Kleding maten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Kleding maten

Bericht door LittlePhoenix »

Ligt het aan mij of zijn de Amerikaanse kledingmaten een beetje geflipt?

Gisteren even naar de Wal Mart om wat sportkleding te kopen. Gruwelijk frustrerend want maat S is veel te wijd en maat XS is zo'n 5 cm korter.
Dan maar naar de jeugdafdeling maar daar hebben ze bijna alleen maar heupbroeken en dat is geen goed idee in een braaf woonwijkje in Utah.
(Nou ja, een lage heupbroek is eigenlijk nooit een praktisch idee op een fitnessapparaat toch?)

Amerika wordt steeds dikker dus er hangt steeds meer kleding maat XXXL in de rekken maar waarom is er niets te vinden voor mensen met een gezonde maat?! :banghead:

En ook voor kinderen, zoonlief is 26 maanden dus kledingmaat 24 months/2T maar dat is altijd veel te wijd. Gelukkig vindt hij het prachtig om met brettels rond te lopen want anders zou hij geen stap kunnen doen zonder dat z'n broek naar z'n enkels zakt.
Hebben bijna alle moeders die ik ken problemen mee.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door Petra/VS »

Daarom koop ik nooit bij Walmart. Er zijn zat niet zo dure kledingwinkels met normale maten en leukere kleding. Denk aan Target, Old Navy, Kohl's. De Champion sportkleding van Target is helemaal niet duur en van super kwaliteit, bijvoorbeeld. Ik hoef het niet eens aan te passen, weet zo, dat S mijn maat is.
En die XXXLs hangen waarschijnlijk in de schappen, omdat de meeste mensen met die maten niet gaan sporten :lol: ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Kleding maten

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Sportkleding koop ik niet bij Walmart, maar bij Ross. Daar heb je goede merkkleding voor outlet prijzen. Geen idee of er een Ross bij jullie in de buurt zit.
Kijk voor kleding voor je zoontje eens bij Gap. Daar hebben ze ook de "slim fit" maten. Ik heb ook altijd problemen met kleding voor mijn kinderen. De broeken zijn te kort in lengte en te wijd in omtrek. Bij Gap zitten de broeken als gegoten als ik die slim fit neem.
Ik moet regelmatig met de kinderen terug naar Nederland en dan koop ik de broeken daar. Afgelopen zomer nog mooi de zomeropruiming mee kunnen nemen en hier kunnen ze die zomerkleding bijna het hele jaar aan.

Succes met shoppen!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Kleding maten

Bericht door Bandido »

Behalve de al genoemde ketens zou je ook eens kunnen kijken bij Filene's Basement. Dat is ook een soort van outlet en dus met erg lage prijzen voor merkartikelen. Behalve sportkleding vind je er ook veel overhemden, polo's e.d. van goede merken en heel betaalbaar.

Walmart staat wel bekend om de echt goedkope spullen en kleding. Mijn ervaring met kleding bij Walmart is eerlijk gezegd niet goed. Het past slecht en blijft ook niet mooi.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door vana »

Bij Abercrombie en Fitch was het juist andersom.
Joyce draagt meestal shirtje in S of XS maar bij A&F moest ze alles in medium kopen. Niet normaal zo klein en strak als alles was daar.

Marjon
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door nieuwenoord »

Enne, ik ben wel blij dat er ook voor (hele) dikke mensen sportkleding te koop is, want ik ga wel degelijk heel regelmatig naar de sportschool.
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Kleding maten

Bericht door jerbia »

vana schreef:Bij Abercrombie en Fitch was het juist andersom.
Joyce draagt meestal shirtje in S of XS maar bij A&F moest ze alles in medium kopen. Niet normaal zo klein en strak als alles was daar.
Dan waren jullie waarschijnlijk in een kids store van A&F, Marjon. Wij hadden hetzelfde afgelopen vakantie, Michelle paste alleen de L maten (tot haar grote frustratie :lol: ). Maar het bleek een kinderkledingwinkel te zijn. Later bezochten we een dames/herenwinkel en toen paste ze wel in de maatjes XS en S.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door vana »

jerbia schreef:
Dan waren jullie waarschijnlijk in een kids store van A&F, Marjon. Wij hadden hetzelfde afgelopen vakantie, Michelle paste alleen de L maten (tot haar grote frustratie :lol: ). Maar het bleek een kinderkledingwinkel te zijn. Later bezochten we een dames/herenwinkel en toen paste ze wel in de maatjes XS en S.
Nee hoor Ik heb het nog even nagekeken op internet maar het was gewoon een dames en herenmodezaak (In Portland).
De jongen die ons hielp zou anders toch ook wel iets gezegd hebben denk ik? En er liepen alleen volwassen rond. We hebben ook shirts voor Nick gekocht en die waren wel in een normale maat.

Marjon
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Kleding maten

Bericht door LittlePhoenix »

Dit is een piepklein stadje en behalve de Wal Mart is er alleen nog een of andere vage boutique en de Dollar Store. Voor Target, Old Navy enz moeten we naar SLC.
Er is wel een superleuke ranch store met hele mooie spijkerbroeken en nog betaalbaar ook. Dus voor western kleding zitten we goed :D

Wal Mart is inderdaad geen goede kwaliteit, net zoiets als Wibra of Zeeman. Leuk voor 1 seizoen of 1 vakantie en daarna gooi je het zonder gewetensbezwaren in de oude kleding bak.
Maar bij 'betere' winkels dan de Wal Mart heb ik bijna altijd hetzelfde probleem. Een Amerikaanse S is gewoon veel groter dan een Duitse of Nederlandse S.

Snap nou wel waarom al die Amerikaanse vrouwen elke keer liepen te klagen over de Duitse winkels en de krappe kleding daar. In Böblingen bij Stuttgart zit een Bröningerland, net een soort Amerikaanse mall dus bijna alle Amerikanen van de basissen daar in de buurt gingen daar altijd winkelen maar daarna dan wel klagen over de krappe kleding en de rare maten enz.
Lol, blijft een wereld van verschil! :)
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door Petra/VS »

LittlePhoenix schreef: Een Amerikaanse S is gewoon veel groter dan een Duitse of Nederlandse S.
Nogmaals, dat hangt echt af, waar je je kleding koopt. Bij de betere merken is dit echt niet het geval. Ik heb Nederlandse kleding maat S en Amerikaanse kleding maat S, passen hetzelfde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:Enne, ik ben wel blij dat er ook voor (hele) dikke mensen sportkleding te koop is, want ik ga wel degelijk heel regelmatig naar de sportschool.
Dat is natuurlijk ook zo. Maar heel veel mensen, die grote maten dragen, durven dat niet, helaas.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Priscilla
Amerikafan
Berichten: 325
Lid geworden op: 26 mei 2008, 22:16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door Priscilla »

Het viel mij ook al op de laatste keer dat ik in NY was...
Ik trok maat 36 (size 4??) uit de rekken van spijkerbroek en dat ding zakte bijna van mijn kont af. Ik had een size 0 of 2, wat overeenkomt met 32/34 hier in Europa. Nog niet misschien dat ik me daar in kan wurmen hier, al zou ik het uiteraard wel willen, hahahaha :roll: Zeker Spaanse maatjes vallen hier erg klein en is maat 36 vaak nog te klein.
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Kleding maten

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:
LittlePhoenix schreef: Een Amerikaanse S is gewoon veel groter dan een Duitse of Nederlandse S.
Nogmaals, dat hangt echt af, waar je je kleding koopt. Bij de betere merken is dit echt niet het geval. Ik heb Nederlandse kleding maat S en Amerikaanse kleding maat S, passen hetzelfde.
Dat klopt, maar het is wel een hardnekkig misverstand. Ik draag altijd maat M en dat valt nou eenmaal soms ruimer of strakker dan je gewend bent. In Nederland was dat zo en in de VS is dat nog steeds zo. Het hangt inderdaad echt van het merk af.

Maar daarom heeft men pashokjes uitgevonden. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kleding maten

Bericht door vana »

Toch zit er wel deglijk een verschil tussen de diverse landen.
Als ik in Nederland kleding koop staan er op het label vaak verschillende maten.

Bijvoorbeeld maat 40

In Nederland en Duitsland:40
In Frankrijk:maat 42
In Italië: maat 46
In de VS ; maat 12
In de UK; maat 14
In Japan maat 15
In Australië maat 16

Als je dus in italië woont en normaal een maat 40 draagt zul je in Amerika een 6 nodig hebben.
Terwijl je als je in Nederland woont en maat 40 draagt in Amerika een 12 nodig hebt.

Als een Australiër een size 16 gewend is te dragen zal die in Amerika van zijn kont glijden.

Marjon
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Kleding maten

Bericht door DixieChick »

Ik hoef bij Walmart niet eens naar kleding te kijken..daar verzuip ik in. Ik ging van de zomer korte broeken kopen bij New York & Company en Ann Taylor Loft, had ik maatje 0! Whoa! Beetje overdreven natuurlijk.
Maar ik kan hier ten minste kleding vinden die past. In Nederland had ik altijd zo'n problemen met broeken..ze waren altijd veel te wijd in de taille en te strak om de heupen..net alsof Nederlandse vrouwen minder taille zouden hebben (of ik een enorme kont). Hier heb ik dat probleem eigenlijk nooit..broeken zijn eindelijk ook niet meer te lang, dus ik ben hier wel happy (maar inderdaad, naar de Walmart ga ik niet).

LittePhoenix> kan me voorstellen dat je niet elke keer zin hebt om zo'n eind te rijden voor kleding, maar heb je wel eens online winkelen geprobeerd? Runnersworld.com heeft hele leuke sportdingen, en je kan dingen terugsturen als ze niet passen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Gebruikersavatar
Bandido
Amerika-expert
Berichten: 5065
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
Locatie: Atlanta, Georgia, USA

Re: Kleding maten

Bericht door Bandido »

Trouwens, wat bij WalMart wel weer erg leuk is, is dat ze van die t-shirts met van die grappig prints verkopen. Vooral voor kinderen en ze kosten maar een paar dollar. Ik koop ze af en toe voor neefjes en nichtjes in Nederland.
"Keep Georgia On Your Mind"
Gebruikersavatar
DixieChick
Amerika-expert
Berichten: 3134
Lid geworden op: 24 jul 2007, 19:26
Locatie: Georgia, US

Re: Kleding maten

Bericht door DixieChick »

Ja, die kopen wij ook wel eens voor onze jongens:) De oudste moeten we soms echt remmen, maar laatst had hij een shirt gekocht vanzijn eigen geld met de tekst "It's fun until someone gets hurt, then it's freakin' hilarious". Erg grappig, maar niet geheel gepast voor bijv. school :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer