Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
JayLovesUSA
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:44

Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door JayLovesUSA »

Ik las dat het Great Smoky Mountains NP het drukstbezochte NP is van de US of A. 10 miljoen bezoekers per jaar. Het is natuurlijk wel een erg groot gebied, maar hoe druk is het er? Lopen overal toeristen? Bill Bryson schrijft in zijn - overigens niet aan te raden - boek The Lost Continent dat het er zeeeeer druk is. Of is dat alleen zo bij Clingmans Dome etc?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben in elk geval de top van Clingmans Dome niet bereikt (oktober 2010). Dikke file, we zijn omgedraaid, net als vele anderen. Ook elders was het kop-staart rijden.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Felicitas »

Afgelopen zomer de trail naar de Ramsey Cascades gelopen in de Smoky Mountains. Vroeg begonnen (7.15 am, vanwege de warmte). Op de heenweg passeerde ons één jong stel. Op de terugweg hebben we drie wandelaars gezien. Weinig mensen dus op deze wandeltocht (8 mijl) door prachtige natuur. Deze trail ligt in het rustige Greenbrier deel van het park. We sliepen in Gatlinburg en daar is het wel heel druk en toeristisch.
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Staceybeesie »

Er zijn natuurlijk wel zoveel bezoekers in GSM park omdat het er zo mooi is!
Dus voor het bezoekers aantal zou ik niet weg blijven.
Wij hebben voor de opening van de cades cove route ook in de rij gestaan
Maar het was het zo mooi. En als je vroeg op pad gaat zal het allemaal wel meevallen.
Gatlinburg vind ik wel een erg hoog Volendam en Valkenburg gehalte hebben.
Niet echt mijn ding. Maar even er buiten is dat al weer snel verdwenen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Njit »

Cades Cove reden wij ook in file. En elke keer als er iets te zien was stopte de hele meute weer :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door pyca »

Ook wij vonden het daar ontzettend druk, voor ons gevoel overal auto's en mensen :shock: Gatlinburg vond ik zelfs afschuwelijk daar stonden wij constant in de file en kon je over de hoofden van de mensen lopen. (zomer 2009)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Njit »

Gatlinburg is ook een megatouristische stad. Stukje uit onze blog:
Om iets over half 8 komen we aan in Gatlinburg en zien we dat het een vreselijk commerciële bedoeling is. Het lijkt wel wat weg van de International Drive in Orlando, Florida. Maar dan fouter. We rijden als eerste naar een Super 8 om te kijken of we daar internet hebben, maar daar is hij vrij traag. We zien nog wel dat via hotwire 57 dollar als laagste heeft staan voor een 2.5 ster. Als we via hotwire of priceline gaan boeken, willen we minstens een 3-ster hotel en deze begint bij hotwire vanaf 65 dollar. Dan zie ik in een couponboekje een Howard Johnson staan in Pigeon Forge voor 39,99 dollar. We vermoeden dat het via hotwire of priceline niet lager kan en we stellen de TomTom in op de Howard Johnson. Pigeon Forge is een goed tien minuten rijden van Gatlinburg. Ook Pigeon Forge ziet er behoorlijk commericeel uit, maar niet zo erg als in Gatlinburg. Pigeon Forge heeft een grote doorgaande weg, terwijl Gatlinburg een rustigere weg heeft, waarbij de voetgangers voorrang hebben.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Jasmino »

Hamvraag: wanneer ga je?

Volgens mij is het in GSMNP het allerdrukst in het najaar, als de herfstkleuren hoogtij vieren. Wij waren er eind mei, en toen was het helemaal niet zo druk. Geen file bij Clingman's Dome, geen file bij Cades Cove, geen file op Roaring Fork, en geen files in Gatlinburg.

Wij vonden Gatlinburg juist erg gezellig toen, met al die winkeltjes. Pigeon Forge vonden we juist heel ongezellig, omdat je daar alleen met een auto van de ene winkel naar de andere kan. In Gatlinburg kun je nog gezellig een wandelingetje maken door het dorp.

Smaken verschillen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Staceybeesie »

Afbeelding

Wij waren in augustus, dus veel vakantiegangers.
Dit was zondag morgen half 10..... De rij om wat te eten bij een pannekoeken boer daar stond buiten....

Denk wel dat het inderdaad ook met de tijd van het jaar te maken had en wel of geen weekend.
Maar al die mensen in downtown gaan niet de bergen in om te wandelen zeg maar.
Daar zal je zeker de rust vinden.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Rob »

Het zal inderdaad aan de periode van bezoek liggen, wij waren er in april en hebben op de Cades Cove drive misschien 3 auto's gezien ook de rest van het park was heerlijk rustig.
JayLovesUSA
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:44

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door JayLovesUSA »

Wij zijn er begin april. Aankomstdag: zaterdag. Vertrekdag: dinsdag of woensdag.
Chattanoogagirl
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2011, 20:25

Re: Hoe druk is Great Smoky Mountains NP?

Bericht door Chattanoogagirl »

Ik ben 2 keer in de Smokies geweest in maart en mei, beide keren met Gatlinburg als uitvalsbasis. Meestal is het op vrijdag en zaterdag in de middag druk met toeristen, de rest van de week niet. Wanneer je ergens gaat wandelen is het zowiezo niet druk, Amerikanen doen daar niet aan. Er zijn een paar hele mooie wandelingen bij, je hebt wel goede schoenen nodig. Ik vond Gatlinburg wel leuk, inderdaad wel erg toeristisch maar één van de weinige Amerikaanse steden met een echt centrum. Het is wel over de top, maar je kunt er lekker gapen, foto laten maken in wild-west outfit, fudge kopen en kijken hoe ze het maken, naar de kerstwinkel of een cowboyhoed aanschaffen. Pigeon Forge vond ik daarentegen verschrikkelijk. Cherokee is een totale afknapper. Veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer