Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel een eindje rijden, maar wel te doen. Wij reden in 2019 in omgekeerde richting; van Big Sur naar Yosemite (Wawona). Zie ons 2019-verslag voor die dag en de dagen Monterey en Big Sur.
k ben nu even kwijt hoeveel tijd je nu voor Yosemite hebt; als dat 1 nacht is zou ik daar nog een nacht voor uittrekken. Bijvoorbeeld nog een nacht Curry Village, of kijk naar Wawona als je naar de Mariposa Grove wilt. Dan kun je op weg van CV naar Wawona naar Glacier Point rijden en bijvoorbeeld de wandeling naar Taft Point lopen. Of naar Sentinel Dome.

Wij hebben twee keer een volle dag uitgetrokken voor SF en dat vonden we prima. Zie daarvoor hier en hier.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 mei 2024, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
cvr
Amerikafan
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door cvr »

Instakat76 schreef:
01 mei 2024, 20:47
Ik ben nog even alles aan het nalopen en twijfel een beetje over Sonora na Curry Village

We vertrekken op 15 juli vanuit Curry Village en moeten 17 juli in San Francisco zijn. Nu hebben we van 15-17 Sonora staan maar wat zouden jullie doen met de kennis van jullie ervaring?

We willen de 17e savonds aankomen en dan hebben we de 18e en 19e heel de dag in San Francisco. Dit lijkt me niet te lang en kunnen we wat rustiger door SF heen. Klopt dat met jullie ervaringen of is 1 dag SF meer dan genoeg?
Beter 2 dagen SF dan 2 dagen Sonora, Sonora is een klein stadje waar niet veel te beleven is. Met Alcatraz, Fisherman's Wharf, Golden Gate en de stad zelf kun je je echt wel 2 dagen vermaken.
Bauke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2024, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Bauke »

Hoi

Hou op dit moment rekening met afsluiting van Highway 1!
De weg is weggespoeld op 2 plaatsen.
Om 7u en 17u mag je er in convooi langs als je er ook overnachting hebt
Wij zijn gisteren van Yosemite naar Big Sur gereden.
Op google maps was het nog geen 4½u, maar met camper legen, werkzaamheden op de 140, boodschappen en eten waren we net voor 17u er.
Voor het geval je denkt Big Sur nog mee te pakken.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Dank voor de informatie allemaal weer...ik keek bij de verkeerde Moro rock in eerste instantie...die met 1 R in Sequoia park :shh:

Is het te doen als ik plan: Van 14-15 Curry Village, van 15-16 Chowchilla(ligt dan op de route en is betaalbaarder dan dichterbij Yosemite) ('s ochtends eerst naar Glacier point en dan hebben we de hele dag om te rijden en te stoppen om te overnachten in Chowchilla. Dan op de 16e van Chowchilla naar regio Santa Cruz en daar 2 nachten te verblijven om ook een beetje te kunnen relaxen aan het strand bijvoorbeeld.

Dan in de ochtend van de 18e over de kustweg naar San Francisco. Daar aankomen en naar Chinatown, dan via Fishermans warf naar de pier en avondtour Alcatraz. De volgende dag Movie tour (we hebben 2 filmfanaten bij ons) (welke movietour? is duur maar zo te zien heb je dan meteen een leuke rondrit?) en dan 'smiddags Goldengate park en en eventurrl nog cable car museum. De 20e gaan we dan naar huis maar hoeven pas rond 12.00 op het vliegveld te zijn dus kunnen rustig ontbijten etc
Laatst gewijzigd door Instakat76 op 05 mei 2024, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Chowchilla bedoel je denk ik. :wink:
Wij deden in 2017 een movietour, ik weet niet meer bij wie. Het is inderdaad tegelijkertijd een rondleiding. Wij vonden het erg leuk.

Marianne
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Instakat76: van Las Vegas naar San Francisco.

Bericht door Instakat76 »

Ja dat las ik in jullie verslag, zag net dat ik Chowvillage schreef, moet Chowchilla zijn inderdaad
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer