Rondreis Florida plannen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ReizenDoorAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 okt 2011, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Groningen
Contacteer:

Rondreis Florida plannen

Bericht door ReizenDoorAmerika »

Tijdens onze rondreis door het Westen van Amerika werd duidelijk dat we nog meer reizen zouden willen maken naar Amerika. Dit jaar willen we Hawaii en (een deel van Florida) gaan bezoeken.

We willen graag van Florida kenners weten hoe groot we de rondreis door Florida kunnen maken wanneer we hier 3 a 4 weken de tijd voor hebben.
Miami en de Miami keys staan al vast en eigenlijk is ook al zeker dat we Walt Disney World Resort willen bezoeken.

Iemand tips hoe we deze rondreis het beste in kunnen delen en heb je aan 1 dag World Disney voldoende?
Ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door ronenivonne »

In 3 tot 4 weken heb je veel in Florida gezien, Wij hebben onze eerste rond reis in 16 dagen gedaan. Maar niet het bovenste stuk gepakt dan zoals Jacksonville en Tallahasee. In Orlando is heel veel te zien, niet voor niets de pretpark stad van de wereld. Disney zelf heb je aan 1 dag genoeg, maar je hebt nog veel meer parken die echt de moeite zijn, als je hier van houdt uiteraard. Zoals Epcot, Animal Kingdom, Universal, Waterparken, Seal World ( ook een aanrader ), enz enz. Celebration is leuk om gezien te hebben, is een disney comminuty in Orlando, ook old Town is heel leuk als je van kermis en oude auto's houdt.

Dingen die je in Florida niet mag missen naar mijn mening is buiten Orlando, St Augsutine, Daytona en Daytona Beach, Kennedy Space Centre, Miami,
de Key's, de Everglades is ook erg gaaf.
De westkust uiteraard met bv Ft Meijers, Sanibel Island en Clearwater beach.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door SpaceAce »

ReizenDoorAmerika schreef:Iemand tips hoe we deze rondreis het beste in kunnen delen en heb je aan 1 dag World Disney voldoende?
Als je met World Disney alleen het park Magic Kingdom bedoeld, dan wel. Bedoel je écht World Disney zelf, dan uiteraard niet, aangezien Disney World Resort bestaat uit vier pretparken, twee waterpretparken en twee winkel- en entertainmentgebieden :)

En zoals ronenivonne al aangeeft, heeft Orlando nóg meer pretparken (Universal heeft er twee overigens). Persoonlijk zou ik minstens 1.5 week voor Orlando uittrekken, liever nog twee. En dan heb je dus nog een goed twee weken over voor een rondje door Florida. Lijkt me een mooie verdeling!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
deeyore
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 mei 2006, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Amersfoort

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door deeyore »

Wij hebben een week in Orlando gezeten voor de 4 Disneyparken en Universal Studio's, je verveelt je geen moment daar. Daarna zijn we in 2 weken via Kennedy Space Center, Daytona Beach, St. Augustine, St. Petersburg, Sanibel Island, Tampa, Ft. Meijers, Everglades naar de Keys gegaan, waar we een kleine week verbleven voordat we terugvlogen vanaf MIami.
Gebruikersavatar
ReizenDoorAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 okt 2011, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door ReizenDoorAmerika »

Bedankt voor de tips mensen!

Met World Disney bedoelde ik idd het park Magic Kingdom.

We hebben alvast een globale planning gemaakt, die we nog verder uit zullen breiden:
Dag 1: Hawaii -> Miami
Dag 2: Miami -> Key West
Dag 3: Key West -> Key Largo
Dag 4: Key Largo (via Everglades National Park) -> Naples
Dag 5: Naples -> St. Petersburg
Dag 6: St. Petersburg -> Homosassa Springs
Dag 7: Homosassa Springs -> Ocala
Dag 8: Ocala -> St. Augustine
Dag 9: St. Augustine -> Orlando
Dag 10: Disney World Magic Kingdom
Dag 11: Orlando
Dag 12: Orlando -> Cocoa Beach (Kennedy Space Center)
Dag 13: Cocoa Beach -> Palm Beach
Dag 14: Palm Beach -> Fort Lauderdale
Dag 15: Fort Lauderdale -> Miami
Dag 16: Miami
Dag 17: Miami
Dag 18: Miami -> Amsterdam
renejansen111
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 01 okt 2010, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door renejansen111 »

ReizenDoorAmerika schreef:Bedankt voor de tips mensen!

Met World Disney bedoelde ik idd het park Magic Kingdom.

We hebben alvast een globale planning gemaakt, die we nog verder uit zullen breiden:
Dag 1: Hawaii -> Miami
Dag 2: Miami -> Key West
Dag 3: Key West -> Key Largo
Dag 4: Key Largo (via Everglades National Park) -> Naples
Dag 5: Naples -> St. Petersburg Onderweg kom je Langs Sanibel/Captiva. Hier zou ik zeker stoppen al dan niet overnachten
Dag 6: St. Petersburg -> Homosassa Springs
Dag 7: Homosassa Springs -> Ocala
Dag 8: Ocala -> St. Augustine
Dag 9: St. Augustine -> Orlando
Dag 10: Disney World Magic Kingdom
Dag 11: Orlando
Dag 12: Orlando -> Cocoa Beach (Kennedy Space Center)
Dag 13: Cocoa Beach -> Palm Beach
Dag 14: Palm Beach -> Fort Lauderdale
Dag 15: Fort Lauderdale -> Miami
Dag 16: Miami
Dag 17: Miami
Dag 18: Miami -> Amsterdam
Ik denk dat je ruim de tijd neemt en dus veel zult zien. Onderweg zijn er veel dingen die echt de moeite waard zijn. Ik ga meestal met google earth langs de route die ik wil rijden en kijk dan wat er allemaal in de buurt ligt en wat mij mooi lijkt. Ook vragen we de "locals" vaak voor tips.

Veel plezier met plannen!
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Gebruikersavatar
Frank1969
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 sep 2011, 13:47
Locatie: Rotterdam

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door Frank1969 »

Ga zeker naar Sanibel om te shunteren (shell hunten). Vroeg in de ochtend (als de zon opkomt) naar de zee en schelpen zoeken. Je bent beslist niet de enige. Naples vond ik zelf niet bijzonder maar om te overnachten is het prima. Op weg naar St. Petersburg zou ik wel provinciaal gaan rijden en door Venice en Sarasota rijden en even bij Brandenton aan het strand zitten. Is daar heerlijk. Wat je ook nog zou kunnen overwegen is naar Cedar Key te gaan of Silver River State Park. Bij dat laatste park kan je met glasboten varen over kraakhelder water. Ik vond het echt mooi. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Dickstar
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2010, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door Dickstar »

In die tijd kun je ook nog verder naar het westen gaan als je bereid bent om een paar keer een flink stuk door te knallen met de auto. Tallahassee (8 uur rijden vanaf Miami) vond ik erg leuk, echt een college town. Beeldschone meiden daar in hele korte broekjes overal. Panama City (4 uur rijden vanaf Tallahassee) is een stad waar overal bars en clubs te vinden zijn, daar is ook altijd gekte tijdens spring break. Nog verder naar het westen heb je Pensacola (2 uur rijden vanaf Panama City). Heel vriendelijk, leuk en rustig stadje met prachtige stranden. Vanaf daar ben je minder dan 4 uur verwijderd van New Orleans, wat ook echt waanzinnig is.
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door Jostravels »

Leuke planning! Totdat je in Orlando aankomt reis je echter wel elke dag. Heb je daar ervaring mee en vind je dat prettig? Dan houden zo. Ik vind het zelf echter altijd fijner om wat vaker 2 dagen op 1 plek te zijn zodat ik ook echt van die plek kan genieten. Je zou i.p.v. Naples ook in Everglades City kunnen overnachten. Niet omdat die stad zo fantastisch is, wel omdat je vandaaruit meer van de Everglades kunt genieten (in alle rust aan het einde van de dag krododillen zoeken, 's ochtends kayakken). En ik zou zeker ook tijd vrijhouden om aan de westkust (of mooier nog de Panhandle) een dagje strand te doen, de stranden aan die kan zijn echt geweldig!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gebruikersavatar
ReizenDoorAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 okt 2011, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door ReizenDoorAmerika »

De tickets zijn inmiddels geboekt:-)
1 juli as. komen we om 20.00u aan in Miami en vertrekken weer vanaf Miami op 19 juli om 22.30u naar Nederland.

Ik zal hier binnenkort onze planning van dag tot dag plaatsen.

Bedankt voor jullie reacties tot dusver!
Gebruikersavatar
Dickstar
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2010, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door Dickstar »

Daytona Beach is ook de moeite waard om te checken, echt heel leuk.
Gebruikersavatar
ReizenDoorAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 okt 2011, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rondreis Florida plannen

Bericht door ReizenDoorAmerika »

We wilden de rondreis eigenlijk met de klok mee plannen, maar om nou de 4th of july bij Everglades National Park te vieren..
(weten trouwens niet helemaal wat we kunnen verwachten van de 4th of july, maar goed..)

We kunnen iets langer over de Key's doen en daar ergens de 4th of july vieren of de route tegen de klok in maken en dan ergens bij Orlando de 4th of july mee maken.

Iemand tips?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer