Emigratie Miami via E2

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
renate van swol
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2009, 08:20

Emigratie Miami via E2

Bericht door renate van swol »

Wij zijn een familie bestaande uit 5 personen, ik (29 jaar) en mijn man (30 jaar) en ons zoontje (18 maanden), mijn schoonmoeder (56 jaar) en schoonvader (64 jaar). Wij hebben in Frankrijk een hotel gebouwd en verkocht en willen nu graag in Miami investeren. Ons plan: twee bestaand bedrijven aankopen om zo voor ieder gezin een E2 visum te krijgen, 2 huizen kopen in Miami en investeren in onroerendgoed. Nu ben ik me bewust dat hier heel veel haken en ogen aanzitten, zijn er mensen die ervaring hebben in het aankopen van onroerendgoed en bedrijven, aangezien er voor buitenlanders andere regels bestaan als voor Amerikanen. Zou iemand mij kunnen waarschuwen voor mogelijke valkuilen. :banghead:
Alvast bedankt
Renate
sjoerd
Amerika-ontdekker
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 mar 2008, 18:45
Locatie: Delft

Re: HELP! emigreren naar Miami

Bericht door sjoerd »

Beste Renate,

Hier op het forum is al het een en ander geschreven over o.a. het E2 visum, gebruik de zoekfunctie van het forum eens! Het is aan teraden om zo'n visum samen met een advocaat te regelen. Denk aan bijvoorbeeld PBBI, een gewaardeerde advocaat hier op het forum!
Als je wat specifiekere vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd stellen

Je moet wel rekening houden dat je per E2 visum minstens 150.000 dollar moet investeren!

Succes!
Sjoerd
PBBI
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 nov 2003, 17:42
Contacteer:

Re: HELP! emigreren naar Miami

Bericht door PBBI »

Denk aan bijvoorbeeld PBBI, een gewaardeerde advocaat hier op het forum!
Sjoerd, geen advocaten maar business brokers en we helpen buitenlanders met het vinden en kopen van een bedrijf dat de mogelijkheid biedt om een visum aan te vragen. Maar omdat we dit al ruime tijd doen hebben we denk ik wel wat ervaring. :dance: :beerchug:

Voor Renate, je kunt al met 1 bedrijf een visum aanvragen voor 2 gezinnen, mits je het goed doet.
Miami, zeker weten? Hou er rekening mee dat op vakantie gaan in Miami iets anders is dan er wonen. Om eerlijk te zijn, in de 10 jaar (eigenlijk 12, maar vooruit) dat we dit doen hebben we nog nooit iemand geholpen met de aankoop van een bedrijf in Miami. Wel heel veel interesse, maar als ze er geweest waren om naar een bedrijf te kijken dan werd er met andere ogen (en op andere locaties) gekeken dan wanneer ze op vakantie waren. We zijn nu wel met iemand bezig die meer Spaans dan Engels spreekt en graag in Miami zou zitten om deze reden.
Huizen kopen en investeren in onroerend goed is geen optie om een visum aan te vragen. Of het moet zoveel zijn dat je er werkelijk de kost mee kunt verdienen en ook nog werkgelegenheid biedt aan een aantal Amerikanen. Dit verhaal komt eigenlijk ook altijd weer naar voren als mensen een B&B willen kopen of beginnen.
renate van swol
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2009, 08:20

emigeren maar Miami op e2 visum

Bericht door renate van swol »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het emigreren naar Miami op een e2 visum. Wij zijn daar op dit moment mee bezig en had graag contact met iemand die dit traject heeft meegemaakt voor eventuele tips of valkuilen.

Alvast bedankt!

Renate
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door Bennogr »

Renate:

Ik zou wat PBBI geschreven heeft nog eens goed doorlezen en echt eens met hem gaan praten, hij heeft meer ervaring dan de gemiddelde forumganger (en is "smarter than the average bear" voor de kenners van Yogi Bear onder ons).

Tenzij je er natuurlijk vast van overtuigd bent dat wilde verhalen, "mij is het zo gelukt en ik heb lak aan wat een ander zegt", beter zijn dan gedegen ervaring. En je het risico wilt vermijden dat je te horen krijgt wat je liever niet wilt horen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
peet
Amerikakenner
Berichten: 463
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:52
Locatie: Oneonta NY
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door peet »

Ik sluit me helemaal bij mijn 2 voorgangers aan. Ook hier op het forum is al behoorlijk wat info te vinden van de E2 ers die hier al zitten.

En inderdaad, ik heb ook zoveel verhalen gehoort en gelezen van mensen die het wel even doen. Laat je eerst goed informeren..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door kastelke »

Misschien iets om over na te denken: Ik begrijp dat het heel verleidelijk is om een paar duizenden dollars extra in je zakken te houden, maar misschien moet je een dergelijke uitgave gewoon leren zien als een deel van de noodzakelijke kost om je dromen waar te maken.
En als dat bedrag je de das om zou doen, dan moet je nog wat langer sparen, of je dromen bijstellen. Want ik zou toch een buffer van minstens $ 20 - 25.000 voorzien voor 'onverwachte kosten' die in de loop van het proces nog opduiken. Eventueel aangevuld met nog een budget om het eerste jaar te overleven, als je zaak misschien niet een break even draait.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
renate van swol
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2009, 08:20

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door renate van swol »

Natuurlijk zijn wij niet van plan om het visum zelf aan te vragen. Wij hebben de hulp ingeschakeld van het bureau VISA VERSA, hebben een Amerikaanse advocaat voor de advisering en werken samen met een grote makelaar voor het aankopen van de bedrijven. Ik wilde alleen in contact komen met mensen die deze stap al gerealiseerd hebben. Waar ze tegenaan liepen en de ervaringen die zij hebben met dit traject.
Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door kastelke »

Fijn te horen dat je professionele hulp ingeschakeld hebt.

Waar je tegenaan kan lopen? Dat het E2 geen emigratievisum is. Je schoonouders kunnen dus niet op pensioen gaan, want dan moeten ze terugkeren naar hun thuisland. En jouw kinderen hebben geen recht om in het land te mogen blijven als zij 21 jaar zijn en niet of studeren, of gehuwd zijn met een Amerikaan.
En jullie visum wordt ook niet verlengd zodra je niet meer aan alle voorwaarden voldoet...
Maar daar zijn hier en daar ook wel mouwen aan te passen, heb ik wel eens gehoord. Het vergt alleen wat tijd (en misschien ook nog meer geld?). Maar Visa Versa zal jullie dat al wel gezegd hebben.

(desondanks laat ik dit draadje toch maar in het Emigratiedeel staan ipv het te verhuizen naar 'Tijdelijke Visa'. ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
peet
Amerikakenner
Berichten: 463
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:52
Locatie: Oneonta NY
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door peet »

Renate wat wil je weten. Ik denk dat wij wel tegen het een en ander zijn aangelopen, het meeste is op dit forum al wel te vinden. Desondanks en met de hulp van, is het toch goedgekomen en draaie wij nu hier op een E2 ruim 2 jaar.

Maar zelfs dan loop je tegen onverwachte dingen aan, als bv een werk visum dat maar niet verlengt wordt.

Kastelke. De bedragen is buffer die je noemt zijn inderdaad noodzakelijk. Telkens wanneer je dacht dat je alles wel op een rijtje had, dook er wel weer iets anders op. Of dingen waarvoor we gewaarschuuwd waren maar niet serieus genoeg genomen hadden. Bij ons was dit Bv borg betalen voor zo'n beetje alles omdat je geen credit history hebt. Wij dachten dat dit wel los zou lopen, NOT..

Wij zijn compleet door onze buffers heen gegaan en dat was zelfs nog meer dan die bedragen die jij noemt.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door Bennogr »

Heb indertijd tijdens een emigratiebeurs eens met Vice Versa staan praten. Kreeg een goede, serieuze indruk van ze. Ik heb ze zelf nooit nodig gehad, maar als ik wat later naar de VS gegaan was dan in 1976 (en geweten had wat ik nu weet), dan had ik zeker hen of PBBI ingeschakeld.

Blijft de vraag natuurlijk: waarom juist Miami? Amerika is een erg groot land, met vele mooie en prettige plekjes. Met op vele plaatsen weer dat even mooi is als Florida, maar wat minder heet.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
renate van swol
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2009, 08:20

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door renate van swol »

Hartstikke bedankt voor jullie informatie en inderdaad dat hele credit history is nogal een big thing, gelukkig hebben we nu een bank die daar ook vertegenwoordigd is die bereid is verklaringen te maken alleen blijft het een moeilijk verhaal, gelukkig hebben we een buffer die even mee kan! Misschien is het ook een idee voor mijn schoonouders om een greencard aan te vragen op basis van een investeerdersvorm dat schijnt ook te kunnen, je moet dan wel aan een aantal voorwaarden kunnen voldoen, zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?
Waarom Miami, wij voelen ons daar helemaal op ons gemak zijn er nu al een aantal malen geweest en wij vinden daar alles wat we zoeken!

Nog bedankt voor jullie info!
renate van swol
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2009, 08:20

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door renate van swol »

Peet,

Hoe kun je het beste aan een credit history komen, heb je hier tips voor?

Alvast bedankt!
renate van swol
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2009, 08:20

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door renate van swol »

Graag zou ik ook in contact willen komen met mensen die ervaringen hebben met het verkrijgen van een hypotheek. Het gaat hier niet om een tweede bewoning maar eerste bewoning. Onze situatie is als volgt: Wij kunnen zelf 50% in het huis doen en de ander 50% moet gefinancierd worden verder hebben we genoeg buffer om het eea op te vangen. Zijn er bepaalde voorwaarden voor buitenlanders of moeten we ergens rekening mee houden voor het verkrijgen van een hypotheek. Kan iemand ons hiermee op weg helpen?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door kastelke »

renate van swol schreef: Hoe kun je het beste aan een credit history komen, heb je hier tips voor?
Gebruik de zoekfunctie eens, en zoek op
credit history
credit score
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
peet
Amerikakenner
Berichten: 463
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:52
Locatie: Oneonta NY
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door peet »

Credit is en blijft een lastig ding, zeker als je een eerste hypotheek af wil sluiten. Wij hadden alles. Brief an de bank van goed gedag, verklaringen van beiden van BKR in Tiel, in engels. Ook wij betaalde een deel zelf. Hadden buffer voldoende.

In het begin roepen banken hier altijd. O no problem, en makelaars hier hebben daar helemaal een handje van. Daar is alles no problem, totdat.

Uiteindelijk hebben wij mijn oom als Co signer gehad en daarmee kwam de hypotheek rond.
Onze koop ging toen niet door en bij dit motel hebben wij owner financing, dus geen oom en bank nodig gehad.

Het opbouwen gaat moeizaam. Een carloan kan je vergeten en ook creditcards krijg je moeilijk. Wij hebben een secured credit card. Daarvoor stort je, zeg 1000 op de bank en dan kan je die kaart tot 1000 gebruiken.

Bij veel bedrijven moet je ook borg betalen omdat je geen credit history hebt. Dat hebben wij zoveel mogelijk geweigerd. Alleen bij electra hebben we dat. Als je daar overal aan toegeeft dan heb je ik weet niet hoeveel geld aan borg uit staan en het kan ook zeker zonder.

Je beste kans om een hypotheek te krijgen is een co signer. Uiteraard met een goede score.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Staceybeesie
Amerika-expert
Berichten: 5154
Lid geworden op: 02 dec 2004, 17:23
Locatie: USA

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben hier een hypotheek gekregen. Ging op zich niet makkelijk, maar ook wij hebben een groot percentage ingelegd in de aankoop van ons huis. En hadden een engelse (goed gedrag)verklaring van onze visa card.
Een recente NL bank afschrijving (van een bank die ook in Amerika zaken doet en die (toen nog) goed aangeschreven stond)
Een engelstalige BKR verklaring, die overigens niet uit te leggen was. Want in NL geldt als je niet geregistreerd bent dat het dan goed is. In Amerika geldt juist dat je wel geregistreerd moet zijn, want daarmee weten zij dat andere banken jou een krediet hebben gegeven. Was moeilijk om die andere beredenering enigzins uit te leggen.
En belangrijkste, wij hadden een werkgeversverklaring, met daarin vermeld het Amerikaanse salaris.
En dat laatste is denk ik het probleem, als je ondernemer bent.

Bovendien, was dit alles vier jaar geleden. Er is heel wat veranderd in de financiele sector sinds dien.
De banken zitten op hun geld (of beter gezegd op de blaren) en wilden toen al niet graag uitlenen aan visahouders (want je kan zomaar vertrokken zijn) en nu denk ik alleen nog maar minder....
PBBI
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 nov 2003, 17:42
Contacteer:

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door PBBI »

Misschien is het ook een idee voor mijn schoonouders om een greencard aan te vragen op basis van een investeerdersvorm dat schijnt ook te kunnen, je moet dan wel aan een aantal voorwaarden kunnen voldoen, zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?
Dit is een heel ingewikkeld verhaal, ik heb toevallig deze maand nog contact gehad met een Duitser die met dit traject bezig is en nu een 'conditional' greencard heeft. Het ingewikkelde zit in de term çonditional', want die condities moeten er vanaf. Het beste is om dat met je visum advocaat te overleggen, maar ook niet alle visum advocaten werken of hebben ervaring met een EB-5 visum. Naast de conditional issues heb je ook nog het verhaal investering, minimaal $500.000 of anders een miljoen +.
Ik wilde alleen in contact komen met mensen die deze stap al gerealiseerd hebben. Waar ze tegenaan liepen en de ervaringen die zij hebben met dit traject.
De meeste E2 visum aanvragers delen hun ervaringen niet met anderen op forums als dit, dat is me in de loop van de jaren wel opgevallen. Peet is een van de weinigen. Ik denk dat er het gevoel heerst van je bent ondernemer dus je moet je eigen boontjes maar doppen. Misschien is het ook wel zo dat ze er geen tijd aan willen besteden. Van de, ik schat tientallen, personen die op dit forum interesse toonden om een E2 aan te vragen zijn er maar een enkele echt vertrokken naar de VS, de rest is vertrokken van het forum. Een er zijn er verschillende die de boot zijn ingegaan en dat zullen ze ook niet op het forum met de andere delen. Verder zijn alle ervaringen weer anders, waar de een problemen mee heeft daar fietst de ander gewoon doorheen.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door USInsider »

Ik lees hier wat mee maar kan weinig inbrengen aangezien wij in eerste instantie op een H-1B visum binnen kwamen en dat is inmiddels al vijftien jaar geleden. Wij konden toen een huis kopen door 20% aan te betalen, een hogere rente te betalen alsmede zg. points (vooruitbetaalde rente ahw.) en de hypotheek was voor zeven jaar met een zg. 'balloon' het hele bedrag was dan in een keer verschuldigd. En er waren meer een of tee banken die ons wilden hebben, bij de meesten kwamen we niet in aanmerking.
Ik denk dat dat nu beduidend moeilijk is - en zeker als je niet binnenkomt met een aanbod tot baan.

Jullie hebben een wel heel vol programma: immigreren met schoonouders, een bedrijf overnemen/beginnen, een huis kopen etc.
Waarom gaan jullie in eerste instantie niet huren ? Huurwoningen en appartementen zijn in de meeste gebieden van de US makkelijk te vinden en er zijn geen beperkende bepalingen zoals in Ned. Je geld zit dan niet vast, plus huur is op te zeggen, een hypotheek loopt door tot je verkocht hebt, idem de o.g. belasting.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Emigratie Miami via E2

Bericht door USInsider »

oh bummer, wat een stomme tikfout(en). Er had moeten staan:
...maar een of twee banken wilden ons hebben...

Een belangrijk element in het opbouwen van credit historie, de naam zegt het al, is tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer