Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie meestal dat men een walvistocht doet bij Monterey. Kan het ook bij Santa Barbara? Om voor beide plaatsen twee nachten uit te trekken is in principe niet nodig. De stop in Bullhead City lijkt me ook niet echt nodig, de Hoover Dam zou je ook op weg van Las Vegas naar Williams kunnen bezoeken.
Jammer dat je voor de Grand Canyon niet aan de rim overnacht; dat is toch wel een bijzondere ervaring. Je bezoekt het park nu alleen met de trein? En hoeveel tijd heb je daar dan? Je bezoekt dan ook niet de East Rim?
Nogmaals: Kayenta is een troosteloze plaats. Als je niet bij MV zelf wilt overnachten kijk dan eens naar Mexican Hat (San Juan Inn).
Voor Moab is een extra dag wel nodig, zeker als je ook nog naar het Needles district wilt. Had je al gekeken naar de timed entry reservering voor Arches?
Ik mis een overnachting bij Bryce; de mooiste uren daar zijn die bij zonsondergang en zonsopkomt.
Als je niet in Death Valley wilt overnachten kijk dan eens naar de Long Street Inn; je zit dan een half uur dichter bij het park; mooi als je daar in alle vroegte wat wilt bekijken. Rij bijvoorbeeld heel vroeg naar Zabriskie Point: als de zon laag staat is het prachtig daar.
Fresno/Sequoia zou ik vergeten; je hebt zo te weinig tijd daarvoor en vanuit Fresno is het een behoorlijk eind rijden. Gebruik die tijd voor Bryce en Moab, of nog een extra dag Yosemite om daar de sequoia's te bekijken.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Walvissen kijken kan ook bij Santa Barbara inderdaad, zag dat er diverse mogelijkheden waren daar. Kan het ook in Monterey doen inderdaad. Blijf in die 2 plaatsen 1 nacht extra omdat ik gek ben op de zee, en daar dus wat extra tijd wil doorbrengen.

ik kan die treinreis altijd inruilen voor een ritje met de auto vanuit Williams, en dan via de East rim weer naar beneden naar Flagstaff uiteraard.
Die overnachting bij Kayenta vind ik niet zo erg, het gaat me daar puur om Monument Valley, das echt alleen even een plek om te overnachten.

Op de dag dat ik naar Moab ga ga ik het zuidelijk deel van Canyonlands NP (Needles) bezoeken, de dag daarna wil ik een georganiseerde tour van Arches en het noordelijke deel van Canyonlands reserveren. Dan zou 1 dagje daar normaal gesproken genoeg moeten zijn.

Zal eens kijken naar Longstreet inn, is niet zo ver van Pahrump af dus dat zou wel in de route passen denk ik.

Vind het echt moeilijk om dingen (zoals Sequoia) uit de route te halen. Heb jaren voor deze reis moeten sparen en wil zoveel mogelijk zien, maar ik wil het ook niet afraffelen uiteraard.

Nogmaals bedankt voor alle tips.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Dan zou ik toch echt wat accenten anders leggen, want dan haal meer uit je reis:

- overnacht niet in Kayenta, maar bij The View, indien mogelijk, dan kun je vanaf daar een prachtige zonsopkomst zien vanuit je hotelkamer of cabin. Zeker een hoogtepunt van je reis.

- rijd niet naar Fresno na Yosemite, maar via Kings Canyon (overnachting), door Sequoia (onderaan weer overnachting) en de dag daarna naar San Francisco.
Dus:
9 juni Yosemite - Kings Canyon
10 juni Kings Canyon - Three Rivers (of omgeving)
11 juni Three Rivers - San Francisco

- neem een overnachting ín Grand Canyon National park, bij voorkeur aan de Rim.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook in The View overnacht. Je hebt er een geweldig uitzicht over de vallei en ideaal gelegen voor een zonsondergang/opgang. Ik kan me echter ook voorstellen dat anderen het hotel niet boeken omdat het toch vrij prijzig is. Rij dan inderdaad een stukje verder dan Kayenta naar de St Juan Inn in Mexican Hat waar wij ook een keer hebben overnacht. Qua prijs heel gunstig en het ligt in een veel mooiere omgeving.

Sequoia NP vonden we een prachtig park en rustiger dan Yosemite. Gewoon doen zeg ik. Maar doe het dan zoals Josea aangeeft. Eerst in Grant Grove Village of zo dicht mogelijk bij de noordelijke ingang en de 2de overnachting in Three Rivers. Je maakt dan optimaal gebruik van de tijd die je er kunt doorbrengen.

Ik zou ook de overnachting in Bullhead City schrappen. Als je rechtstreeks naar LV rijdt via de Mojave woestijn scheelt je dat ook kilometers en een overnachting. Die zou ik bij Bryce zetten. Als je op eigen gelegenheid de Hoover Dam bezoekt (dus geen rondleiding) hoeft dat niet veel tijd te kosten. Wij hadden het in een uur wel bekeken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Oh, ik had nog niet eens gezien dat je Bryce niet hebt ingepast. Zéker een nacht daar overnachten!
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Zoveel leuke reacties met mooie tips, zo weinig tijd (en ik maar denken dat 4 weken meer dan genoeg was) .. :D
Ik ga weer even puzzelen ...

bedankt allemaal :thumbup:
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Ik zit er aan te denken om Joshua Tree NP eruit te halen, dat park ligt eigenlijk een beetje te ver zuidelijk en zorgt ervoor dat de route erg ver aangepast moet worden die kant op en dat kost me gewoon een hele dag ongeveer. En ik lees links en rechts dat parken als Sequoia en Bryce toch een stuk mooier zijn. Wat is jullie ervaring ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Sequoia en Bryce inderdaad mooier. En het zal ook in mei al aardig heet zijn in Joshua Tree. Maar je moet vooral zelf kijken wat je aanspreekt. Lees je in op de NPS sites en op www.ontdek-amerika.nl. Dan kun je zelf een goede afweging maken.
Zie voor Sequoia met twee nachten Grant Grove ons 2006 verslag. En ons 2013-verslag.

Ik weet niet wat die tour bij Moab inhoudt maar je tijd daar lijkt me toch krap. Kijk ook eens naar Corona Arch. En de Fiery Furnace walk. Die laatste moet he reserveren. Zie voor meer informatie www.nps.gov/arch.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Ja, had mijzelf al herinnering in de agenda gezet dat ik vanaf 1-2 kan reserveren voor Arches. Dat gaat goed komen dus.

Ben wat in mijn schema aan het schuiven inmiddels, in plaats van beginnen met 3 dagen San Francisco eindig ik daar nu mee. Heb het aantal dagen aan de kust wat ingekort zodat ik wat meer tijd heb voor de parken. Moab gaat 2 dagen worden, en Monument Valley 1 dag (overnachting in the View). Extra dagje Bryce staat er ook in, en kan ook Joshua Tree nog mee pakken, 2 dagen Kings Canyon/Sequoia. En 2 dagen Yosemite uiteraard. Ook nog een overnachting in Grand Canyon Village, waarna ik vanuit daar de East rim zal gaan bekijken.

Ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de auto meteen na landen al ophaal en dan al richting de kust rij, of dat ik eerst even een hotel bij het vliegveld pak om bij te komen van de reis en de volgende morgen te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet waarom je met SF gaat schuiven: ik zou Yosemite zo laat mogelijk doen, en daarom de dagen SF in het begin. Normaal gesproken is het niet gek om meteen na aankomst met de reis te beginnen, maar het kan je nu net het verschil maken tussen een open en gesloten Tioga Pass.
En je hebt het over 3 dagen SF, maar ik neem aan dat je 3 nachten bedoelt? Dat zijn dus twee volle dagen. Het is nu wat verwarrend allemaal. Je hebt het ook over een extra dag Bryce, maar je had helemaal geen dag Bryce in je vorige route. Bedoel je nu dat je er één overnachting hebt gepland? Of twee?
Voor Moab trek je nu 3 nachten uit? Dat lijkt me een goede beslissing.
muntdrop schreef:
24 jan 2023, 18:22
a, had mijzelf al herinnering in de agenda gezet dat ik vanaf 1-2 kan reserveren voor Arches. Dat gaat goed komen dus.
Ik vermoed dat je hier de toegangsreservering bedoelt? Maar ik had het in mijn laatste post pover de Fiery Furnace walk; die moet je ook reserveren. Zie hier voor meer informatie.
muntdrop schreef:
24 jan 2023, 18:22
Ook nog een overnachting in Grand Canyon Village, waarna ik vanuit daar de East rim zal gaan bekijken.
Ik zou dat niet vanuit GC Village doen, maar als je naar Holbrook rijdt; dan kom je er langs. Voor de GC kan ik de South Kaibab Trail aanraden; niet helemaal naar beneden maar een deel, bijvoorbeeld tot aan Cedar Ridge. Zie hier voor onze ervaring. Als je dat doet is het heel handig om in het park te overnachten. Kijk voor betaalbare accommodatie aan de rim naar de Bright Angel Lodge, via www.grandcanyonlodges.com.

De tijd voor Yosemite zou ik niet korter doen, het is in die periode echt prachtig met de watervallen. En kijk naar iets in het park, via www.travelyosemite.com. Dat scheelt je erg veel heen en weer rijden.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Heb (3 nachten inderdaad) San Francisco verplaatst aangezien ik daar diegene ga ontmoeten waar ik eerst mee had afgesproken in Kayenta, dat staat nu vast aan het einde dus. Ben dan begin juni 2 dagen in Yosemite. Als de Tioga pass dan nog niet open is dan moet ik er helaas maar wat verder omheen rijden.

East rim kom ik inderdaad langs als ik van Grand Canyon Village naar Holbrook rij, dat bedoelde ik ook, beetje onduidelijk uitgelegd geloof ik :wink:
Bryce heb ik nu 2 overnachtingen, en Moab 3. Grand Canyon village heb ik voorlopig gereserveerd in de Yavapai lodge, en Yosemite zit ik 2 nachten in de Cedar Lodge in El Portal.

Arches ga ik nog even kijken welke tour ik daar ga doen en wat en of ik daar nog iets voor moet reserveren, zag dat voor de meeste tours dat allemaal voor je geregeld wordt door de lokale touroperator.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Eerst had je geen Bryce, en nu twee nachten? Dat is nu ook weer niet nodig :)
Maak er eentje van, en zet die nacht terug bij Yosemite…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom nu ineens 2 nachten Bryce? Voor Bryce is 1 overnachting voldoende. Je had er eerst helemaal geen overnachting, vandaar de opmerkingen daarover.

Ik ben wel benieuwd naar die tours bij Moab, wat heb je op het oog?

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Voor ik naar Bryce rij wil ik eerst nog even rustig in Capitol Reef dingen gaan bekijken, dan ga ik de dag erna rustig Bryce verkennen en savonds nog een keer lekker in hetzelfde hotel slapen.

Ik zit te denken aan 1 van deze tours, al zijn er nog een flink aantal andere operators die vergelijkbare tours aanbieden.

https://www.wildwestvoyages.com/tour-ca ... park-tours
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Dan snap ik het nog niet; je hebt de dag voor je naar Bryce rijdt toch nog een hele dag Capitol Reef? Of heb je dat ook veranderd? Dan kun je toch in de ochtend al naar Bryce rijden?
Halve dag over Highway 12 doen, einde middag alle uitzichtpunten bij Bryce, de volgende ochtend nog een wandeling naar beneden en in de middag door naar Zion.

En serieus zóveel geld voor zo’n tour, voor dingen die je allemaal zelf kunt doen?? :shock:

Besteed je geld dan aan een tour naar Coyote Buttes South, als je bij Page bent. Dan heb je echt een unieke ervaring naar een prachtig gebied waar je zelf niet (nauwelijks) kunt komen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door paulr »

Of ga in Moab voor dat geld met deze avond tour mee: plezier verzekerd !!!! :D
https://moabcowboy.com/tours/sunset-tour/
Ook duur, maar once in a lifetime….

Ben trouwens het schema en de wensen bij deze reis een beetje kwijt, maar hoop dat dat aan mij ligt, hahaha…
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Paul, nee ligt niet aan jou, ik ben het zelf inmiddels ook een beetje kwijt af en toe :D Er zijn zoveel mooie dingen te zien en doen, en krijg hier zoveel goede tips. Dacht dat ik met 4 weken tijd genoeg had alles te bekijken en doen maar dat blijkt nu toch wat krap te worden allemaal.

Heb inmiddels een nieuw schema gemaakt, die zal ik vanavond even posten.
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Na even weer puzzelen is dit hem uiteindelijk geworden, de nieuwe planning. Ik denk dat ik deze voor nu even aan hou als richtlijn voor mijzelf, en zorg dat ik hotels boek die ik kosteloos kan annuleren zodat ik eventueel toch, ter plekke, nog een beetje kan schuiven mocht ik ergens komen waar ik sneller klaar ben dan verwacht, of waar ik eventueel nog wat langer wil blijven.

Nogmaals bedankt voor jullie tips allemaal, echt geweldig, en die blijven ook zeker welkom, vooral de verborgen pareltjes die niet algemeen bekend, maar wel een bezoekje waard zijn.

Hoop dat ik na terugkomst ook anderen een beetje advies kan geven, of in ieder geval mijn ervaringen kan delen. :thumbup:
forum.JPG
forum.JPG (111.77 KiB) 832 keer bekeken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42065
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit! Maar ik zou twee nachten Capitol Reef doen en dan 1 nacht Bryce.
Of is er een reden voor deze verdeling?
Verder zou ik kijken of er geen tent of cabin in Grant Grove Village beschikbaar is. Three Rivers kan maar je kunt ook vanuit Grant Grove Village het Sequoia deel bezoeken.

Kijk eens voor wandelingen in de parken op mijn wandelsite. Voor Arches zou ik echt niet zo'n tour doen masr zekf rondkijken. De Fiery Furnace walk is echt een aanrader, heel leuk en ook leerzaam. De dag dat je die wandeling doet heb je geen reservering voor de toegang nodig (wel voor de wandeling). Ook een aanrader is Delicate Arch bij zonsondergang. Zie daarvoor ons 2013-verslag. En kijk eens in ons 2019-verslag voor een mooie en onbekende plek voor een zonsondergang.

In Capitol Reef is de appeltaart bij Gifford House beroemd. Leuke wandelingen zijn die naar Hickman Bridge, Sulpher Creek, Cohab Canyon en de Grand Wast Trail.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

nee, geen speciale reden voor die verdeling van Capitol Reef en Bryce. Dat gedeelte (na Moab) is het gedeelte dat ik eigenlijk pas definitief ga beslissen als ik daar ben. Dus kan zijn dat ik een extra nachtje bij Capitol blijf en 1 nachtje minder bij Bryce. Boek dan voor beide opties overnachtingen die nog tot voor kort te annuleren of veranderen zijn.

Gifford house staat genoteerd, en de wandelingen ook. :-) . Voor Arches kijk ik nog even wat ik ga doen, heb met die dag extra nu wat meer speling, ook voor de bezoekjes aan canyonlands.

Ik heb een leuke plekje gevonden voor mijn bezoek aan Kings Canyon en Sequoia. Betreft een volledig ingerichte stacaravan op een half uurtje rijden van de weg naar Kings Canyon waar hij splitst naar de weg door Sequoia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer