Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Martin & Marianne »

@fietser Wij hebben de afgelopen reis ook weer de Here we go app gebruikt, maar het viel ons deze keer wel op dat hij een aantal plaatsen/parken niet kon vinden. Wij waren dan ook blij dat we deze keer ook een esim hadden (van Airalo) zodat we zo nu en dan ook Googlemaps konden inzetten. Maar over het algemeen werkte de app goed. Je moet kijken welke staten je nodig hebt, en die van te voren downloaden. Dat gaat heel eenvoudig.
Mocht je toch de aanschaf van een nieuwe smartphone overwegen dan is een esim wel handig. In ons geval ook omdat we gekampeerd hebben dus 's avonds niet altijd wifi hadden. We hebben mijn teostel ok als hotspot kunenn gebruiken. Toch nog niet eens een kwart van de ingekochte 10 gB's gebruikt.
Wat wij in het verleden deden toen we nog geen navigatie gebruikten; voor de steden de route naar het hotel en andere bezienswaardigheden uitprinten. Buiten de steden is een goede kaart doorgaans voldoende, zeker in het zuidwesten.

Mocht je eigen provider een gunstig aanbod hebben dan is dat natuurlijk de makkelijkste optie!

@bibliolief Hier geen ervaring met Hubby eSIM, maar inmiddels wel een goede ervaring met Airalo die hier ook regelmatig wordt aanbevolen. Ik zou kijken welk pakket/prijs voor jullie gunstig is.

Marianne
Boston2024
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2024, 16:13
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Boston2024 »

A&A schreef:
16 apr 2024, 11:19
Was heel eenvoudig. Je kunt de Verizon app in NL al op je telefoon zetten (via de QR op de aanbiedingspagina) en dan pas openen in de USA.

Je hebt op internet diverse websites waarop "fake" of ongebruikte USA-tel nrs staan (bijvoorbeeld https://fakenumber.org/) en die gebruik je dan. Je geeft geen creditcard nummer op alleen een email-adres dacht ik (wat je uiteraard ook speciaal hiervoor kunt aanmaken). Op het email-adres dat wij gebruikt hebben zijn daarna nooit meer mails van Verizon binnen gekomen dus ze misbruiken dat niet.

Het werkte in 5 minuten en het werkte perfect. 30 dagen gratis met heel veel data en vrijwel overal (tm 5G) bereik. Je hebt verder geen enkele verplichting. Je moet alleen voor je eigen NL nummer (dat je daarnaast gewoon op je telefoon hebt) roaming uit zetten. De Verizon is een esim dus je hoeft niks uit je telefoon te halen of er in te stoppen.

Hopelijk is dat bij T-Mobile met die 3 maanden gratis ook zo. Iemand ervaring daarmee?
Ik krijg de melding 'Dit item is niet beschikbaar in je land' als ik de app probeer te downloaden. Enig idee hoe ik dat kan omzeilen?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door jeppiepruts »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer