We gaan eindelijk beginnen! (I-129)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kermit77
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mei 2009, 06:43

We gaan eindelijk beginnen! (I-129)

Bericht door kermit77 »

Hee piepels,
Ja, zoals je aan de titel hebt kunnen aflezen gaan mijn amerikaanse vriendin en ik de k-1 procedure starten. Lang gespaard en veel gelezen maar het gaat echt van start nu. Kan niet wachten om weer te landen op Seatac met de wetenschap dat ik niet meer terug hoef met tranen op de wangen haha.

Aangaande de eerste formulierenronde (de I-129 petition):

Als ik het goed lees in de instructies moet mijn vriendin bij deze petitie al de z.g. Evidence of Relationship bijvoegen? Ik neem aan dat een tijdlijn, email, chats en boarding passes voldoen?

En een andere, eigenlijk nog veel belangrijkere vraag:

Mijn vriendin is arbeidsongeschikt en heeft dus een uitkering. Je kunt je voorstellen dat haar inkomen wat laag is.

Kan/ gaat dit een probleem opleveren bij de aanvraag?? Ik weet dat je als je iemand hier naar nederland haalt, je boven het minimum inkomen moet zitten. Geldt dat in de States ook? Graag wat info hierover want ik kan er nergens iets over vinden...

Bedankt alweer! :thumbup:
Richard
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: We gaan eindelijk beginnen! (I-129)

Bericht door kastelke »

Proficiat met de grote stap!

Die antwoorden kan je op het forum vinden. Lees o.a. viewtopic.php?f=12&t=21736
Vooral het stuk over Affidavit of Support... Je vriendin zal dus bijkomende sponsors moeten vinden...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: We gaan eindelijk beginnen! (I-129)

Bericht door Clint »

Allereerst, voor de K1 moet je de I-129F hebben. De I-129 is een ander formulier ;)

Je moet bij je I-129F packet zowel bewijs van een echte relatie, als bewijs dat jullie in de afgelopen twee jaar elkaar lijfelijk hebben ontmoet. De makkelijkste manier hiervoor zijn inderdaad boarding passes én foto's. Een stuk of 4-5, waar jullie met zijn tweeën opstaan, met op de achterkant aangegeven waar. Verder telefoonrekeningen, e-mails (persoonlijke details mogen zwart gestreept worden).

Ik zou zeker even de K1 visa guide op Visajourney doorlezen voor meer info.

Wat betreft je tweede vraag:
Dit is iets dat sowieso pas later in het proces komt, bij het interview. Stel dat je morgen de boel indient, over een week je NOA1 hebt, dan heb je vanaf dat moment toch wel een maand of 6 te gaan. Je moet kunnen aantonen dat je geen last wordt voor de Amerikaanse staat. Dit kan op meerdere manieren. De meeste mensen gaan voor de Affidavit of Support. Regel is dat degene die je support (= jouw verloofde) minstens 125% van de armoedegrens verdient. Als diegene dat niet verdient, kan je cosponsors aandienen.
Eigen geld is ook een optie. Als jij flink wat spaargeld hebt, kan je het daarmee wellicht ook af.

Op de site die ik eerder al aangaf kan je heel veel nuttige info vinden specifiek over dit proces. Ik zit zelf bijna in de laatste fase van de aanvraag, en ik heb er veel aan gehad. Maar als je vragen hebt kan je ze ook altijd hier stellen natuurlijk, er loopt hier ook een schat aan informatie rond :D
Succes!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer