Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door rozie »

Wat een tijd geleden dat ik op dit forum een bericht postte! Ondanks enthousiaste plannen zijn we na onze eerste USA-reis in 2006 nog niet teruggeweest. Maar nu beginnen de plannen toch steeds vastere vorm aan te nemen: waarschijnlijk gaan we volgend jaar zomer naar het noordwesten. De route die ik in gedachten heb ziet er als volgt uit:

Dag 1: Amsterdam - Seattle, overnachten in de buurt van het vliegveld
Dag 2: Boeingtoer Everett, rijden naar Vancouver. Overnachten in de stad. 141 mijl.
Dag 3: Vancouver
Dag 4: eventueel 's ochtends nog in de stad, 's middags naar Vancouver Island/Victoria. Overnachten op KOA Victoria(cabin). 70 mijl.
Dag 5: rustdag/camping/omgeving/boodschapjes/rommelen. KOA.
Dag 6: toeren naar de kust, Port Renfrew ofzo. KOA. 130 mijl.
Dag 7: whalewatching toer. KOA
Dag 8: bezoeken Victoria. KOA.
Dag 9: naar Port Angeles. KOA Port Angeles. 50 mijl.
Dag 10: Olympic NP, Sol Duc Hot Springs. KOA. 100 mijl.
Dag 11: Olympic NP, Hoh Rainforest. KOA. 200 mijl.
Dag 12: naar Portland. Overnachten hotel in de stad. 230 mijl.
Dag 13: Portland
Dag 14: ochtend eventueel in de stad, 's middags naar Cape Lookout. Overnachten State Park. 85 mijl.
Dag 15: hiken langs de kust. SP
Dag 16: rustdag/camping/omgeving/boodschapjes/rommelen. SP
Dag 17: naar La Pine (niet ver van Bend). Overnachten State Park. 230 mijl.
Dag 18: toeren Newberry Volcanic Monument. SP. 50 mijl.
Dag 19: toeren Crater Lake NP. SP. 210 mijl.
Dag 20: rustdag/camping/omgeving/boodschapjes/rommelen
Dag 21: naar The Dalles via John Day Fossil Beds. Overnachten ??. 270 mijl.
Dag 22: Columbia River Gorge en dan naar Seattle. Overnachten hotel stad.260 mijl.
Dag 23: Seattle
Dag 24: ochtend Seattle, 's middags naar vliegveld. Eind van de middag vertrek naar Amsterdam
Dag 25: aankomst in Amsterdam.

Zoals je ziet, een paar langere rijdagen, maar vooral een vrij relaxed programma. Natuurlijk zien we graag veel, maar we willen ook wel echt vakantie hebben en ontspannen; niet alleen het gevoel hebben dat we door moeten naar het volgende hoogtepunt. Vandaar ook een beperkt aantal overnachtingsplekken, waar we een paar nachten zijn.

Mocht je tips, aanvullingen, veranderingen en suggesties hebben dan hoor ik het heel graag! Alvast veel dank!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door vana »

Hoi Rozie, wat leuk dat jullie weer naar Amerika gaan.
Het noordwesten is heel erg mooi.

Een gedeelte van jullie route hebben wij vorig jaar gereden, zie ons reisverslag

Ik vind het op de één of andere manier een veeemd rondje, ik weet niet waarom. Misschien omdat je twee keer langs Portland gaat.
Dag 21 is erg lang, ik denk dat je dat niet gaat redden. John Day Fossil Beds bestaat uit drie Units, dat kost best veel tijd.

Vlak boven Bend ligt het erg mooie en verrassende Smith Rock State Park, dat zou ik zeker niet overslaan.
Marjon
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Rozie,

Wij zijn ook erg enthousiast over het noordwesten. Wat jouw route betreft: ik heb het idee dat je in het begin heel erg veel tijd hebt en op het laatst veel minder. Misschien kan dat wat beter verdeeld worden. Bij Olympic NP rij je aardig veel heen en weer. En ik mis Mt St Helens, vond ik erg indrukwekkend. Crater Lake ligt wat uit de route, en ik moet bekennen dat ik daar wel snel uitgekeken was.
Misschien kun je nog tips uit ons 2006-verslag halen.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Coyote »

Heb je er al eens aan gedacht om te beginnen in San Francisco en te eindigen in Seattle? In oktober 2007 heb ik dat ook gedaan. Prachtig stuk Amerika pak je op die manier mee.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Martin & Marianne »

Zat ik aan aan te denken Roland, zeker als Rozie naar Crater Lake gaat, dan ben je al een eind in de richting. Lassen Volcanic ligt dan ook op de route, of natuurlijk de kustroute tot aan SF.
Maar misschien wordt het dan wel krap met ook nog en stuk Canada erbij.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Coyote »

Canada zou voor mij sowieso geen optie zijn, trekt me totaal niet.

Het stuk San Francisco - Seattle is in principe redelijk vlot te rijden. Wij reden (zigzaggend) in 4 dagen naar Seattle vanaf San Francisco. Maar als je meer tijd hebt, zou ik die tijd nemen. Tijd genoeg dus voor alle bezienswaardigheden lijkt mij.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door rozie »

Dank voor jullie reacties!

Marjon, ik snap je twijfel over twee keer langs portland. Daar zit ik ook nog mee te knoeien, maar dacht twee vliegen in een klap te slaan door een rijdag door de Gorge te plannen. Dan kost dat geen 'eigen' dag... Wat betreft John Day, dan dacht ik aan twee vd drie units (clarno en painted hills). Dat leek me niet heel erg om... En je reisverslag heb ik nog net niet uit m'n hoofd geleerd...

Marianne, dank voor de opmerking wat betreft die verdeling. Daar ga ik nog eens mee aan het puzzelen. Misschien een dagje Vancouver Island eraf en dat ergens anders eraan plakken. En idd in Olympic iets minder heen en weer crossen. Ook Mt St Helens kijk ik nog 's naar. Wat viel jouw tegen aan Crater Lake dan? Ik heb altijd het idee dat als er National Park staat (ipv State ofzo), dat ik dan zeker moet gaan kijken... Kan ik natuurlijk ook helemaal mis hebben.

Roland, het allereerste plan was idd vanaf San Francisco. Weet alleen niet hoe het dan met kosten van het ticket zit, zal ik zo ook eens opzoeken. Lassen lijkt me idd ook wel interessant. Het gevaar is alleen dat het dan wel weer veel rondcrossen wordt, een echte rondreis, zeg maar. En we willen eigenlijk wel graag minstens twee keer een dag of vier op 1 plek zitten, om ook een beetje bij te komen. Ben nu aan het puzzelen hoe eea eruit ziet als we dat alleen aan het begin en het eind doen, en tussendoor dan misschien iets meer ruimte hebben.

In elk geval heb ik voorlopig weer munitie om verder te puzzelen. Meer tips zijn natuurlijk altijd fijn! Dank!

Rose
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Gypsygirl1 »

Vergeet Cape Flattery niet! Voor mij nog steeds het mooiste plekje op aard....
En vooral Crater Lake niet overslaan!!!! Zo sprookjesachtig daar!
Lees ons weblog maar eens van 2007.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij vonden Crater Lake fantastisch! Maar ik denk dat je bij bewolkt weer inderdaad een hele andere indruk krijgt. Maar als de zon schijnt, helemaal geweldig.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42155
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Martin & Marianne »

rozie schreef: Wat viel jou tegen aan Crater Lake dan? Ik heb altijd het idee dat als er National Park staat (ipv State ofzo), dat ik dan zeker moet gaan kijken... Kan ik natuurlijk ook helemaal mis hebben.
Misschien zijn wij er te kort geweest en hebben we niet alles gedaan wat je er kunt doen. Wij hebben wat uitzichtpunten bekeken en dat was het wel. Erg mooi, maar niet zo heel erg blauw als ik verwacht had. En tja, dat was het dan wel. Geen doe-park. Ik zou er niet voor omrijden, en ik hoef er ook niet weer naar toe, terwijl ik dat bij veel andere parken wel heb.

Marianne
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door rozie »

Oh, en Marianne, ook jouw verslag heb ik al vele malen gelezen... Net als veel van de andere genoemde verslagen. Is het een tick? Een verslaving? Welnee, het is gewoon TE leuk!
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door rozie »

Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik nog ff verder gepuzzeld. Zo zou ook kunnen:

Dag 1: Amsterdam - Seattle, overnachten in de buurt van het vliegveld
Dag 2: Boeingtoer Everett, rijden naar Vancouver. Overnachten in de stad. 141 mijl.
Dag 3: Vancouver
Dag 4: eventueel 's ochtends nog in de stad, 's middags naar Vancouver Island/Victoria. Overnachten op KOA Victoria(cabin). 70 mijl.
Dag 5: camping/omgeving/boodschapjes/VICTORIA. KOA.
Dag 6: toeren naar de kust, Port Renfrew ofzo. KOA. 130 mijl.
Dag 7: whalewatching toer. KOA
Dag 8:naar Port Angeles. KOA Port Angeles. 50 mijl.
Dag 9: Olympic NP, Sol Duc Hot Springs. KOA. 100 mijl.
Dag 10: naar Kalaloch via Olympic NP Hoh Rainforest. Kalaloch Resort. 126 mijl
Dag 11: naar Cape Lookout via Highway 101. Overnachten State Park. 234 mijl.
Dag 12: hiken langs de kust. SP
Dag 13: rustdag/camping/omgeving/boodschapjes/rommelen. SP
Dag 14: naar Portland. Overnachten hotel in de stad. 90 mijl.
Dag 15: Portland
Dag 16: naar La Pine (niet ver van Bend) via Columbia River Gorg. Overnachten State Park. 243 mijl.
Dag 17: toeren Newberry Volcanic Monument en Fort Rock SP. SP. 50 mijl.
Dag 18: rustdag.
Dag 19: toeren Crater Lake NP. SP. 210 mijl.
Dag 20: naar Seaquest SP (vlakbij Mount st. Helens). 246 mijl. Overnachten State Park
Dag 21: Mt. St. Helens
Dag 22: in de middag naar Seattle. 121 mijl. Overnachten in de stad.
Dag 23: Seattle
Dag 24: ochtend Seattle, 's middags naar vliegveld. Eind van de middag vertrek naar Amsterdam
Dag 25: aankomst in Amsterdam.

Wat denken jullie, wordt het daar iets logischer van? Voor mijn gevoel wel. Ik ben vooral blij met de tocht van Kalaloch naar Cape Lookout over Highway 101, dat lijkt me tof. Ook Mt. St. Helens erin en daardoor ook nog een rustpuntje in de laatste dagen bevalt me wel. Of we vanuit La Pine naar Crater Lake rijden kunnen we altijd nog zien. Het is een forse rit, maar wel een leuke, lijkt me.
Fort Rock had ik idd ook al op het lijstje staan. Het enige dat in deze versie gesneuveld is, is John Days... Wellicht op dag 18 als we zin hebben, vanuit La Pine. Of ben je dan wederom een lange dag aan het rondrijden? Misschien kunnen we ook nog 1 van de units meepakken op weg naar Mt. St. Helens. Of wil ik dan toch te veel? Volgens mij moet het kunnen, over die 246 mijl zullen we toch geen hele volle dag doen?

Goed, nog wel wat puzzelen dus, voordat we er uit zijn... Ik ben benieuwd wat jullie er zo van vinden! Alvast bedankt weer!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door vana »

Ik zou denk ik John Day helemaal uit de route laten.
Omdat het op de route lag vond ik het leuk om een kijkje te nemen maar zo bijzonder vonden wij het niet. Niet genoeg in elke geval om zo''n enorm eind voor om te rijden.
Je zou ook vanuit La Pine het Smith Rock State Park kunnen bezoeken. Veel dichterbij en vele malen mooier.


Waarom ga je niet eerst via de kustroute naar La Pine en daarna via een gedeelte van de Mount Hood Scenic byway naar Portland. Dus vanaf Bend de 97, de 26 dan bij Mount Hood de 35 naar Hood River en dan verder de 14 en de Historic Columbia River byway naar portland. Dan hoef je niet heen en weer naar Portland te rijden en ben je al dichter bij Mount st Helen.

Dus zoiets:

Afbeelding

Marjon
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door rozie »

Heee, da's ook wel een goed idee... Dan haal je dat 'kruisen' van Portland eruit. Dan zou 't er zo uit komen te zien:

Dag 12: hiken langs de kust. SP
Dag 13: rustdag/camping/omgeving/boodschapjes/rommelen. SP
Dag 14: naar La Pine via 101 en Eugene. 286 mijl (wel flinke rit, zes uur...)
Dag 15: toeren Newberry Volcanic Monument en Fort Rock SP. SP. 50 mijl.
Dag 16: rustdag.
Dag 17: toeren Crater Lake NP. SP. 210 mijl.
Dag 18: naar Portland via Col. River Gorge. 243mijl.
Dag 19: Portland
Dag 20: naar Seaquest SP (vlakbij Mount st. Helens). 64 mijl. Overnachten State Park

Ik pieker nog even door... Oh, en trouwens, mooi kaartje! Hoe maak je dat zo vlot?? Ik zit als een dolle alles in mapquest in te voeren, maar zie niet hoe je dat zou kunnen opslaan...In elk geval weer dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door vana »

rozie schreef: Oh, en trouwens, mooi kaartje! Hoe maak je dat zo vlot?? Ik zit als een dolle alles in mapquest in te voeren, maar zie niet hoe je dat zou kunnen opslaan...In elk geval weer dank voor het meedenken!

Zo'n kaartje maak je met het programma Streets &Trips. Dat kun je in Amerika kopen.

Probeer google maps eens, dat werkt volgens mij ook wel goed. Bovendien kun je het ook sateliet en streetview zetten dan krijg je een beetje een idee van de omgeving.

Marjon
Gebruikersavatar
Tim1980
Amerikakenner
Berichten: 1029
Lid geworden op: 16 apr 2007, 21:48
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Haarlem

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Tim1980 »

Coyote schreef:Heb je er al eens aan gedacht om te beginnen in San Francisco en te eindigen in Seattle? In oktober 2007 heb ik dat ook gedaan. Prachtig stuk Amerika pak je op die manier mee.

Roland
Roland,

kan het kloppen dat je reisverslag van 2007 niet op je site staat, of kijk er er overheen?

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Coyote »

Dat klopt Tim. Van mijn 2 reizen in 2007 heb ik helaas geen reisverslag gemaakt. :cry:

Wel heb ik van mijn oktoberreis in 2007 destijds een topic geopend. In dit bericht zie je 2 routekaartjes. Op het 2e routekaartje kun je zien hoe we wilden rijden en uiteindelijk ook vrijwel in z'n geheel gereden hebben (noorden van Oregon is via een iets andere route gegaan). In dat topic zijn wel veel foto's geplaatst ten tijde dat ik in Amerika zat.

Zigzaggend van San Francisco naar Seattle. Een prachtige route om te rijden met veel bezienswaardigheden onderweg.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tim1980
Amerikakenner
Berichten: 1029
Lid geworden op: 16 apr 2007, 21:48
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Haarlem

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door Tim1980 »

Ok bedankt,

dan ga ik 10 pagina`s eens rustig doorlezen :D

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
rozie
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 apr 2006, 15:07

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door rozie »

Beetje laat, maar ROland: mooie foto's in het topic dat je noemde. Vooral die ene van de weg vanuit kikvorsperspectief (camera midden op de gele streep gezet?). Mooi! Inspireert alleen maar meer. Is het al zomer 2010?
OVerigens nog een andere vraag: heeft iemand ervaring met Iceland Air? Is 't wat? Prijzen zijn goed, maar als ik als sardientje moet zitten houdt het wel snel op. Helemaal voor manlief, die heeft met z'n twee meter toch altijd al moeite met vliegtuigstoelen... Alvast dank voor jullie reacties!
renellen2
Amerikafan
Berichten: 226
Lid geworden op: 15 feb 2009, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis rozie: Seattle v.v. (Route Pacific Northwest 2010)

Bericht door renellen2 »

Mooie route!!!

Crater Lake vonden wij erg mooi!
En wij hadden ook mount Rainier in de route, onze favo moet ik zeggen
Het weer moet wel meezitten.
Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag ( zie onderaan). Wij hebben de reis moeten afbreken maar je kan er heel wat tips uithalen!

groetjes
ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer