Studeren en student loans

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
shivo
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 dec 2009, 06:25
Locatie: Connecticut

Studeren en student loans

Bericht door shivo »

Mijn Amerikaanse verloofde wil graag een Master of een PhD programma gaan volgen. Ze heeft haar undergrad in 2007 gehaald. Nu zijn we de financieele kant aan het bekijken maar eigenlijk weet ze daar zelf ook niet de details van. Misschien dat hier iemand er kijk op heeft.

Allereerst wonen we (sinds kort) in Texas en hopelijk wordt ze hier ergens toegelaten. Ten eerste vragen we ons af of ze in aanmerking kan komen voor financial aid. Zelf heeft ze niet veel, ik verdien een normaal salaris, maar ik weet niet of dat wordt meeberekend? Ten tweede vragen we ons af of ze student loans kan krijgen. Normaal gesproken wel, maar het is ons niet duidelijk wat voor verschillende soorten student loans zijn?

Kortom, heeft iemand hier kijk op, of tips voor sites waar we wijzer kunnen worden? Thanks!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Studeren en student loans

Bericht door goldenhills »

Ik denk dat je eerst een richting moet kiezen, zodat je wat gerichter kunt zoeken. Universiteiten kunnen vaak informatie geven over beschikbare funding. Als je geluk hebt kun je een PhD plek vinden met volledige vergoeding van de tuition, met een toelage daar bovenop. Dat je verloofde Amerikaans is zal vast helpen (veel van de grants zijn alleen voor citizens). Dat je nog maar net in Texas woont is jammer, dan kom je niet direct in aanmerking voor in-state tuition bij state universities. De regels kunnen per universiteit verschillen, maar ik geloof dat het normaal is om in-state tuition te gaan betalen als je je candidaats hebt gehaald, ook als je out-of-state bent. Een studielening zou ik als laatste redmiddel beschouwen, er zijn zoveel manieren om de studie te vergoeden.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Studeren en student loans

Bericht door 1250 »

Woont degene die gaat studeren wel al langer in Texas, zo ja dan kan je vaak een In-State Tuition tarief krijgen, wat vaak heel veel lager ligt, zeker in Texas.
Kijken even naar University of Texas, Austin... echt een fantastische universiteit is dat met relatief goede in-state tuition fees.

Succes!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Studeren en student loans

Bericht door UStudy »

Als je verloofde een mooie aanmeldingsdossier kan samenstellen (goede cijfers bachelor, aanbevelingen, cv etc) dan komt ze wellicht in aanmerking voor een studiebeurs vanuit de universiteit waarmee ze vervolgens een out-of-state-tuition waiver kan krijgen. Of een on campus job als teaching of research assistant wat niet alleen redelijk betaalde maar ook weer mij het recht op de tuition waiver gaf.

Ik heb zelf van deze beide mogelijkheden goed gebruik kunnen maken toen ik voor mijn master's aan de U of TX in Austin studeerde. Scheelde duizenden dollars. Succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer