

Vond hem wel grappig

FIRST WE HAD REAGAN , BOB HOPE AND JOHNNY CASH

NOW WE HAVE OBAMA , NO HOPE AND NO CASH

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor cycade » 15 aug 2010, 21:50

Ik vind dat Obama goed bezig is, Maar ik ben benieuwd of hij opnieuw gekozen word.Ik zelf zou het wel leuk vinden als hij ervoor zou zorgen dat de regels om te kunnen emigreren naar Amerika wat soepeler worden.:mrgreen:
"LIVE BY THE GUN ... DIE BY THE GUN --Tupac Amaru Shakur--
cycade
Amerika-newbie

Berichtdoor Texas Boy » 15 aug 2010, 21:52

Als je vind dat hij goed bezig noem dan eens wat voorbeelden, en als je Healthcare noemt dan wel even uitleggen wat er en waneer het te gaat veranderen, ben benieuwd.

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor cycade » 15 aug 2010, 22:59

nou ehm ik hoor vooral van mensen rondom mij heen dat hij het zo goed doet,maar ik heb me er zelf niet in verdiept
"LIVE BY THE GUN ... DIE BY THE GUN --Tupac Amaru Shakur--
cycade
Amerika-newbie

Berichtdoor Texas Boy » 15 aug 2010, 23:21

Obama is vooral gekozen omdat hij zo leuk overkwam en Bush had er een zooitje van gemaakt. Nu Obama 1,5 jaar aan de macht is blijkt dat hij niet veel beter is maar wat wil je ook, een onervaren advocaat uit Chicago die denkt dat hij koning is. Zijn populariteit is enorm gezakt en zal na zijn flip floppen dit weekend over de moskee in New York niet verbeteren. Hij was en is compleet ongeschikt om dit land te leiden.
Laatst bijgewerkt door Texas Boy op 16 aug 2010, 01:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor Dento » 15 aug 2010, 23:57

En om te leiden dan...? :P :wink: :mrgreen:
~ "If you can speak three languages you're trilingual. If you can speak two languages you're bilingual. If you can speak only one language you're an American." - Author Unknown ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Moderator

Berichtdoor Bennogr » 16 aug 2010, 03:10

Obama, net als burgemeester van New York, Bloomberg, zijn juist erg goed bezig met het verdedigen van het recht voor iedereen om een cultureel centrum (GEEN moskee, geen extra torentjes in New York) waar dan ook te bouwen. Vrijheid van meningsuiting en bescherming van iedere godsdienst (inclusief het recht om geen godsdienst aan te hangen) en zo. Om te zeggen: jullie mogen bij ons wel je kerken bouwen, maar dat is niet eerlijk want christenen mogen dat bij jullie niet en daarom zijn wij tegen dat culturele centrum in Manhattan, brengt de discussie naar het niveau van de speelplaats van de kleuterschool. Zelf familieleden van slachtoffers van de terroristische aanlag op het World Trade Center zijn het eens met het bouwen van dat cutlurele centrum. En het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken van Bush jr. heeft de leider van het voorgestelde centrum op reis naar het Midden Oosten gestuurd. Maar dat was toen natuurlijk geweldig.
Benno Groeneveld, Asheville, NC. Ik ben een Marxist, een Groucho Marxist.
Bennogr
Amerika-expert

Berichtdoor Texas Boy » 16 aug 2010, 03:18

Weighing his words carefully on a fiery political issue, President Barack Obama said Saturday that Muslims have the right to build a mosque near New York's ground zero, but he did not say whether he believes it is a good idea to do so.

Hij was een dag later alweer van mening veranderd en dat hele community center met een soort moskee binnenin is een vage toko met een foute Iman en waarvan niet bekend is waar het geld vandaan komt. Natuurlijk heeft elk geloof dezelfde rechten, kijk maar in Islam landen, stikt het van de kerken.

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor RiverCola » 16 aug 2010, 10:20

@Benno, ben ik het 100% mee eens.

@TexasBoy; "He did not say whether he believes it is a good idea" ..... Zo sta ik er ook in. Mensen zijn vrij om hun godsdienst aan te hangen, waar dan ook. In zowel Nederland als Amerika. Dus als men een cultureel centrum wil bouwen dan moet dat kunnen. De vraag is of ze zelf in zien dat de locatie ongelukkig is gekozen. En daar worden ze nu op gewezen door de protesterende massa. Gelukkig mag dat allemaal in een vrij land, je godsdienst beleven en tegelijkertijd protesteren. Er zijn zoveel landen in deze wereld waar dat allemaal niet kan!
mijn weblog over kunst/architectuur/maatschappij: http://no4cubic.wordpress.com
website van mijn kunstenaartje: www.marin-visualart.com !!!
RiverCola
Amerika-expert

Berichtdoor Texas Boy » 16 aug 2010, 15:40

RiverCola schreef:@TexasBoy; "He did not say whether he believes it is a good idea" ..... Zo sta ik er ook in.

Ik ook, maar dit zei Obama niet toen hij het voor het eerst over de Moskee / Community Center sprak, toen maakte de lokatie niet uit en een dag erna heeft hij die woorden terug genomen. Nederland betaald trouwens mee aan de eventuele bouw, leuk he wat ze met je belastingcenten doen!

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor Texas Boy » 16 aug 2010, 15:41

Nu weg toch over een Obama hebben, dit is wel grappig

http://www.cbsnews.com/8301-503544_162- ... 03544.html

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor RiverCola » 16 aug 2010, 17:09

:lol: , beetje kinderachtig, maar wel grappig! Als hij dit zelf leest zal hij waarschijnlijk iets zorgvuldiger met zijn woordkeuze omgaan!
mijn weblog over kunst/architectuur/maatschappij: http://no4cubic.wordpress.com
website van mijn kunstenaartje: www.marin-visualart.com !!!
RiverCola
Amerika-expert

Berichtdoor Bennogr » 16 aug 2010, 19:33

Goeie help, stop de persen, een president die kan lopen EN kauwgum kouwen. Tegelijk! Eindelijk weer eens.
Benno Groeneveld, Asheville, NC. Ik ben een Marxist, een Groucho Marxist.
Bennogr
Amerika-expert

Berichtdoor Texas Boy » 16 aug 2010, 19:46

Nee hoor Benno, je kan maar een Top priority hebben, heet niet voor niets TOP, dus zo slim is Obama ook weer niet :mrgreen:

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor Dento » 16 aug 2010, 19:50

Je kunt ook een top 10 hebben... :P

Als je het hebt over een top artiest betekent dat ook niet automatisch dat hij/zij dé beste is... :wink:
~ "If you can speak three languages you're trilingual. If you can speak two languages you're bilingual. If you can speak only one language you're an American." - Author Unknown ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Moderator

Berichtdoor Texas Boy » 16 aug 2010, 20:05

Dento schreef:Je kunt ook een top 10 hebben... :P

Als je het hebt over een top artiest betekent dat ook niet automatisch dat hij/zij dé beste is... :wink:

Ja, en hebt ook Topdrop en dat wil ook niet zeggen dat het de lekkerste is, wat een onzin. Als een president zegt dat het zijn top priority heeft en hij zegt dat over bijna alles is dat met andere woorden, ligt in het To Do bakje bovenop en ook bovenop kan maar een keer Dento, ook bij top artiesten. :wink:

Texas Boy
Amerika-expert

VorigeVolgende

Keer terug naar Amerikaanse politiek