Reis Tosca: Rondje vanuit SF in de kerstvakantie 2024

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Reis Tosca: Rondje vanuit SF in de kerstvakantie 2024

Bericht door tosca »

Aankomende kerstvakantie hebben we retourtickets naar San Francisco. Voordat we tickets boekten hadden we twee opties: kleine twee weken naar LA en van daaruit dingen ondernemen óf toch een kleine roadtrip. Toen we goede tickets zagen naar SF was die keuze in ieder geval snel gemaakt. We zullen nog steeds wel een groot deel van de tijd in LA spenderen, omdat we heel graag naar de Clippers willen. Schema wordt pas in augustus bekend, maar dat vind ik wel te laat om alles uit te zoeken en te boeken (zeker in deze periode).

We hadden graag Sequioa of Yosemite bezocht, maar met de kans op sneeuw denk dat we die gok niet moeten nemen. Joshua Tree zou wel kunnen, ook al ligt het niet in de route tussen SF & LA, maar ook niet al te ver om. We zijn hier nog nooit geweest (en vonden het in 2022 te warm toen we er waren in de zomer).

Onze opzet is nu als volgt:

21-dec Amsterdam - San Francisco
22-dec San Francisco
23-dec San Francisco - Highway 1
24-dec Highway 1
25-dec Highway 1 - Los Angeles
26-dec Los Angeles
27-dec Los Angeles
28-dec Los Angeles
29-dec Los Angeles
30-dec Los Angeles - ???
31-dec ???
01-jan ??? - San Francisco
02-jan San Francisco - Amsterdam
03-jan Amsterdam

San Francisco starten we om even bij te komen (we reizen met een kind van 6) en even de stad te bekijken. Highway 1 hebben we 15 geleden ook gereden, maar dat was in de zomer. Ik heb geen idee of dit in december goed te doen is, of eigenlijk zonde van de route? Anders gaan we hier ook op zoek naar een alternatief!

LA is inderdaad lang, maar heeft dus te maken met de NBA (en hopelijk ook NFL). Dagje pretpark en we hebben wat hikes in de regio op ons lijstje staan. In 2022 zijn we in de zomer ook een week in LA geweest en toen hebben we ook al onze dagen met gemak gevuld.

Op de "terugweg" hebben we dus tijd om ergens in de natuur iets te doen? Joshua Tree lijkt me leuk, maar misschien zijn er ook andere opties die leuk zijn! We zouden graag een paar leuke hikes maken (de kleuter kan goed wandelen en hobbelt lekker mee). Laatste nacht SF hoeft ook niet perse, maar we vliegen 2 januari vanaf SF naar huis (om 14:00 uur), dus willen we dan niet al te lang meer rijden.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje vanuit SF in de kerstvakantie 2024

Bericht door tosca »

We hebben ook nog naar een ander rondje zitten kijken om vanuit SF riching Lake Tahoe, Death Valley, Joshua Tree en dan LA. Vanuit LA dan in één keer terug naar SF. Op die manier kunnen we dan wel optimaal gebruik maken van de periode door Death Valley & Joshue Tree in de winter te doen zonder dat het zo enorm warm is.

Maar ook hiervan kan ik niet goed inschatten of dat eerste stuk wel of niet goed te doen is qua wegen en sneeuw.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42130
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Rondje vanuit SF in de kerstvakantie 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou in die periode best wel wat open kunnen laten en ter plekke kijken wat mogelijk is. Death Valley lijkt me ook erg mooi dan!
Wij waren in december 2011 in de omgeving van LA en bezochten onder andere Joshua Tree. Dat is in die periode heerlijk. Zie hier ons verslag.
Als er geen sneeuw ligt en die ook niet op korte termijn wordt verwacht kun je ook naar Yosemite zonder sneeuwkettingen.

Marianne.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Rondje vanuit SF in de kerstvakantie 2024

Bericht door tosca »

Bedankt Marianne! Ik had jullie verslag al lekker zitten bekijken, Joshua Tree lijkt me inderdaad erg gaaf! Death Valley zijn we 15 jaar geleden een keer op doorreis geweest, maar zou ik dus graag nog eens terug gaan.

Voor Yosemite geldt hetzelfde verhaal, alleen doorheen gereden en staat dus nog hoog op het lijstje. E.e.a. open houden zou inderdaad wel een optie zijn, maar we zijn niet bepaald van het op de bonnefooi reizen :angel: . En zeker met kerst en oud & nieuw ben ik daar een beetje huiverig voor eerlijk gezegd. Misschien nergens voor nodig, maar geeft ons wel meer rust.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer