Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Hallo,

ik ga in mei/juni 4 weken in mijn eentje een maandje rondtrekken door het westen van Amerika, tickets + huurauto zijn al geregeld. Met de route en alle dingen die ik wil zien heb ik wat meer moeite. Ik verander elke dag wel iets aan mijn route, maar ben nu toch tot het volgende schema gekomen. Is dit teveel in te korte tijd denken jullie ? Of is dit wel te doen ? Ik ben niet iemand die hele lange trails zal gaan lopen, zal dus het meeste met de auto gaan verkennen. Los Angeles trekt me niet zo, daar ga ik alleen even snel wat dingen bekijken en dan zo snel mogelijk weer weg daar, vandaar dat ik daar geen overnachting gepland heb. :mrgreen: .

Knipsel5.JPG
Knipsel5.JPG (119.66 KiB) 1748 keer bekeken

alvast bedankt :thumbup:

gr. Ralph
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Schema reis San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ben je al eens in het zuidwesten geweest? Het valt me op dat je voor de grote parken als Sequoia en Yosemite en de parken bij Moab bijzonder weinig tijd uittrekt. Dat geldt ook voor Zion. Je weet dat je niet met de auto door Zion Canyon kunt rijden? Ik zou voor die parken toch wat meer tijd uittrekken met alleen erdoorheen rijden zie je niet zo veel.
En waarom rij je niet via de Tioga Pass?
Voor MV is de tijd dan weer erg ruim; daar heb je aan 1 nacht wel voldoende. En kijk dan naar iets in het park of in Mexican Het; in Kayenta wil je geen 2 nachten zitten.
Wat is de bedoeling op 22 mei?
En wat bedoel je met Canyonlands noord en zuid?

Ligt er al iets vast? Het Memorial Day weekend zal erg druk zijn.

Het schema is wel wat duidelijker als je elke regel invult.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Schema reis San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - San Francisco

Bericht door muntdrop »

Hoi Marianne,

nee, ben hier nog nooit geweest, weet dus ook niet exact hoeveel tijd ik overal voor moet uittrekken. Waar de regels leeg zijn betreft het extra overnachtingen in de plaats waar ik dan ben, dus inderdaad 2 nachten Kayenta. Dat is exact in het memorial day weekend en ik heb dan met een kennis daar afgesproken. Daar blijf ik daar 2 nachten :) .

Ik heb begrepen dat de Tioga pas lang niet altijd open is eind mei, vandaar dat ik die niet heb opgenomen in mijn reis.

Met canyonlands zuid en noord bedoel ik de 2 toegangen tot het park, zuidkant is het Needles district, die ga ik dus op de weg richting Moab bezoeken, Canyonlands noord is het gedeelte van het island in the sky, die wil ik dan bezoeken als ik weer vertrek uit Moab, richting Torrey.

ik dacht gezien te hebben dat de U9 door Zion gaat, die is wel toegankelijk voor iedereen dacht ik ?

Op dit moment heb ik alleen het hotel in San Francisco, en de overnachtingen in Kayenta vast gelegd.

thanks, Ralph
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Schema reis San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Er is nu erg veel sneeuw gevallen in Yosemite dus dat zou kunnen betekenen dat de pas laat open gaat, maar normaal gesproken is hij op 7 of 8 juni - als jij er zou zijn - wel open.
En vergeet Sonora; je zit daar uren van het park! Boek iets in het park. En trek er minimaal twee nachten maar liever 3 voor uit.
Kijk eens in ons 2013-verlsag voor delen van je route in dezelfde periode.

Je kunt inderdaad door Zion rijden, maar het grootste deel van het park is alleen met de shuttlebus bereikbaar. Probeer te voorkomen dat je de UT9 rijdt en zegt dat je het wel gezien hebt.
muntdrop schreef:
17 jan 2023, 19:41
dus inderdaad 2 nachten Kayenta. Dat is exact in het memorial day weekend en ik heb dan met een kennis daar afgesproken. Daar blijf ik daar 2 nachten :) .
Volgens je schema zit je het weekend in Page.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Schema reis San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - San Francisco

Bericht door muntdrop »

Klopt, dagen daarvoor zit ik in page, daar heb ik inmiddels ook voor geboekt, memorial day is op maandag zag ik, dat bedoelde ik eigenlijk :)

dat van Zion wist ik niet, daar zal ik even naar kijken inderdaad, bedankt voor de tip.

thanks, Ralph
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Schema reis San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, en dat weekend is nu juist het drukste. Op Memorial Day zelf gaan de mensen weer naar huis.

Bekijk ook eens de voorbeeldroute en lees wat reisverslagen.
Voor de parken en andere bezienswaardigheden is www.ontdek-amerika.nl een prachtige site. En voor de parken natuurlijk de NPS-sites.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 944
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Ik begrijp dat Kayenta vast ligt en niet te verplaatsen is? Dat maakt het lastiger om te schuiven terwijl je vóór Kayenta wel wat zou kunnen schrappen om dagen ná Kayenta toe te voegen….
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Pete.Z »

En vergeet de “sky bridge” by de Grand Canyon, te dure touristtrap, echt niet doen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 944
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Precies, dat was één van de dagen die ik zou schrappen :wink:
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

josea schreef:
18 jan 2023, 23:36
Ik begrijp dat Kayenta vast ligt en niet te verplaatsen is? Dat maakt het lastiger om te schuiven terwijl je vóór Kayenta wel wat zou kunnen schrappen om dagen ná Kayenta toe te voegen….
Kayenta is al geboekt inderdaad omdat ik daar een met een kennis heb afgesproken die rond die tijd daar ook is, al zou ik de boeking wel kunnen annuleren als diegene eventueel ook op een andere dag zou kunnen.

Welke dagen zou je dan schrappen ?

bedankt voor de tips :-)
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Pete.Z schreef:
19 jan 2023, 11:01
En vergeet de “sky bridge” by de Grand Canyon, te dure touristtrap, echt niet doen.
dat heb ik de laatste tijd vaker gehoord inderdaad, schijnt het niet waard te zijn dus wellicht dat ik die uit de lijst haal inderdaad.

bedankt :-)
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 944
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Misschien is onderstaande een optie:

1. Amsterdam - SF
2. SF
3. SF
4. SF - Monterey
5. Monterey - San Simeon
6. San Simeon - Santa Barbara
7. Santa Barbara - Desert Hot Springs (nooit van gehoord, maar goed :) )
8. Desert Hot Springs - Kingman
9. Kingman - Sedona
10. Sedona
11. Sedona - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Page
13. Page - Kayenta (liever in Monument Valley)
14. Kayenta
15. Kayenta - Moab
16. Moab
17. Moab - Capitol Reef
18. Capitol Reef
19. Capitol Reef - Bryce
20. Bryce - Zion
21. Zion
22. Zion - Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Death Valley
25. Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining
26. Mammoth Lakes - Yosemite
27. Yosemite
28. Yosemite
29. Yosemite - Sequoia
30. Sequoia
31. Sequoia - SF
32. SF - huis
33. Thuis
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

dat is een mooie route, bedankt. Ik moet zeggen dat het capitol reef NP nog niet eens op mijn lijst had staan. Lijkt erop dat ik nog wat te puzzelen heb.

En ik maar denken dat 4 weken genoeg zou zijn :D :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou inderdaad goed naar de route van @josea kijken, je hebt dan de hoogtepunten van het zuidwesten. Het zou niet gek zijn als je die ontmoeting ergens anders kunt plannen. Misschien in Page, daar is twee nachten niet gek. Of Moab.
Wat je ook doet, boek zo snel mogelijk je accommodatie. Je kunt alles annuleerbaar boeken zodat je nog iets kunt schuiven. Maar nu iets vastleggen betekent meer keuze.
Martin & Marianne schreef:
17 jan 2023, 19:59
Kijk eens in ons 2013-verslag voor delen van je route in dezelfde periode.
Ik quote mijzelf nog maar even. Bekijk onze route in 2013 eens vanaf Moab. Dan was je Capitol Reef ook al tegengekomen.
Zie voor Monument Valley, Moab en Capitol Reef ook ons 2019-verslag.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Heb vandaag een aantal van jullie verslagen even in alle rust doorgenomen, schitterend allemaal. Zoveel mooie plekken om te zien daar, echt een uitdaging om een goede route samen te stellen.

Heb inmiddels wel besloten om monument valley zelf te rijden ipv een tour te doen, dat levert me een dag op die ik dan bij capitol reef/bryce canyon eventueel zou kunnen besteden. Zit er ook aan te denken om aan het einde een paar dagen SF te doen ipv aan het begin, en om de route andersom te rijden. Dus te eindigen van LA naar SF en die laatste week dus rustig aan de kust (Santa barbara/Monterey) en in SF door te brengen. Enige nadeel daarvan is wel dat ik dan al in begin over de Tioga pass zou moeten, en de kans dat die dan nog gesloten is is aanwezig, maar dat is dan even niet anders.

Ik ga de komende dagen nog even wat reisverslagen van iedereen hier doorlezen, en dan de route aanpassen. Als ik een nieuwe versie heb plaats ik hem weer :-) Alle tips zijn altijd welkom.

gr. Ralph
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waarom je de route zou omdraaien; de kans dat de Tioga Pass dan gesloten is, is vrijwel 100%. En als je pech hebt is dan ook de Glacier Point road nog gesloten. Ik zou de route en richting zeker houden zoals in het voorstel van josea.
Heb inmiddels wel besloten om monument valley zelf te rijden ipv een tour te doen, dat levert me een dag op die ik dan bij capitol reef/bryce canyon eventueel zou kunnen besteden.
Ga je dan uit van je eerste opzet of van de route van josea?

Of je nu bij MV een tour doet of zelf de valley road rijdt maakt qua tijd niet zoveel uit, ik dacht dat de reden voor de 2 nachten die ontmoeting was. Ik zou er hoe dan ook maar 1 nacht blijven.

Hoe dan ook, boek alvast accommodatie bij de parken.
Annuleren kan altijd nog.
En géén Sonora voor een bezoek aan Yosemite.

Marianne
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Monument Valley rij ik sowieso zelf nu, onafhankelijk van welke route ik kies. En Sonora is inderdaad afgevallen, heb een leuke bed en breakfast gevonden veel dichter bij Yosemite zelf. Daar blijf ik dan minimaal 2 nachten. Zit eraan te denken om voor de beide opties die ik nu in mijn hoofd heb inderdaad alvast alle hotels gewoon te boeken, en afhankelijk van of de Tioga pass geopend is of niet de andere hotels dan te annuleren en dan Tioga Pass toch aan eind te doen zodat ik die wel kan rijden :-).

De kennis die ik zou ontmoeten is blijkbaar redelijk flexibel nu gelukkig, dus dat zou eventueel ook nog aan begin in San Francisco kunnen, of ergens in Las Vegas, of aan einde in San Francisco.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42190
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de route van Josea aanhoudt kun je ook de Sonora Pass nemen als de Tioga Pass nog gesloten zou zijn. Dan hoef je geen dubbele boekingen te doen.

Ik vermoed dat die B&B ook nog wel een eind rijden is. Aan welke kant van het park ligt díe? Wil je niet in het park overnachten?

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 944
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door josea »

Ik zou de route inderdaad niet omdraaien, dan hou je nog grote kans op een open Tioga Pas.
Als Kayenta twee nachten niet verplicht is, dan zou ik ze eruit gooien. En dan één nacht bij Monument Valley nemen en die andere ergens anders plaatsen, bijvoorbeeld bij Moab of Zion.
Ik ben benieuwd naar je volgende route :)
muntdrop
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2022, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis muntdrop: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-San Francisco.

Bericht door muntdrop »

Even aan het puzzelen geweest na alle geweldige tips (bedankt hiervoor), en op dit moment heb ik dit op 'papier' staan. Route niet omgedraaid, zodat ik pas in juni bij de Tioga Pass aankom. Kayenta/Monument Valley is 1 dag geworden. Yosemite 2 dagen.

forum.JPG

Tips blijven welkom natuurlijk. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer