Wat het handigste is hangt natuurlijk vooral af van je plannen. In dit geval liggen de meeste attracties die jullie willen bezoeken allemaal in Downtown Atlanta. En dat vind ik zelf nou net niet de leukste plek om te verblijven en zeker 's avonds is het er vrij uitgestorven. Het voordeel van Downtown is wel dat de genoemde attracties dichtbij elkaar liggen en gemakkelijk te bereiken zijn met OV. Ze liggen allemaal namelijk dichtbij of aan "Centennial Olympic Park", dat is een soort plein dat is aangelegd voor de Spelen van 1996. Als jullie er toch zijn is het misschien leuk om te lunchen in het "Sun Dial" restaurant, bovenin het Westin hotel. Dat is een cylindervormige toren die je van daar niet kunt missen. Maar je hebt een geweldig uitzicht over Atlanta terwijl je langzaam ronddraait. Het is niet heel goedkoop, maar wel de moeite waard.
Ik zou jullie aanraden om via bv Priceline een hotel te vinden in bv Midtown of Buckhead. Dat ligt allebei net ten noorden van Downtown en is zowel met de auto als OV goed te bereiken. Daar zijn over het algemeen vaak goede deals te vinden, ook omdat in Downtown de hotels vaak wat duurder zijn vanwege de vele congressen die er georganiseerd worden. Six Flags ligt overigens net ten westen van de stad, op ongeveer een kwartier rijden.
Ik heb in
dit nog wat andere tips gegeven voor Atlanta, mocht je dat nog niet gezien hebben.