Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Tja, dat is heel persoonlijk. Het is maar wat je lekker vindt. Wij kookten vaak best uitgebreid, maar ook wel eens snel en simpel: een blik chili con (of sin) carne, verse tomaten - of desnoods uit blik - erdoor, een blikje ananas erbij en klaar. Iets meer tijd: dan zijn groene asperges op de grill (op het houtvuur, in een grillpan met gaten) erg lekker met een stukje vlees uit de koekenpan. Aangevuld met puree uit een zakje vonden we dit een feestmaal. Puree hebben ze in smaken, met knoflook en met kaas. We kochten daar altijd aan het begin van de reis een stuk of 4 van. Terwijl we thuis helemaal nooit uit pakjes koken kwam het hier goed van pas. Die grillpan ook trouwens, we gooiden er ook allerlei groenten op en soms knakworstjes. Overigens is het natuurlijk de vraag of je vuur mag maken, de laatste keer dat wij er waren mocht het nergens in het park. In de Walmart, waar we groot insloegen aan het begin, keken we verder gewoon wat er was en wat ons aansprak.

Moet vast lukken! Veel plezier bij de voorbereidingen!


Saskia
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Elendan »

We kopen meestal kleine aardappeltjes met schil, ui, paprika, wortel, courgette, paprika en dat soort groenten. Dan in kleinere stukken op alu folie met wat olie en knoflookpuree (peper en zout), dichtvouwen en gaar laten worden op de bbq. Voor de liefhebber stukje vlees of vis erbij (of zonder voor de vegetariër).
En een maaltijdsalade kun je zelf ook heel makkelijk in elkaar flansen met blikje tonijn en soepje voor als de voorraad ten einde loopt. Zelfs wel eens ei gebakken in alu folie. Als je de wat dikkere alu folie koopt (bv bij Dollar Tree) is een los rooster niet eens nodig. Brood roosteren kan ook met aioli.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Wij houden het heel makkelijk (koken ook voor 5 personen, dus nog wat lastiger). Bijvoorbeeld van die Knorr Sides zakjes (rijst met vermicelli), dozen mac&cheese (niet die waar boter en melk bij moet, maar met kant en klaar zakje saus), of gewone pasta met een pot saus. Vlees is dan blikje ham (lastiger te krijgen hier in de VS), spam of kip. Je kunt er dan nog blikgroente door doen, maar meestal eten we komkommer of tomaat ofzo. De eerste dag soms ook wel een vacuum verpakt worstje en aardappelpuree (van poeder waar alleen water bij hoeft). Tegen het einde vaak wat blikken gevulde soep met een doos crackers.
In Yellowstone aten we geloof ik de laatste dag hot dogs en hot dog broodjes (en tomaten geloof ik) die we in een winkeltje in het NP hadden gekocht.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in Yellowstone ook nog van alles kopen, mocht je nog iets vers nodig hebben. Misschien niet goedkoop, maar altijd goedkoper en sneller dan naar West Yellowstone rijden.
Wij hebben een 1-pitsbrander en hebben al meerdere keren macaroni gemaakt met bijvoorbeeld paprika, champignons, tomaten en ui. En dan de volgende ochtend van wat restjes groente en champignons een omelet gemaakt. Ook heel eenvoudig: macaroni met champignons, een blikje doperwten en cream cheese met geraspte kaas erover. Omdat we maar 1 pit hebben brengen we voor de pasta eerst water aan de kook, dan de pasta erbij en dan opzij zetten (eventueel in een slaapzak warm houden) en ondertussen maken we de saus. Verder hebben we al een paar keer beef teriyaki gegeten. Met bijvoorbeeld komkommer of tomaat erbij. Zijn vaak voor de magnetron maar je hebt ook variaties waarbij je kokend water kunt toevoegen. Die zijn er in een handig bakje die weer goed in de koelbox te gebruiken is voor restjes. Verder is een pakje risotto van Uncle Ben ook handig. En inderdaad een blik chili.

Marianne
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@sep Dank je wel voor je reactie!
Fijn om even wat tips te krijgen, ik ben ook niet gewend om uit pakjes te koken maar weet van de vorige keer dat het toch heel handig kan zijn en prima te doen qua smaak :)

Puree uit een zakje klinkt inderdaad prima voor een keer. Die staat al op het lijstje. We hebben inmiddels 2 branders van de vorige keer dus we kunnen met 2 pannen koken. Verder stoken we ook altijd wel kampvuur, maar daar heb ik nog nooit iets mee gedaan om te koken. Zo'n pan met gaten zou dus iets kunnen zijn om over na te denken. Hadden jullie daarnaast ook nog een gewone koekenpan?
De vorige keer hebben we pannen daar gekocht, maar nu nemen we misschien onze campingset mee van hier.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@Elendan dank je wel voor je reactie!

Wat een goeie tip van de alu folie! Nu je het zegt kan ik me nog herinneren van de vorige keer dat we dit hele fijne folie vonden, juist omdat die wat dikker was. Maar was het nu weer vergeten. Vlakbij het appartement waar we de eerste dagen in Chicago verblijven, is een Dollar Tree dus daar moeten we misschien ook even heengaan.

De aardappeltjes in de schil met groenten klinken ook goed. De groenten die je opnoemt, kunnen evt ook buiten de koelbox bewaard worden dus dat is ook een voordeel als die vol zit met andere spullen. Staat op de lijst net als de maaltijdsalade, bij voorkeur zonder sla om ik sla moeilijker kan bewaren in de koelbox. We hebben zelf bijvoorbeeld een favoriete makkelijke en snelle salade met kool: Rauwe gesneden spits/witte kool mengen met 1 of 2 geprakte gekookte eitjes en gebakken spekjes. Qua sausje: mayonaise mengen met mosterd en yoghurt. Alles door elkaar mengen en peper en zout naar smaak toevoegen. Makkelijk met een stukje vlees van de BBQ erbij en wat aardappeltjes.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@hemmie dank voor je reactie!
Ja koken voor nóg iemand extra is zeker uitdagender! Datzelfde gevoel heb ik hier omdat de kids nu ouder/volwassen zijn en dus ook meer eten dan eerst. Laat staan als de groep uit 5 bestaat!

Dank voor je tips. Is shredded chicken in blik heel gangbaar in de USA? Ik kan het me niet meer herinneren van de vorige keer maar kom het wel eens tegen in recepten en dat zou ook heel handig kunnen zijn.
Gekookte kip strips of shredded chicken uit het koelvak zou ook nog iets kunnen zijn om op voorraad te hebben in de koelbox. Meestal langer houdbaar dan verse/rauwe kip en (iets) minder gevoelig voor temperatuur schommelingen in zo'n koelbox.

Doos mac & cheese staat ook op de lijst. Hebben jullie nog voorkeur voor een bepaald merk?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door hemmie »

Kip in blik is overal te krijgen, normaal eten we dat nooit (we hebben het wel in huis, als orkaanvoorraad😉), maar op vakantie een uitkomst. Als je het ergens doorheen mengt goed te eten.
Wat Mac & Cheese betreft, gewoon huismerk van de supermarkt. Van die Knorr Sides ook vaak het huismerk, als het er is.
Terug in Texas!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@Martin & Marianne dank voor jullie reactie!

Ik kan me van de vorige keer niet herinneren dat je van alles kunt kopen in Yellowstone, dus dat is super! Heb het even opgezocht wat voor ons de dichtbij zijnde zou zijn, maar ik kom er niet helemaal uit. Hebben ze bij de Old Faithful general store ook groceries? Kan dat zo snel niet vinden. Want dat is qua locatie vanaf Madison denk ik het dichtste bij. Dank ook voor het recept, ik heb het genoteerd in mijn lijsten!

Ben verder weer aan het genieten van jullie reisverslag. Veel plezier vandaag in de Valley of Fire!
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@hemmie haha altijd goed om wat blikjes kip op orkaanvoorraad te hebben! En voor ons dan ook een goed idee!

En die Knorr Sides heb ik ook meteen op de boodschappenlijst gezet om te kopen. Ziet er heel handig uit en met misschien nog wat verse groenten erbij en wat kaas lijkt me dat prima te doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn zeker groceries te krijgen. Bij Fishing Bridge is een grote winkel; niet dicht bij Madison, maar ik neem aan dat jullie daar ook wel in de buurt komen. Bij OF is er een winkel iets ten noorden van de Inn; ik weet dat je daar een snelle warme hap kon krijgen, maar volgens mij ook wel groceries.

Marianne
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Loek »

Als je maar een pit hebt is Zatarain's Jambalaya ook wel een makkelijke om op de camping klaar te maken. Er zijn ook andere smaken, deze heeft mijn voorkeur.

De algemene bereidingswijze is simpel maar een beetje kaal. Ik doe er meestal ook een zakje diepvriesgroenten in; green beans of iets wat je nog lekkerder vindt. Deze laat ik dan de laatste 10-15 minuten of zo meekoken. Als je vegetarische maaltijd wilt dan ben je klaar.

Voor de "vleesachtigen" onder ons beveel ik aan om er wat Johnsonville Andouille Sausage in schijfjes gesneden erin mee te koken zoals op de gebruiksaanwijzing aangegeven. Er zijn ook allerlei andere keuzes op worst gebied als je smaak anders is.

Al deze ingrediënten kun je bij Walmart of een andere Supermarkt meestal wel vinden.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@Loek Wat leuk dat je reageert! Ik herkende je naam direct, ik heb nl in het verleden veel gelezen op jullie site toen jullie nog in de buurt van Denver woonden. Jullie waren toen volgens mij ook een drop off adres voor koelboxen ed, toch? Niet dat we er ooit gebruik van konden maken (want niet in de buurt), maar zo ben ik op je site gekomen. Je hebt een leuke schrijfstijl en ik heb er veel van geleerd. Dus dank je wel daarvoor! Ik ga weer even bijlezen van de laatste jaren :thumbup:

En ook dank voor je eet-tip! Ik heb m op de lijst gezet en we gaan m zeker een keertje proberen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ik heb ook nog een snelle hap, die is min of meer per ongeluk ontstaan toen we opeens vrienden tegenkwamen en een gezamenlijk maaltje moesten maken met wat iedereen in voorraad had. We kwamen o.a. hierop uit: een klein blikje Campbell's champignonsoep (voor meer personen natuurlijk aanpassen) onderverdund in een pan gooien en opwarmen. Blikje tonijn erdoor, en je hebt heel lekkere pastasaus! Wel eerst even pasta koken nauurlijk. Parmezaan erover is extra lekker, wij kopen in het begin van de reis altijd een grote bus bij de Walmart. Voor de éénpitters onder ons: kook je pasta een paar minuten korter dan aangegeven en laat nagaren in je slaapzak.

Wat betreft koken in folie: jaren geleden, toen we kampeerden in Alder Bay op Vancouver Island en door de regen gestrand waren, mochten we in het appartement van Jeany en Rick (de uitbaters van de camping) verblijven. Zie voor het hele verhaal ons blog van 2014, dag 15. Jeany, zeer ervaren in koken op houtvuur, vertelde dat je als je aardappels of appels wilt poffen in het vuur, je ze eerst in folie moet wikkelen. Dan in een bakje onder water houden zodat het goed nat wordt en een twééde laag folie eromheen. Daarna kun je ze in het vuur leggen. Ze verbranden zo minder gauw en worden mooi gaar. We hebben het naderhand natuurlijk geprobeerd en het werkte perfect!

En @FamMandersGoesUSA: ja, we hadden zeker een gewone koekenpan bij ons. Vuur maken mag lang niet overal. Helaas mocht het de laatste keer dat we in Yellowstone waren ook niet, in het hele park niet. Dat was wel jammer, want het werd 's avonds ijskoud en zonder vuurtje is het dan moeilijk lang vol te houden buiten de tent.

Ik kan me verder herinneren dat we bij Canyon Village wel eens iets aan boodschappen gehaald hebben, maar verreweg het meeste hadden we al ruim voor die tijd gekocht. Onderweg slaan we tussendoor altijd verse groenten in zoals courgette, bosuitjes, tomaten, uien, paprika etc. Dat blijft vrij lang goed.


Saskia
Saskia
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Loek »

FamMandersGoesUSA schreef:
30 apr 2024, 23:26
@Loek Wat leuk dat je reageert! Ik herkende je naam direct, ik heb nl in het verleden veel gelezen op jullie site toen jullie nog in de buurt van Denver woonden. Jullie waren toen volgens mij ook een drop off adres voor koelboxen ed, toch? Niet dat we er ooit gebruik van konden maken (want niet in de buurt), maar zo ben ik op je site gekomen. Je hebt een leuke schrijfstijl en ik heb er veel van geleerd. Dus dank je wel daarvoor! Ik ga weer even bijlezen van de laatste jaren :thumbup:

En ook dank voor je eet-tip! Ik heb m op de lijst gezet en we gaan m zeker een keertje proberen.
Dank voor de reactie @FamMandersGoesUSA . Altijd leuk om te horen dat anderen ook iets hebben aan mijn reisverslagen. Ik schrijf ze voornamelijk voor mezelf, om zo nu en dan lekker nostalgisch terug te kijken. We reizen tegenwoordig veel buiten de US, maar ook zo nu en dan weleens wat meer in de buurt.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@sep Dank voor het pasta recept, dat klinkt zeker ook goed en staat op de lijst erbij! We hebben nog 2 branders over van vorige vakanties dus dat maakt het voor ons gemakkelijk, maar goed om te weten voor onvoorziene omstandigheden!
De tip van de aardappels gaan we zeker proberen, gepofte aardappels zijn sowieso heerlijk en geven het echte vakantiegevoel voor ons :clap:

Ai geen vuurtje mogen maken is wel pittig in Yellowstone! Het was voor ons de koudste plek met temperaturen rond het vriespunt de vorige keren. We hebben de laatste vakantie na het kamperen in Bryce (waar we het maar net warm genoeg hadden) nog grote fleece dekens erbij gekocht voordat we naar Yellowstone gingen. Ik weet niet meer of ik het hier heb gelezen maar ik heb van iemand de tip gekregen om van die reddingsdekens te kopen om onder je matras te leggen voor isolatie. Dus die liggen al op de vakantie-stapel! Maar goed daar heb je s'avonds voor het buiten zitten niets aan. Ik duim dat we gewoon mogen stoken!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HildeV »

Wij zijn vorig jaar voor de eerste keer met de campervan op reis geweest en hoewel we op veel plaatsen door het gevaar op bosbranden geen open vuur mochten maken en ik me dus vaak moest behelpen met een 2 pits Coleman kan ik me niet herinneren dat ik vaak op voorhand klaargemaakte zaken uit blik of uit zakjes heb klaargemaakt. OK, een voorgemaakte coleslaw of potato salad zat er wel eens tussen maar een gewone spaghetti bolognaise met versgemaakte saus
(gehakt, tomaten uit blik, ajuin en provencaalse kruiden), pasta met broccoliroomsaus met sjalot en een varkenshaasje, zelfgemaakte chili con carne of fajitas, een stukje gebakken zalm met wat rijst en gegrilde asperges, een wokgerechtje met kip en groentjes, gegrilde vis tacos,...vragen echt ook niet zoveel tijd en moeite.

Ik ben wel een beetje een foodie dus ik ga nu we binnenkort echt gaan tentkamperen ook niet anders koken dan toen. We hebben bij de Rei opnieuw zo'n Coleman 2 pits-vuurtje gehuurd en ik hoop in Alaska wat vaker een echt vuur te mogen maken om mijn vis of vlees (en wat groentjes en of aardappels) te kunnen grillen. Ik ga in elk geval opnieuw een potje met provencaalse kruiden en eentje met zelf samengestelde tacomix (cayenne peper, chili poeder, kurkuma, venkelzaad, paprika, komijn en korianderzaad) meenemen. Dit keer gaat ook mijn klein grilletje mee om op de firepit te kunnen gebruiken.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@HildeV mmm het water loopt me in de mond.... maar dat heeft naast jouw lekkere tips vast ook met het tijdstip te maken waarop ik dit lees! De pasta met broccoliroomsaus en varkenshaas klinkt heerlijk..... die ga ik vanavond meteen maken, heb wel ongeveer alles in huis :lol:

Nee hoor, natuurlijk kun je prima gewoon koken óók als je gaat tent kamperen! Ik was gewoon benieuwd naar de favoriete makkelijke recepten. De eerste keer dat we gingen kamperen, kookte ik met 1 pit en dat vond ik wel een uitdaging. Maar daarna hadden we altijd 2 pitten en dat is prima te doen! Sterker nog: het heeft wel wat om midden in de natuur of gewoon op een camping je potje te koken. Doen we hier in Europa ook dus waarom in de USA niet?

Daarnaast zat ik alvast even te denken over de laatste dag in Yellowstone. Het is in een tent wat moeilijker om vers eten (en dan natuurlijk vooral vlees/zuivel) langer dan een paar dagen goed te houden zodat ik benieuwd was hoe anderen dit oplossen. Dus vandaar de tips!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door HildeV »

Ik heb na mijn post versgemaakte pizza in de oven gezet. OK, het deeg, de scampi en de arrabiata saus zijn vooraf klaargemaakt maar de zelfgesneden courgette, sjalot, look, olijven, zelfgekweekte kersttomaatjes, tijm,oregano en rozemarijn maken dat goed :wink: .

Eén van mijn favoriete gerechten zowel thuis als op de roadtrip zijn trouwens gegrilde groentjes (courgette, stukjes tomaat, ui, look, wat olijfolie en provencaalse kruiden met eventueel nog paprika en/of olijven) in de oven of in een stukje aluminiumfolie op de bbq. Daar een stukje gegrilde vis of vlees met pasta, couscous of Ebly (soort graan) bij is ook makkelijk.
sep
Amerikakenner
Berichten: 718
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door sep »

Ik vind koken bij het kamperen ook erg leuk en we doen dat liefst vrij uitgebreid. Wij kookten ook vrijwel altijd zelf. Maar in tegenstelling tot als we in Europa zijn, hadden we soms dagenlang geen mogelijkheid verse waar in te slaan. En op de bbq iets maken is heerlijk, maar dan moet dat wel mogen. De blikjes en zakjes vallen bij ons dan ook onder noodvoorraad. Soms kwamen we erg laat aan, in het donker, en dan waren we daar erg blij mee (in een tentje is het denk ik ook weer anders dan in een camper). Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je reist, door welke gebieden en hoe dunbevolkt het is. Maar het is hoe dan ook leuk om alle tips te lezen!


Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer