Een liefde in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

Een liefde in Amerika

Berichtdoor 9k.semi » 28 jul 2010, 11:50

Beste mensen,

mijn lieve vriendin woont in Michigan (vlakbij Detroit) en we proberen al sinds tijden bij elkaar te komen. Ik heb me erg verdiept in de visa
die te bemachtigen zijn, helaas ben ik bang dat voor mij alleen een studenten visum mogelijk is, of door werk te vinden. Uiteraard zoek ik
en bedrijf in de buurt van haar woonplaats.

Probleempje: De economie is slecht, grafisch vormgevers zijn niet nodig, ik heb niet iets "extras" te bieden dan gemiddeld Amerikaan.
Waarom zullen ze mij dan een contract aanbieden en mijn visum regelen?

Velen zullen zeggen, waarom trouw je niet gewoon als je zo gelukkig bent. Mijn antwoord: Omdat dat niet een reden is om te trouwen. Ik heb
wel weken samen met haar gespendeerd maar trouwen doen je niet zomaar. Ik hoop eigenlijk via deze weg mensen te zoeken die tips hebben
en wellicht hetzelfde pad hebben moeten bewandelen? Ik zou het geweldig vinden als ik ervaringen en vragen kan uitwisselen. Ik heb er al
een over nagedacht of ze me ergens kunnen gebruiken als talk voor een bedrijf.

Ik ben zelf 24 jaar, grafisch ontwerper.
Owja mijn naam is Marcel :)

Vast dank voor de reacties!
9k.semi
Amerika-ontdekker

Re: Een liefde in Amerika

Berichtdoor RiverCola » 28 jul 2010, 13:13

Er zijn al velen (ook hier op het forum) die die weg bewandeld hebben en allen kwamen tot de conclusie dat trouwen eigenlijk de enige manier is met uitzicht op samenzijn.

Het veel gebruikte argument op dit forum is; 'wat is er nu romatischer dan trouwen om bij je geliefde te kunnen zijn?!'

Zo kun je het ook bekijken natuurlijk, want, zoals je zelf al aangeeft, op een andere manier daar komen (op basis van werk bv) is voor velen vrijwel onmogelijk.
mijn weblog over kunst/architectuur/maatschappij: http://no4cubic.wordpress.com
website van mijn kunstenaartje: www.marin-visualart.com !!!
RiverCola
Amerika-expert

Berichtdoor jaja5 » 28 jul 2010, 14:34

zoals je zelf al aangeeft, studie kan ook.
Is een studie-visum een optie?
er hangt wel een prijskaartje aan het volgen van een studie (zitten eisen aan het aantal studiepunten dus je moet wel een studie doen)

succes
jaja5
Amerikafan

Berichtdoor 9k.semi » 28 jul 2010, 15:01

Een studie is inderdaad wel een optie, ik moet alleen mezelf voorzien van eten, onderdak EN een studie wordt wel heel erg duur ben ik bang.
In die zin zou het dus niet echt een mogelijkheid zijn. Het zou wel een mooie gelegenheid bieden om rond te kijken naar werk...
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Ziva » 28 jul 2010, 16:28

Doe mee aan de DV. Gratis en je weet nooit :)

*spreekt uit ervaring*
Ziva
Amerikafan

Berichtdoor 9k.semi » 28 jul 2010, 16:39

Ziva schreef:Doe mee aan de DV. Gratis en je weet nooit :)

*spreekt uit ervaring*

Dat gaat sowieso gebeuren, moet alleen nog een vol jaar wachten helaas :(
Ruilen?!
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor ned in MO » 28 jul 2010, 18:56

Trouwen is het makkelijkste en het goedkoopste
Goedkoop winkelen in de USA? Bezoek deze AllesAmerika website!
http://www.allesamerika.com/goedkoop-wi ... erika.html
Nu ook met Fedex economy optie met hoge korting!Nu ook met live chat!
ned in MO
Amerika-expert

Berichtdoor kastelke » 28 jul 2010, 21:08

9k.semi schreef:

*spreekt uit ervaring*

Ruilen?!

Waarom kan je in oktober van dit jaar niet meedoen?
kastelke
Moderator

Berichtdoor Ziva » 28 jul 2010, 21:31

9k.semi schreef:

*spreekt uit ervaring*

Ruilen?!

Heb even met vriendlief overlegd en hij zegt heel resoluut: NEE! ;)
Ziva
Amerikafan

Berichtdoor Petra/VS » 29 jul 2010, 05:34

9k.semi schreef:Velen zullen zeggen, waarom trouw je niet gewoon als je zo gelukkig bent. Mijn antwoord: Omdat dat niet een reden is om te trouwen.

Als je zo graag samen wilt zijn en zeker ervan bent wel. Ik heb, weliswaar een kwart eeuw geleden, ook mijn principes opzij gezet. Ik wilde per se niet mijn groene kaart via mijn huwelijk krijgen, maar uiteindelijk bleek dat de snelste manier. Het was een heel andere situatie, maar met hetzelfde resultaat: een groene kaart.
Dagboek over ons leven in de VS (reisverslagen in de rechtse kolom)
Foto's hier en hier
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder

Berichtdoor 9k.semi » 29 jul 2010, 08:48

kastelke schreef:
9k.semi schreef:

*spreekt uit ervaring*

Ruilen?!

Waarom kan je in oktober van dit jaar niet meedoen?

Ik doe mee in Oktober maar als ik het goed heb doe je dan mee voor 2012 toch?
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor 9k.semi » 29 jul 2010, 08:50

Petra/VS schreef:
9k.semi schreef:Velen zullen zeggen, waarom trouw je niet gewoon als je zo gelukkig bent. Mijn antwoord: Omdat dat niet een reden is om te trouwen.

Als je zo graag samen wilt zijn en zeker ervan bent wel. Ik heb, weliswaar een kwart eeuw geleden, ook mijn principes opzij gezet. Ik wilde per se niet mijn groene kaart via mijn huwelijk krijgen, maar uiteindelijk bleek dat de snelste manier. Het was een heel andere situatie, maar met hetzelfde resultaat: een groene kaart.

Als ik hier een poll houd mag het duidelijk zijn haha. Ik moet gewoon trouwen! Hoe langt u/je bezig geweest om tot die beslissing te komen?
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor 9k.semi » 29 jul 2010, 08:51

Ziva schreef:
9k.semi schreef:

*spreekt uit ervaring*

Ruilen?!

Heb even met vriendlief overlegd en hij zegt heel resoluut: NEE! ;)

Jammer T_T
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Petra/VS » 29 jul 2010, 21:08

9k.semi schreef:Als ik hier een poll houd mag het duidelijk zijn haha. Ik moet gewoon trouwen! Hoe langt u/je bezig geweest om tot die beslissing te komen?

We kenden elkaar anderhalf jaar toen we trouwden en al vrij snel daarna heb ik mijn groene kaart aangevraagd. Zoals ik al schreef was mijn situatie anders, want ik wachtte destijds op een groene kaart via mijn werkgever, die maar niet kwam, en de werkgever begon mij als een soort slaaf te behandelen, waardoor ik moest kiezen of doorwerken voor dat bedrijf en misschien nog jaren voor die mensen werken of toch, tegen mijn wensen in, groene kaart via mijn huwelijk. Ik snap je bezwaren dus wel, maar soms moet je praktisch denken.
Dagboek over ons leven in de VS (reisverslagen in de rechtse kolom)
Foto's hier en hier
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder

Berichtdoor 9k.semi » 30 jul 2010, 12:06

Ik hoop het van harte. Ik wil zo graag bij haar zijn... Hier zullen ongetwijfeld een hoop mensen zijn die wel weten hoe het is. Het voelt alsof
ik ergens op de middelandse zee dobber. Ik ben niet in America maar emotioneel neem je al afscheid van Nederland. Je hele toekomst richt
zich op datgeen wat je wilt doen. Ik zal voorlopig nog niet trouwen denk ik i.v.m. school etc maar ik hoop inderdaad wel dat er op andere fronten
zich andere mogelijkheden voordoen. Ik had waarschijnlijk de keuze als jou genomen.
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Clint » 30 jul 2010, 12:35

Mijn vriendin en ik zijn nu 5 jaar samen (precies vandaag trouwens ;) ). We zijn nu bezig met de aanvraag voor het K1 (fiancé) visum. Na een half jaar wisten we al dat de enige manier voor ons om samen te zijn (of dat nou in NL of de US is) via trouwen is. De andere opties zijn gewoonweg niet realistisch. Ook ik zat met mijn opleiding en we hebben toen besloten dat ik die gewoon in Nederland af zou maken (scheelt namelijk nogal in de kosten, ik heb nu 0.0 studieschuld) en dat we daarna pas de K1 weg zouden gaan bewandelen. Makkelijk is het niet (5 jaar niet regelmatig bij elkaar), maar het is zeker wel te doen.
Afbeelding Afbeelding
*** 04-06-2010 sent in form I-129F to file for K1 visa! ***
*** 14-06-2010 package arrived at California Service Center ***
*** 18-06-2010 recieved NOA1 ***
Clint
Amerika-expert

Berichtdoor 9k.semi » 02 aug 2010, 14:41

Clint schreef:Mijn vriendin en ik zijn nu 5 jaar samen (precies vandaag trouwens ;) ). We zijn nu bezig met de aanvraag voor het K1 (fiancé) visum. Na een half jaar wisten we al dat de enige manier voor ons om samen te zijn (of dat nou in NL of de US is) via trouwen is. De andere opties zijn gewoonweg niet realistisch. Ook ik zat met mijn opleiding en we hebben toen besloten dat ik die gewoon in Nederland af zou maken (scheelt namelijk nogal in de kosten, ik heb nu 0.0 studieschuld) en dat we daarna pas de K1 weg zouden gaan bewandelen. Makkelijk is het niet (5 jaar niet regelmatig bij elkaar), maar het is zeker wel te doen.

Geweldig om dan uiteindelijk bij elkaar te zijn! Knap hoor dat je het volgehouden hebt ook al ben ik ook al 2 jaar onderweg. Het begint wel aardig bij me op te breken. Wat heeft het voor jou dragelijker gemaakt? Wij hebben soms periodes zoals waarschijnlijk iedereen wel waar het gewoon moeilijker is. Ik probeer haar elke 3 maanden te bezoeken.
9k.semi
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Dento » 02 aug 2010, 22:53

Toen wij elkaar leerden kennen hebben we ook periodes gehad waarin we elkaar 5 maanden niet zagen. Het heeft bij ons echter geen 5 jaar geduurd... :wink:

Het internet helpt, Skype/MSN/Yahoo of wat je ook wilt gebruiken, emailen, goedkoop bellen, etc.

Makkelijk is het niet en dat wordt het ook niet maar zoals Clint al zegt: het is te doen.
~ "Duct tape is like The Force. It has a light side, a dark side, and it holds the world together." - Author Unknown ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Moderator

Berichtdoor Clint » 03 aug 2010, 09:44

Op een gegeven moment wen je er aan. Toen we beiden nog studeerden was het vaak wat lastiger. Je had vaak niets te doen (= tijd om elkaar te missen), leefde in een onregelmatig ritme. Nu werken we allebei, stukje regelmatiger, je bent veel bezig, en je bent moe aan het einde van de dag ;)

Wat bij ons heel erg heeft geholpen is dat we meteen hadden besloten dat ik hoe dan ook mijn studie in Nederland af zou maken en dat we pas daarna zouden beginnen aan visums e.d. Hierdoor hadden we duidelijk een doel voor ogen, maar ook een realistisch tijdbeeld. En we zijn beiden enorm koppig.. dat help ook ;)
Afbeelding Afbeelding
*** 04-06-2010 sent in form I-129F to file for K1 visa! ***
*** 14-06-2010 package arrived at California Service Center ***
*** 18-06-2010 recieved NOA1 ***
Clint
Amerika-expert

Berichtdoor Dento » 03 aug 2010, 15:40

Clint schreef:en je bent moe aan het einde van de dag ;)

En dan is het laatste wat je wilt ook nog een zeurende vrouw aan je hoofd... :mrgreen: :wink: :lol: (Geef het maar toe, ze leest toch niet mee hier, en die van mij ook niet :mrgreen: :lol: :wink: )
~ "Duct tape is like The Force. It has a light side, a dark side, and it holds the world together." - Author Unknown ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Moderator

Volgende

Keer terug naar Emigratie naar Amerika