Reis jadeg: Amerika LA - SF april 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jadeg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2024, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis jadeg: Amerika LA - SF april 2025.

Bericht door jadeg »

Goedendag,

Sinds enkele dagen maak ik deel uit van het ‘AllesAmerika’-forum en heb ik ondertussen al veel inspiratie/tips opgedaan. 😉

Wij zijn van plan om in april 2025 met ons gezin (vader en moeder van +/- 55 jaar) en 2 kinderen (+/- 30 jaar) samen Amerika te ontdekken. Aangezien het onze eerste keer is en er ooh zo veel moois te bezichtigen valt, zouden wij graag jullie expertise inschakelen. 😉

Onderstaande planning is een draftversie van de reis die we momenteel in gedachten hebben. Kleine sidenote: we zouden graag onze tijd nemen om alles rustig te kunnen ontdekken en liefst zoveel mogelijk beperken in de af te leggen kilometers per dag waar mogelijk. (optimaal zo’n 3 – 3,5 uur rijden dagelijks met de huurauto.)

- Dag 1: LA (Aankomst)
- Dag 2: LA
- Dag 3: vertrek vanuit LA – Palm springs – Joshua tree National park
- Dag 4: Vanuit Joshua tree National park - Williams
- Dag 5: Williams - Grand canyon
- Dag 6: Grand canyon
- Dag 7: Page
- Dag 8: Bryce canyon
- Dag 9: Zion
- Dag 10: Zion
- Dag 11: Las vegas
- Dag 12: Las vegas
- Dag 13: Death valley
- Dag 14: Sequoia
- Dag 15: Sequoia
- Dag 16: Yosemite
- Dag 17: Yosemite
- Dag 18: SF
- Dag 19: SF
- Dag 20: SF (Vertrek)

Momenteel hebben wij nog niks vastliggen, dus alle opties staan nog open. Graag had ik jullie inzichten ontvangen over de bovenstaande planning. Eventueel dagen verlengen of net inkorten, prachtige locaties die we vergeten zijn ... alle tips zijn welkom!

Alvast super bedankt!
Groetjes!
Pleank
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Amerika LA - SF april 2025

Bericht door Pleank »

Hoi,

mooi vooruitzicht. Ik neem aan dat jullie in motels willen overnachten? Schrijf het voor jezelf eens uit in een van-naar per dag, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.

Sequoia, Yosemite en Bryce zijn nog koud in april, het vriest er nu ook nog 's nachts en sommige wegen zijn nog dicht vanwege sneeuw. Ook rijden de shuttlebussen volgens mij nog niet. Als je je daar op in stelt kan het er denk ik prachtig zijn, maar het is qua temperatuur en wegen een beetje vergelijkbaar met in april naar de alpen reizen denk ik.

Je zou ook kunnen overwegen iets warmere gebieden op te zoeken waar in april juist de temperatuur nog erg aangenaam is, bijvoorbeeld richting Moab met parken als Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Valley of Fire en Monument Valley. Of richting San Diego?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jadeg: Amerika LA - SF april 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad even helemaal in de van- naar vorm schrijven. Want op welke dag rij je nu naar Page, dag 6 of 7?
De route kan zo wel maar is beslist niet bijzonder rustig of ruim.
Ik zou het ook niet gek vinden om een rondje Las Vegas te doen in die tijd van het jaar. In Yosemite zullen de Tioga Road en de Glacier Point Road nog gesloten zijn. Dat is wel jammer.

Marianne
jadeg
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2024, 08:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis jadeg: Amerika LA - SF april 2025.

Bericht door jadeg »

@Martin & Marianne
@Pleank

Alvast heel erg bedankt voor jullie input! Ik ben er mee aan de slag gegaan de afgelopen dagen en ben tot de volgende ideeën gekomen.
We zouden graag Yosemite national park toch meepikken op onze reis, dus misschien is het dan een beter idee om eind september tot midden oktober de reis te plannen. Ik zag dan dat de Tioga Road en de Glacier Point Road geopend zijn ;).

Het klopt inderdaad dat we steeds willen overnachten in hotels/motels/cabins... ;)

Ik heb de planning ook even uitgeschreven in een van-naar per dag om het inderdaad wat overzichtelijker te maken (inclusief rijtijden) en ben tot onderstaande planning gekomen:

- Dag 1: Amsterdam - LA
- Dag 2: LA - LA
- Dag 3: vertrek vanuit LA – tussenstop in Palm springs – Motel in de buurt van Joshua tree national park voor overnachting (+/- 2:30 u rijden)
- Dag 4: Joshua tree national park – Kingman ( +/- 3:30 u rijden)
- Dag 5: Kingman - Grand canyon (+/- 3:00 u rijden)
- Dag 6: Grand canyon – Grand canyon
- Dag 7: Grand canyon – Page ( +/- 2:30 u rijden)
- Dag 8: Page - Page
- Dag 9: Page – Zion ( +/- 2:00 u rijden)
- Dag 10: Zion - Zion
- Dag 11: Zion - Las vegas (+/- 2:30 u rijden)
- Dag 12: Las vegas - Las vegas
- Dag 13: Las vegas- Death valley (+/- 2:30 u rijden)
- Dag 14: Death valley – richting Yosemite en Mammoth lakes (+/- 4:00 uur rijden)
- Dag 15: Yosemite - Yosemite
- Dag 17: Yosemite - Yosemite
- Dag 18: Yosemite – SF (+/- 03:30 u rijden)
- Dag 19: SF - SF
- Dag 20: SF - SF
- Dag 21: SF - Amsterdam


Graag jullie mening over bovenstaand schema. (Dingen die jullie toch anders zouden aanpakken, plaatsen die ik over het hoofd zie...)

Vriendelijke groeten,
Jade

Alvast super bedankt!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jadeg: Amerika LA - SF april 2025.

Bericht door paulr »

Welkom!
Al een betere route dan de eerste…
Bedenk even goed wat je in LA wilt gaan doen. De stad is groot, de files nog groter… maar goed, ik ben geen fan van LA (behalve van Universal daar :) ). Je kan ook overwegen on LV te starten en de LA hoek (incl JT) te laten vervallen. Dan heb je voor de rest van de route wat meer tijd ! Kijk ook wat je wilt doen bij de GC. Je hebt er, vergeleken met Zion en Yosemite nu erg veel tijd in verhouding met wat je er kunt doen. Als je van Kingman komt en naar Page gaat heb je weinig rij-uren. 1 nacht zou dan ook prima kunnen. Je kan dan Bryce meepakken. Ook dit is een relatief klein park waar je voldoende tijd voor hebt met maar 1 nacht als je rond 16 uur aankomt en de volgende dag om a 11 weer door gaat naar Zion.
Veel plezier met voorbereiden !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jadeg: Amerika LA - SF april 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis Bryce, dat zou ik niet overslaan. En de tijd voor Yosemite is erg krap. Het lijkt nu of je er twee volle dagen hebt maar dag 15 is nog een reisdag, vanaf Mammoth Lakes. Kijk eens naar Lee Vining, dan zit je beter voor Mono Lake en Bodie. De rest van de dag heb je dan voor de Tioga Road. Dus blijft er 1 dag over voor de vallei en geen tijd voor Glacier Point of de Mariposa Grove.
Als je na Joshua Tree doorrijdt tot aan Williams zou je aan 1 overnachting bij de GC voldoende kunnen hebben. De suggestie van Paul om LA over te slaan vind ik niet zo gek, zeker omdat je zelf aangaf het rustig aan te willen doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer