door Bennogr » 30 jan 2008, 00:46
Wacht even.
Als we acht jaar een president hebben die een overschot op de nationale begroting weet om te zetten in een enorm tekort, die een onnodige oorlog begint, die al meer dan $600 miljard kost, social security wil privatiseren (wat gelukkig niet is doorgegaan), allerlei volledig incompetente mensen benoemd ('Brownie'!), een vice president heeft, die zich boven alles verheven voelt, een EPA topman benoemt die tegen zijn eigen mensen ingaat (luchtvervuilingsregelgeving in Californie!), vrijwel alle ministeries voorziet van leiders die aan allerlei elementaire zaken voorbij gaan (Gonzales!), ervoor zorgt dat er meer mensen van privebedrijven dan soldaten in Irak zijn (meer dan 190.000 tegen 160.000 soldaten), en dan toelaat dat die 'contractors zonder controle miljoenen dollars opstrijken en slecht werk leveren (onder meer: de politieacademie in Irak is voor een groot deel niet te gebruiken, omdat de riolering niet werkt), en nog veel meer, dan hebben we volgens mij reden om kwaad te zijn op die president en de handlangers in het Congress die dat allemaal maar hebben toegelaten (en toegegeven, de Democraten hebben daar niet genoeg tegen geprotesteerd). Zeker als die president ons dan ook nog eens in een oorlog gelogen heeft (ook weer met hulp van de Democraten en de grote media -- en lang niet alleen Fox).
Dat is heel wat anders dan 'Monica' bij de Clintons, Whitewater (waar de Clintons geld op verloren hebben) en de zogenaamde 'moord' op Vincent Foster. Zelfs het verhaal, dat na het vertrek van Clinton alle 'W's van de toetsenborden in het Witte Huis waren weggehaald blijkt niet waar te zijn.
Nogmaals: de afgelopen acht jaar hebben Bush en de Republikeinen duidelijk laten zien, dat zij een beangstigend groepje mensen kunnen zijn. En daarom vind/hoop ik dat de Democraten de verkiezingen zullen winnen. En dat we een president krijgen, die bereid is tot het sluiten van compromissen. Maar wel met zijn/haar ogen open.
Benno Groeneveld, Asheville, NC. Ik ben een Marxist, een Groucho Marxist.