door Figment » 20 jul 2010, 17:32
Wat leuk dat jullie in Florida of op de Bahama's willen trouwen!
Ik ben in 2004 in Walt Disney World getrouwd. Natuurlijk een erg toeristische bestemming, maar daar hebben we niks van gemerkt! De bruiloft zelf vond plaats in de speciale Wedding Pavilion tussen het Grand Floridian En Polynesian Resort. De locatie was erg sprookjesachtig en we hadden uitzicht over het Magic Kingdom en Cinderella's Castle. De receptie vond plaats in het Grand Floridian Resort, 's avonds hebben we gegeten op het strandje bij Disney's Yacht & Beach Club, gevolgd door een boottochtje en een English Dessert Party in Epcot, waarbij we bij de Rose & Crown pub tegelijkertijd naar Epcot's Illuminations konden kijken. Het was echt een super magische dag! Ondanks dat er in Epcot veel toeristen waren, zaten we toch afgezonderd en hebben we geen last gehad van andere mensen. We hebben het hele gebeuren destijds laten regelen door Disney's Wedding Planners, reuze makkelijk! We konden kiezen tussen een custom wedding en een intimate wedding pakket. We hebben gekozen voor een zgn 'intimate wedding', waarbij we iets van 6 tot 8 gasten mochten hebben. Het pakket kostte een paar duizend dollar (ik geloof iets van 5000 dollar), en daarbij zat de bruiloft, wedding officiant (persoon die ons trouwde), bloemen, limousine, muziek, fotograaf, wedding cake, overnachting in Disney Resort, entree tot parken en een leuk cadeautje bij inbegrepen. Als extra hadden we een zgn. English Butler die de trouwringen kwam brengen en een DVD van de bruiloft. Ik ben van tevoren naar WDW geweest om kennis te maken met Maxime, onze wedding planner, en om meteen te kijken naar alle mogelijkheden. We hadden afgesproken bij Franck's, een leuke trouwboetiek naast het wedding pavilion. Ik heb toen al mijn wensen doorgegeven en zij heeft vervolgens alles geregeld. Heel erg makkelijk, ik heb nergens naar om hoeven kijken! We hebben contact gehouden via telefoon, email en per post. Als je kiest voor een intimate wedding, dan heb je keuze uit verschillende trouwlocaties, cakes, bloemen en dergelijke. Kies je voor een 'custom wedding', dan is in principe alles mogelijk, zolang je er maar voor betaald! Een intimate wedding kost niet zo heel veel, maar een custom wedding kan al gauw oplopen tot 20.000 dollar! Toen we aankwamen in Florida hebben we een paar dagen voor de bruiloft bij City Hall in Kissimmee een aantal formulieren moeten halen en ondertekenen (we hadden hier toen alleen onze paspoorten voor nodig, verder niks) en na de bruiloft moesten we nog wat formulieren op de post doen. Terug in Nederland hebben we ook nog een en ander op de post moeten doen, en toen was alles in orde. Heel makkelijk allemaal. Inmiddels zijn we alweer een tijdje gescheiden, maar de trouwdagwas echt een sprookje!