Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

Ik wist niet precies welke zoektermen ik kon invoeren, dus het zoeken naar een bestaand topic lukte me niet echt. Excuses dus als het de zoveelste vraag hierover is.

Ik ga binnenkort beginnen met rijlessen. Met een beetje geluk heb ik dus mijn rijbewijs komende zomer al. In dat geval zou ik heel erg graag zelf auto willen rijden ipv me rond laten rijden in de USA. Ik ben 26, dus de onder25 toeslag geldt niet meer voor mij. Maar mag ik wel zelf een auto huren en besturen als ik m'n rijbewijs pas een paar weken tot maanden heb?

En is dat aan te raden, om dan al te gaan rondrijden (in m'n eentje of met een vriendin samen)? Je leert het pas echt goed in de praktijk, dus op zich zal dat geen kwaad kunnen, maar om zo snel al in 't buitenland te gaan rijden is misschien niet handig ivm andere regels en verkeers 'cultuur'.

Het is natuurlijk niet zeker of ik m'n rijbewijs tegen die tijd al heb, maar was gewoon benieuwd waar ik een beetje op kan rekenen qua mogelijkheden voor komende zomer.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Rob »

De eis dat je je rijbewijs al een bepaalde periode moet hebben voordat je kan/mag huren is bij de meeste verhuurders niet meer van toepassing dat wordt dus even de kleine lettertjes lezen van de huurcontracten/voorwaaden die kan je van de meeste verhuurderw gewoon online vinden.
Het rijden op zich zal in vergelijking met NL een verademing zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Bandido »

Inderdaad wordt meestal vooral naar de leeftijd gekeken en niet zozeer naar het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt. En dat zou in jouw geval dus niet zoveel problemen moeten opleveren. Maar check natuurlijk wel goed je verzekering, en dek je ook in Amerika ook goed in. Maar weet ook wat je rechten zijn als er eventueel iets gebeurt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

Dat is goed om te horen.
En Nico, dat zijn inderdaad belangrijke dingen om rekening mee te houden.

Jeej, met een klein beetje veel geluk zou dat kunnen betekenen dat ik van de zomer al in de States kan auto rijden, my long life dream! (en anders het jaar er na wel)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
DVDGuy
Amerika-expert
Berichten: 3415
Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door DVDGuy »

Succes met je rijlessen Sophie 8)

Rijden in de USA is echt geweldig; niet te vergelijken met Nederland, België o.i.d.; beleefde(re) bestuurders, brede wegen en enorme parkeerplaatsen :thumbup:
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Grandu »

Sophie, succes met je rijlessen! Ik heb vandaag mijn tweede les gehad (in een mooie Audi A4) en vind het echt ongelofelijk leuk, zelfs in Nederland!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door tosca »

Natuurlijk moet ergens de grens liggen, dat begrijp ik wel, maar ergens steekt het me wel.

Ik ben 23 en heb al ruim 5 jaar mijn rijbewijs, maar als ik een auto wil huren (of als extra bestuurder) zijn we zoveel geld extra kwijt.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Rob »

Camper huren :thumbup: dat kan al vanaf 21j zonder extra kosten :)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Njit »

toscabreeschoten schreef:Ik ben 23 en heb al ruim 5 jaar mijn rijbewijs, maar als ik een auto wil huren (of als extra bestuurder) zijn we zoveel geld extra kwijt.
dit is in Nederland net zo.. Kwestie van statistieken dat bestuurders onder de 25 wat roekelozer rijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

Ja dat is ergens wel krom, Tosca, dat begrijp ik wel.

Ik heb nu wel een mooie stok achter de deur om die rijlessen goed te doen :)

(Nou ja anders zou ik 't natuurlijk ook hard m'n best doen, maar nu extra gemotiveerd)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

Ik was gisteren op de Vakantiebeurs en heb bij de Alamo stand deze kwestie even voorgelegd. Volgens de twee meisjes die daar aan het werk waren, moet je je rijbewijs een jaar hebben voordat je een auto mag huren bij hen. Echter op de website van Alamo en USA Reisen (de nieuwe Engelse versie ook, zo handig), zie ik alleen maar age requirements. Ik kan er natuurlijk nog niets over zeggen of ik daadwerkelijk m'n rijbewijs zal hebben, maar ik kan er toch wel vanuit gaan dat het tussen de voorwaarden zou staan op de websites als die regel zou gelden? En dat ik de meisjes dus maar negeer ;)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Njit »

Staat ook nergens in de voorwaarden. Dus je mag gewoon rijden.. Zou ze gewoon negeren :)
Ik heb het overigens een keer nagevraagd bij Alamo.com:
To rent a vehicle from Alamo Rent A Car, a valid driver's license in the
renters name must be presented at the time of rental. The amount of time
that you have the drivers license does not matter just as long as it meets
the above requirements.
If we can be of further assistance, please feel free to email us or contact
our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266). For
customers outside the U.S. and Canada, please dial +1-801-533-4441.

Regards,
Alamo Rent A Car
ps, Hadden ze niet toevallig zo'n shirt aan?

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

:lol: :lol:

Kijk, zo'n expliciet antwoord zoals jij het daar hebt staan, had ik nog niet gevonden, maar dit is wel het bewijs.

Jeeej, that makes me SO happy. Dan kan ik gewoon naar elk random vliegveld vliegen whichever is the cheapest en vanuit daar waar dan ook heen rijden. Oh the possibilities..... 8)


- het stomme is alleen dat ik nog niet durf te boeken naar whichever random airport, omdat ik natuurlijk niet gegarandeerd ben, dat ik m'n rijbewijs heb tegen die tijd, al is de kans redelijk groot, zelfs als ik zak. Alleen nu zijn de goedkope acties van vluchten.

Ik denk nu aan Chicago, Atlanta of Memphis en vanuit daar naar Oklahoma City te rijden om die vriendin te bezoeken, dan samen naar Yellowstone en dan ik weer terug vanuit OKC naar die stad terugrijden voor de terugvlucht. Maar stel dat ik m'n rijbewijs nog niet heb... oh well.. dan zou ik natuurlijk wel een binnenlandse vlucht kunnen boeken en dat is net zo duur al dan niet veel goedkoper dan auto huur.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door DejaVu »

Georgie schreef: Ik denk nu aan Chicago
Niet doen! Daar(O'Hare) rekenen ze extra belasting per dag voor je huurauto. Daar kwam ik zelf net te laat achter :mrgreen:
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

Oh goed dat je 't zegt. Dan kan ik beter een keer Chicago als stedentrip doen.

Nog andere ideeën voor handige, niet te dure aanvlieg steden die op ongeveer zo'n afstand van OKC liggen? Denver gaan we al heen en Dallas/Houston is net iets te dichtbij en trekt me niet zo.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Njit »

Atlanta is een leuke stad om te bezoeken. Veel te zien ook.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Bandido »

Mocht het Atlanta worden, dan laat je het wel even weten hè? :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door Georgie »

Uiteraard, Nico. Atlanta heeft momenteel ook mijn voorkeur, vanwege de leuke route die je kunt rijden dan. Ik zou dan denk ik gaan voor Atlanta - Nashville - Memphis - Little Rock - Misschien toch Missouri als ik genoeg tijd heb - OKC. Dat is nog geen 1000 mijl, dus moet wel te doen zijn. En dan evt op een andere route terug naar ATL.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door DejaVu »

Als je Chicago wilt doen, kan je landen op O'Hare en dan op Midway de auto ophalen. Taxes gelden alleen op O'Hare(ze willen uitbreiden en halen zo extra inkomsten binnen).

Beetje omslachtig, dus doe maar Atlanta :lol:
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Nog maar net rijbewijs, maar wel 25+

Bericht door tosca »

Ik weet niet wanneer je gaat, maar hier staat dat die fee geldt tot 31-03 en daarna niet meer?

Dus dan hoeft Chicago niet om die rede af te vallen :). Ik ben een grote fan van Chicago, maar eerlijkheid biedt te zeggen dat ik niet in Atlanta geweest ben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer