Kosten levensonderhoud

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

Kosten levensonderhoud

Berichtdoor Zweedse » 29 jul 2010, 13:36

Hoi!

(Al eens eerder aangemeld maar kan niet meer bij emailadres!)
Vriend en ik zitten voorzichtig de mogelijkheden te bekijken om naar Florida te verhuizen en daar een bedrijf op te zetten. Vriend heeft nu een eigen bedrijf en zou eventueel klanten mee kunnen nemen. Hoeveel hij hier mee kan verdienen is nog onbekend, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de kosten van levensonderhoud in Amerika.
Waar moet ik allemaal aan denken?

(Huur)woning en bijkomende verzekeringen?
Auto's? Autoverzekering?
Ziektekostenverzekering?
Electra?
TV / internetaansluiting / telefoon?
Water?
Rioolrecht?
Boodschappen?

Natuurlijk zullen de kosten van gezin tot gezin verschillen (en helemaal per regio!) maar kan iemand zeggen "Oh, vergeet dit niet!" of "Nou, van deze prijzen schrok ik!"
Las al dat ik een potje moet maken om borg ed van te betalen ivm ontbreken van credit history!
Zweedse
Amerika-newbie

Re: Kosten levensonderhoud

Berichtdoor Internet1961 » 29 jul 2010, 13:44

Ook ik ben best benieuwd naar deze kosten ! .

Ga dut dus goed volgen .
Internet1961
Amerika-ontdekker

Berichtdoor SemJes » 29 jul 2010, 13:49

Kijk eens in dit topic http://allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=10485 hier kun je al het een en ander vinden.
SemJes
Amerikafan

Berichtdoor robertm » 29 jul 2010, 14:05

Ik heb gehoord van mijn baas (eigenaar), toen ik de US zat, dat hij per maand tussen de USD 1200 en USD 1400 per maand betaalde voor zijn ziektekosten verzekering. Het is daarom soms beter om in loondienst te gaan want dan is het vaak goedkoper (gratis).

Groet, Robert
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
robertm
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Texas Boy » 29 jul 2010, 15:27

robertm schreef:Ik heb gehoord van mijn baas (eigenaar), toen ik de US zat, dat hij per maand tussen de USD 1200 en USD 1400 per maand betaalde voor zijn ziektekosten verzekering. Het is daarom soms beter om in loondienst te gaan want dan is het vaak goedkoper (gratis).

Groet, Robert

Wij betalen iets van 300 USD voor een simpel pakket en straks is het allemaal gratis heeft Obama gezegd :wink: Maar gratis is niets en 1400 is denk ik een heel duur pakket die de baas heeft en misschien heeft hij een slecht gezondheid en dat telt mee.
http://hollandranch.blogspot.com

“You may all go to Hell, and I will go to Texas” Davy Crockett, 1835
Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor ned in MO » 29 jul 2010, 15:43

Het is meer een kwestie van eerst een bedrijf(splan) opzetten, een grote som geld meebrengen. Je hebt toch wel min $200000 nodig om uberhaupter maar aan te mogen denken. Dan moet het ook nog eens goedgekeurd worden wat lang kan duren, niet eenvoudig is en ook geen garantie geeft.

Kosten van levensonderhoud verschillen heel erg van waar je woont

Ik betaal bijv geen rioolrecht of waterrecht want ik heb mijn eigen bron en septic tank. Ik woon in een county met lage onroerend goed belasting, lage crime (lees lage verzekeringen) heb een gezondheidsverzekering met hoge deductible etc.
Mijn maandelijks uitgavenpatroon kan daardoor wel 3x lager zijn dan iemand die in Miami woont.
Waarik $1500 property betaal zou je in Miami $15000 kunnen betalen afhankelijk van locatie etc
Goedkoop winkelen in de USA? Bezoek deze AllesAmerika website!
http://www.allesamerika.com/goedkoop-wi ... erika.html
Nu ook met Fedex economy optie met hoge korting!Nu ook met live chat!
ned in MO
Amerika-expert

Berichtdoor robertm » 29 jul 2010, 16:05

Texas Boy schreef:
robertm schreef:Ik heb gehoord van mijn baas (eigenaar), toen ik de US zat, dat hij per maand tussen de USD 1200 en USD 1400 per maand betaalde voor zijn ziektekosten verzekering. Het is daarom soms beter om in loondienst te gaan want dan is het vaak goedkoper (gratis).

Groet, Robert

Wij betalen iets van 300 USD voor een simpel pakket en straks is het allemaal gratis heeft Obama gezegd :wink: Maar gratis is niets en 1400 is denk ik een heel duur pakket die de baas heeft en misschien heeft hij een slecht gezondheid en dat telt mee.

Hij betaalt voor een gezin van 4 personen, dus misschien vandaar
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
robertm
Amerika-ontdekker

Berichtdoor ned in MO » 29 jul 2010, 16:14

Ons gezin bestaat ook uit 4 personen en wij betalen ook iets van $300 per maand (zelf verzekerd) maar als gezegd hebben een hoge deductible
ned in MO
Amerika-expert

Berichtdoor bart1 » 29 jul 2010, 19:43

Ik denk dat het zeer moeilijk is om een bedrag te plakken op levensonderhoud.
Sommigen zijn tevreden met een appartement, anderen kiezen voor een huis met zwembad. Sommigen gaan op zijn Amerikaans veel uit eten, anderen niet.
Sommigen kopen een nieuwe SUV, anderen zijn tevreden met een tweedehandse auto,...

Wat ik wel kan zeggen is dat je in het algemeen meer hebt voor minder geld, zoals boodschappen, uit eten, benzine e.d.
Andere dingen zijn dan terug duurder zoals de alom besproken ziekteverzekering. Ook een huurhuis vind ik in huidige markt een stuk duurder dan een koophuis of in vergelijk met belgie.

Denk dat iedereen voor zichzelf moet kijken hoeveel van je spaarcentjes wil investeren om naar de US te komen. Dat je een stuk van je spaarcenten zal nodig hebben om te emigreren is buiten discussie!
Wij hadden een budget opgemaakt waarbij wij dagelijkse kosten gelijk gesteld hadden aan wat we in Belgie deden en daarnaast via internet opgezocht wat huurnuis kosten, ziekteverzekering, investeren in auto, verhuis e.d. De uiteindelijke kosten waren aardig in de buurt en weinig verrassingen.

Bart1
bart1
Amerikafan

Berichtdoor Texas Boy » 29 jul 2010, 20:54

Ik denk dat je zo'n beetje hetzelfde kwijt bent als in Nederland, Ziektenkosten kan je ook via Ooms doen, andere verzekeringen zijn niet echt duurder, maar koop geen nieuwe auto want als nieuwkomer ga je betalen.

(Huur)woning en bijkomende verzekeringen?
Auto's? Autoverzekering?
Ziektekostenverzekering?
Electra?
TV / internetaansluiting / telefoon?
Water?
Rioolrecht?
Boodschappen?

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor GJK » 30 jul 2010, 22:43

Goed topic, ik houd het in de gaten :)
GJK
Amerika-ontdekker

Berichtdoor ned in MO » 30 jul 2010, 23:25

Ik betaal hier (waar ik woon) $100 per maand voor twee auto's samen. Een VW Touareg en een Honda accord Hybrid.
Mijn vader betaalt dat voor 1 auto in Nederland Peugeot 307 met max no claim :shock:

Ik woon dan ook in een laag risico gebied
ned in MO
Amerika-expert

Berichtdoor Loek » 31 jul 2010, 00:45

Ik vraag me af of het veel uitmaakt waar je woont. Hier onder de rook van Denver betaal ik $150/maand voor drie autos (Mercedes, Volkswagen en Chevy Pickup). Vanaf volgende maand gaat de premie nog eens omlaag omdat ik de homeowner's insurance ook bij hun onderbreng.
Loek
Amerika-expert

Berichtdoor ned in MO » 31 jul 2010, 04:17

ja hoor dat maakt veel uit. Als je alleen al bijv streetparking hebt ipv garage betaal je al meer
ned in MO
Amerika-expert

Berichtdoor robertm » 31 jul 2010, 15:29

Loek schreef:Ik vraag me af of het veel uitmaakt waar je woont. Hier onder de rook van Denver betaal ik $150/maand voor drie autos (Mercedes, Volkswagen en Chevy Pickup). Vanaf volgende maand gaat de premie nog eens omlaag omdat ik de homeowner's insurance ook bij hun onderbreng.

Loek/Ned in Mo,

Wat jullie betalen aan autoverzekering is natuurlijk super mooi. Maar is dat representatief voor iemand die net naar Amerika is verhuisd?
Ik betaalde extra omdat ik geen rij historie had in de VS, als ik langer was gebleven dan was ook mijn verzekering naar beneden gegaan. Daarnaast had ik het maximale verzekerd wat maar kon met minimale eigen risico. Autoverzekeringen bestaat daar uit veel meer componenten dan in Nederland. Ik heb toen maar alles maar genomen :)
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
robertm
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Texas Boy » 31 jul 2010, 15:47

robertm schreef: Autoverzekeringen bestaat daar uit veel meer componenten dan in Nederland. Ik heb toen maar alles maar genomen :)

Klopt ej betaald vooral veel meer bij All-Risk, maar als je een normale auto koopt van een paar duizend Dollar betaal je bij Progressive iets van 60 USD per maand, wij verzekeren veel voor klanten die met hun gekochte auto of motor een paar weken door Amerika gaan rijden.

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor ned in MO » 31 jul 2010, 16:45

Ik emigreerde als 26 jarige. kocht een For Bronco II (een tweedeurs ford explorer) en verzekerde hem allrisk. Auto was 9 jaar oud en had 140000 mijl op de teller.
Mijn verzekering was toen $165 per maand. Nadat ik een jaar mijn amerikaanse rijbewijs had zakte het naar $100 per maand.

Voor nieuwe emigranten zal verzekering dus niet goedkoop zijn.
ned in MO
Amerika-expert

Berichtdoor dutchie_in_boston » 02 aug 2010, 00:26

gut, ned in MO, en hoeveel had je ervoor gekregen als de auto een total loss was? $165? :lol:
dutchie_in_boston
Amerikakenner

Berichtdoor Texas Boy » 02 aug 2010, 01:39

Een oude auto all-risk verzekeren is wat overdone en soms kan het geeneens, maar nogmaals, wij verzekeren regelmatig auto's voor Nederlanders die in Amerika gaan rondrijden met hun aankoop, auto's worden WA verzekerd en betaal nooit meer dan 100 USD per maand.

Texas Boy
Amerika-expert

Berichtdoor ned in MO » 02 aug 2010, 16:41

dutchie_in_boston schreef:gut, ned in MO, en hoeveel had je ervoor gekregen als de auto een total loss was? $165? :lol:

Zo'n $3500. Twee weken na het afsluiten van de verzekering boorde zich een idioot in mijn auto. Officieel was ie total loss maar ik heb hem laten repareren.
Andere partij was schuld.

Dom was het niet want ik had toen (net geemigreerd en $1000 in de bank) dus geen geld voor een andere auto in het geval ik zelf mijn auto aan poeier had gereden. Zonder auto begin je hier niks.
Dat heet dus risico spreiding.
Je moet je indenken dat ik net van school was, geen rooie rotcent had en wel moest zien te overleven hier in de USA.
ned in MO
Amerika-expert

Keer terug naar Emigratie naar Amerika